Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastunut mies riesana

Vierailija
06.03.2024 |

Työpaikalla oleva mies tunnusti ihastuneensa minuun. Kerroin hänelle kauniisti etten tunne häntä kohtaan samoja tunteita. Tästä on kulunut jo aikaa, mutta mies ei tunnu pääsevän irti. Ihastuneen miehen rasittava käytös jatkuu yhä. Onko neuvoja miten saisin hänet ymmärtämään ilman loukkauksia, että luopuisi minun piirittämisestäni?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita miehettäminen. Jos sinulla ei ole miestä, keksi sellainen. Kun toinen tulee juttelemaan, ala puhua miten kivaa on taas lähteä viikonloppuna kahden Joren kanssa saareen. 

Niin, kaksi Jorea on varmaan hauskempi kuin yksi.

Peppu joutuu koville :(

Vierailija
62/79 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttäytyä omituisesti. Sillä lähtee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita pukeutua homssuisesti ja meikit pois, mahdollisimman vaatimaton ulkomuoto. Kiinnostus laantuu pian.

Tuskin vaikutusta. Itse olen tuo vastaaja 5, jolla oli riesa. En meikkaa, tukka nutturalla ja työnantajan työvaatteet. Silti mies perässä jatkuvasti. 

Nutturahan on juhlakampaus. 

Arkinutturoitakin on. 

Vierailija
64/79 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten riesa ilmenee?

Huomio minua enemmän kuin muita, seuraa katseellaan, tekee tikusta asiaa jotta saa puhua kanssani, kohdataan muka sattumalta.

Taitaa sulla itsellä viirata jos toi on sinusta ahdistelua

Vierailija
65/79 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva nenää, piereskele, haise hieltä. Tuo esiin huonoimpia puoliasi. Vaihtoehtoisesti ala tuputtaa jotain: yritä myydä hänelle Tupperware-kippoja, saarnaa kasvissyönnistä, pyydä jatkuvasti apua työtehtäviin. Ihmiset yleensä katoavat kuin pieru saharaan, kun joku haluaa heiltä jotain. 

Vierailija
66/79 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten riesa ilmenee?

Huomio minua enemmän kuin muita, seuraa katseellaan, tekee tikusta asiaa jotta saa puhua kanssani, kohdataan muka sattumalta.

Eli lähinnä sun omaa kuvitelmaa. 

Vierailija
67/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano, että ilmoitat HR:lle, jollei epätoivottu käytös lopu.

Hannu Reimarla?

Heikki Rantanen? 

Vierailija
68/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun täytyy loukata. Kerrot esim esihenkilölle. 

Itselläni on myös kokemus riesasta. Mies kielsi ihastumisen, mutta kahville pyytäminen ja jatkuvasti juttusille tulo oli selvä asia. Itse mietin esihenkilölle kertomista, mutta asia oli vain minun kokemus, joten mitä olisin sanonut. Vaihdoin työpaikkaa. 

Kahville pyyntö kertonee kaverustumishalusta.

Vierailija
69/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kiinnostunut sinusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Jos nainen ei ole kiinnostunut sinusta, ei ole mitään, mitä voisit tehdä.

Näin se menee 

Sama myös miehen kohdalla. Kiinnostusta ei voi pakottaa. Se joko tulee heti, tai ei ollenkaan.

Vierailija
70/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat neuvovat, että ei pidä ruveta kommentoimaan miehen tuntemia tunteita itseä kohtaan millään tavalla. Jos hän osoittaa tunteita tai puhuu tunteistaan, ne vain ignoorataan. 

Asiantuntijat myös neuvovat, ettei muutakaan kanssakäymistä jatketa, tai ainakin se pidetään niin minimissä kuin suinkin, jos ei ole mahdollista kokonaan karttaa miestä.

