Ihastunut mies riesana
Työpaikalla oleva mies tunnusti ihastuneensa minuun. Kerroin hänelle kauniisti etten tunne häntä kohtaan samoja tunteita. Tästä on kulunut jo aikaa, mutta mies ei tunnu pääsevän irti. Ihastuneen miehen rasittava käytös jatkuu yhä. Onko neuvoja miten saisin hänet ymmärtämään ilman loukkauksia, että luopuisi minun piirittämisestäni?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei taida olla se feminiinusen vastaus, mutta sano, että tapasit elämäsi miehen. Ja jos olet jo suhteessa niin hehkuta sitä miestäsi tai jos et niin kuvitteellista miestäsi kun tulee juttelemaan. Esim ihastunut sanoo näytät hyvältä, sinä vastaat kiitos Janikin tykkää tästä paidasta. Aina ja kaikkeen mitä sanoo, kukaan ei ole tuon jälkeen jäänyt stalkkaamaan.
Pelkän "ei kiinnosta" pitäisi riittää ymmärtämään että jättää naisen rauhaan, eikä niin että vasta sitten luovutetaan kun nainen "kuuluu" toiselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei taida olla se feminiinusen vastaus, mutta sano, että tapasit elämäsi miehen. Ja jos olet jo suhteessa niin hehkuta sitä miestäsi tai jos et niin kuvitteellista miestäsi kun tulee juttelemaan. Esim ihastunut sanoo näytät hyvältä, sinä vastaat kiitos Janikin tykkää tästä paidasta. Aina ja kaikkeen mitä sanoo, kukaan ei ole tuon jälkeen jäänyt stalkkaamaan.
Pelkän "ei kiinnosta" pitäisi riittää ymmärtämään että jättää naisen rauhaan, eikä niin että vasta sitten luovutetaan kun nainen "kuuluu" toiselle miehelle.
Jep ja maailman pitäisi olla reilu ja tasa-arvoinen. No ei ole. On taisteluja, jotka kannattaa käydä, minulle tämä ei olisi sellainen. Mieluummin säilytän välit ja valehtelen eli pääsen hyypiöstä eroon nätisti kuin alan vääntämään työkaverin kanssa, kun pitäisi tehdä töitä. Mutta oma valintahan se aina on.
Oletko sanonut asian suoraan vai vihjaillen? Miehet eivät ymmärrä vihjeitä. Sano suoraan: "minulla ei ole sinua kohtaan tunteita ja haluan olla vain työkaveri, en halua lähteä kanssasi vapaa-ajalla mihinkään, olet kiva ja hyvä kollega, mutta meistä ei voi tulla mitään muuta kuin työkavereita." Meille miehille pitää sanoa suoraan tällaiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten toisaalta kerrotaan tarinoita miten pitkä piiritys johti onnelliseen suhteeseen. Ja kuinka ei saa heti luovuttaa vaan pitää yrittää uudestaa, koska miesten tulee tehdä töitä naisten eteen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut asian suoraan vai vihjaillen? Miehet eivät ymmärrä vihjeitä. Sano suoraan: "minulla ei ole sinua kohtaan tunteita ja haluan olla vain työkaveri, en halua lähteä kanssasi vapaa-ajalla mihinkään, olet kiva ja hyvä kollega, mutta meistä ei voi tulla mitään muuta kuin työkavereita." Meille miehille pitää sanoa suoraan tällaiset asiat.
Tämä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Juu kannattaa suoraan sanoa. Mutta jättää pois nuo sanat, tunteita, kiva, hyvä... Niistä vain innostuu, vaikka viesti olisi muuten selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä.
Ei ap noin voi sanoa, kun se "loukkaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten riesa ilmenee?
Huomio minua enemmän kuin muita, seuraa katseellaan, tekee tikusta asiaa jotta saa puhua kanssani, kohdataan muka sattumalta.
Sori, mutta minusta kuulostaa naurettavalta. Anna ihmisen katsoa ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ap, mutta sanoin suoraan ja mies ei ole pystynyt puhumaan/hoitamaan työasioita kanssani vuoteen. Olen nyt ulkona tietyistä asioista töissä ja kyseessä pomoni, joten en voi kuin elää asian kanssa. Joudun kai etsimään muita töitä.
Olisit kiitollinen kun hän huomioi sinua. Et tiedä ennen kuin tutustut paremmin, että miten hienosta miehestä on kyse. Käykää treffeillä muutaman kerran, niin tiedät jo paljon enemmän. Saattaa olla melkoinen kultakimpale ja tiedä vaikka rakastutte ja aloitatte perheen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, että ilmoitat HR:lle, jollei epätoivottu käytös lopu.
Tietääkö mies, että käytös on epätoivottua ellei sitä sanota? Ei välttämättä tajua itse omaa käytöstään ihastuksen lähellä.
Aloituksessa jo kerrottiin että tehty selväksi ettei tunne ole molemminpuolinen. Häirintäähän tää on jos ei ymmärrä lopettaa. Jokaisen pitää saada tehdä työnsä rauhassa. Ja ap, mitä sinä siitä välität vaikka loukkaantuisikin? Eihän mieskään ole ottanut kuuleviin korviin sanaa "ei". Lähiesimiehelle infoa jos vaikuttaa työntekoon ja ukko puhutteluun.
Onko sellainen ohimokaljuuntunut huohottava rasvaisen oloinen läski? Ne on monesti tuollaisia. Luo tekoälyllä someen itsellesi komea laatikkoleukainen lentäjämies, jonka kanssa olet kihlautunut. Tai sitten sanot suoraan, että jos perseily ei lopu, homma menee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten riesa ilmenee?
Huomio minua enemmän kuin muita, seuraa katseellaan, tekee tikusta asiaa jotta saa puhua kanssani, kohdataan muka sattumalta.
Sori, mutta minusta kuulostaa naurettavalta. Anna ihmisen katsoa ja olla.
Voi kuulostaa, mutta kun on kokenut tuollaista niin on todella ahdistavaa. Jatkuvasti juttusille tulo, isoeleinen huutelu ja käden nosto joka välissä, olet ihana, olet upea - jankutukset ym. Jutut muutenkin mitä sattuu rehvastelua ja itsensä esiin tuomista. T. Vastaaja 5.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on kiinnostunut sinusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.
Jos nainen ei ole kiinnostunut sinusta, ei ole mitään, mitä voisit tehdä.
Näin se menee
Jos nainen on kiinnostunut sinusta, sitten sinun vasta tarvitseekin nähdä vaivaa. Kiinnostus on vasta potentiaaliseksi rekisteröinti.
N
Olen nainen ja mut taas alkuvuodesta yksi ignoorasi täysin kun kerroin viestitse tutustumishalukkuudestani, ei vastannut mitään. Näen tätä muuten välillä ohimennen ja vahtaa kuin sonni veräjää, itse en enää sille viesti ja puhu. Selväksi nimittäin tuli, mutta ilm. miehet on jotenkin erilaisia tässä mielessä. Tuokin varmaan nyt vasta kiinnostui minusta kun ikään kuin erkaannutin itseni ajatustasolla koko tyypistä enkä ole enää hänen suuntaansa aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tilanne vain pahenee kun miehestä tulee mustasukkainen ja pakkomielteinen
Vierailija kirjoitti:
Miesten mielenkiinto hiipuu yleensä sillä kun heittää huumorilla kovaan ääneen jotain miehestä ja miehen puheille takaisin. Mies tajuaa, että olet