Jos mies ottaa yhteyttä työajan ulkopuolella, siihen ei pidä vastata lainkaan,  jos asia ei ole akuutti työasia. Jos asia koskee työtä, siinäkin pitää siis arvioida, tarvitseeko viestiin vastata lainkaan tai samana päivänä. Jos tarvitsee, vastaa sitten vain lyhyesti ja asiapitoisesti. Asiantuntijoitten mukaan vastaus pitäisi tehdä vain päiväsaikaan ja kiireettömästi, esim. vasta seuraavana päivänä. Ihastuneet osapuolethan viestivät toisilleen nopealla aikataululla ja iltaisin, minkä takia niin ei pidä tehdä, jos on yksipuolisen ihastuksen kohteena ja haluaa ihastuksesta eroon. Muuten antaa vääriä signaaleja ja vain rohkaisee miehen ihastumista, jos vastaa tällaiselle henkilölle nopeasti ja vapaa-aikananaan. Sen jälkeen voi olla aika varma, että viestejä tippuu jatkossakin työajan ulkopuolella, jos niihin vastaa heti ja innokkaasti. Tyyppi ajattelee silloin, että on onnistunut ujuttautumaan privaattielämääsi edes tällä tavoin.

Näin siis asiantuntijat neuvovat.

Vierailija
71/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat neuvovat, että ei pidä ruveta kommentoimaan miehen tuntemia tunteita itseä kohtaan millään tavalla. Jos hän osoittaa tunteita tai puhuu tunteistaan, ne vain ignoorataan. 

Asiantuntijat myös neuvovat, ettei muutakaan kanssakäymistä jatketa, tai ainakin se pidetään niin minimissä kuin suinkin, jos ei ole mahdollista kokonaan karttaa miestä.

Jos mies ottaa yhteyttä työajan ulkopuolella, siihen ei pidä vastata lainkaan,  jos asia ei ole akuutti työasia. Jos asia koskee työtä, siinäkin pitää siis arvioida, tarvitseeko viestiin vastata lainkaan tai samana päivänä. Jos tarvitsee, vastaa sitten vain lyhyesti ja asiapitoisesti. Asiantuntijoitten mukaan vastaus pitäisi tehdä vain päiväsaikaan ja kiireettömästi, esim. vasta seuraavana päivänä. Ihastuneet osapuolethan viestivät toisilleen nopealla aikataululla ja iltaisin, minkä takia niin ei pidä tehdä, jos on yksipuolisen ihastuksen kohteena ja haluaa ihastukses

Minusta se on todella epämiellyttävä ajatus, jos joku ihastus, josta itse ei ole kiinnostunut lainkaan, tulee lankoja pitkin privaattielämään omalla vapaa-ajalla. En vastaisi sellaiseen viestiin.

Itse olin kerran ihastuksen kohde ja kun mies otti yhteyttä sähköpostitse, laitoin miehelle vastauksen, etten ole kiinnostunut. Mies jatkoi silti ja laittoi uuden viestin tunteistaan jaaritellen. En vastannut enää siihen viestiin, koska tein asian jo selväksi ensimmäisessä viestissä. Ja koska hän lähetti viestin noin klo 21 illalla, mikä tuntui siltä kuin hän olisi halunnut koittaa, olenko siihen aikaan kotona koneen äärellä!

Sen jälkeen, kun hänet näin jatkossa (käymme samoissa paikoissa), en noteerannut häntä siellä mitenkään. Pysyin myös itse pois noista paikoista muutaman kuukauden. Sen jälkeen ei ole mies osoittanut kiinnostustaan.

Vierailija
72/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää lukemassa myös toinen ketju missä ihmetellään miksi miehet eivät enää iske naisia. Nämä kun lukee saa hyvän kuvan miksi miehen ei enää kannata edes yrittää iskeä naista.

Vierailija
73/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää lukemassa myös toinen ketju missä ihmetellään miksi miehet eivät enää iske naisia. Nämä kun lukee saa hyvän kuvan miksi miehen ei enää kannata edes yrittää iskeä naista.

Tarkoitatko, että miehet eivät älyä eroa kieltävää ja myöntävästi vastauksessa? Miksi eivät?

Vierailija
74/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei taida olla se feminiinusen vastaus, mutta sano, että tapasit elämäsi miehen. Ja jos olet jo suhteessa niin hehkuta sitä miestäsi tai jos et niin kuvitteellista miestäsi kun tulee juttelemaan. Esim ihastunut sanoo näytät hyvältä, sinä vastaat kiitos Janikin tykkää tästä paidasta. Aina ja kaikkeen mitä sanoo, kukaan ei ole tuon jälkeen jäänyt stalkkaamaan.

Pelkän "ei kiinnosta" pitäisi riittää ymmärtämään että jättää naisen rauhaan, eikä niin että vasta sitten luovutetaan kun nainen "kuuluu" toiselle miehelle. 

Sitten toisaalta kerrotaan tarinoita miten pitkä piiritys johti onnelliseen suhteeseen. Ja kuinka ei saa heti luovuttaa vaan pitää yrittää uudestaa, koska miesten tulee tehdä töitä naisten eteen.

Tästä tulee vähän mieleen se, kun takavuosina jotkut eivät tajunneet raiskanneensa naisen. Nainen kun oli sanonut ei, mutta "ei se oikeasti tarkoittanut sitä". Mitäpä jos vain kunnioitetaan sitä, mitä toinen osapuoli sanoo, eikä yritetä olla oman elämämme telepaatikkoja?

Vierailija
75/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun täytyy loukata. Kerrot esim esihenkilölle. 

Itselläni on myös kokemus riesasta. Mies kielsi ihastumisen, mutta kahville pyytäminen ja jatkuvasti juttusille tulo oli selvä asia. Itse mietin esihenkilölle kertomista, mutta asia oli vain minun kokemus, joten mitä olisin sanonut. Vaihdoin työpaikkaa. 

Kahville pyyntö kertonee kaverustumishalusta.

Eipä ole kukaan muu koskaan töissä pyytänyt. Ei kukaan muu ole sanonut "olet ihana, olet upea... Ei kukaan muu väänny viereen epämukavan lähelle, että pitää itse perääntyä. Ei kenenkään muun seurassa ole epämukava olo. 

Vierailija
76/79 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva nenää, piereskele, haise hieltä. Tuo esiin huonoimpia puoliasi. Vaihtoehtoisesti ala tuputtaa jotain: yritä myydä hänelle Tupperware-kippoja, saarnaa kasvissyönnistä, pyydä jatkuvasti apua työtehtäviin. Ihmiset yleensä katoavat kuin pieru saharaan, kun joku haluaa heiltä jotain. 

Muuten hyvä mutta voi saada lempinimen. 

Hiki-Heidi. PieruPauliina. HajuHanna. Etc. 

Toki kundi katoaa varmasti mutta haluatko saada ehkä koko loppuiän lempinimen? 

Mieheni duunipaikalla muistellaan edelleen 80-luvulla tapahtunutta pieru juttua. Joka oli vielä vahinko. Puoli kaupunkia tietää jutun. Pieni kaupunki ja iso duunipaikka joten se on siinä. Ehkä jossain pikku insinööritoimistossa voisi toimia mutta kehotan harkintaa käyttämään. 

Vierailija
77/79 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Ihmiset yleensä katoavat kuin pieru saharaan, kun joku haluaa heiltä jotain. <<

😁 Hah! Tämä on todellakin yleispätevä neuvo kaikkiin ihmissuhdeongelmiin, jos haluaa jostakusta eroon.

Jos ei kaunis puhe auta, niin kannattaa teettää epätoivotulla seuralaisella niin paljon kaikenlaista hommaa, että tyyppi saa lopulta tarpeekseen. Pyydä häntä siihen, tähän ja tuohon, mutta älä koskaan siihen asiaan, mihin hlö haluaisi osallistua sinun elämässäsi. Kyllä on ihme, jos ei ala livetä.

Vierailija
78/79 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten riesa ilmenee?

Sori, mutta minusta kuulostaa naurettavalta. Anna ihmisen katsoa ja olla.

tämä, muakin eräs varattu työkaveri tykkää katsoa, olen ottanut sen kohteliasuutena :D en kuitenkaan ruoki mitään. Lisäksi tossa ap:n tilanteessa voisi olla aika hankalaa vetää rajaa mikä on normaali törmääminen ja jutustelu. Siten jos kolleega alkaa katsomaan ohi, ei moikkaa, vaihtaa suuntaa..niin tuleeko siitä yhtään sen hauskempi tilanne. Sitten on toki eri jos vihjailee tykkäilystään jatkuvasti ja muuta rajalla menemistä. 

Vierailija
79/79 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia ja keskustelua. Ehkä otan asian puheeksi miehen kanssa kaksin. Moni tuntuu epäilevän, että kuvittelen koko asian. Osaan kyllä erottaa normaalin käytöksen ihastuneen käytöksestä. Enkä ole ainoa joka on huomannut tämän. Jpa kaksi työkaveria sanoi, että olen tainnut saada ihailijan.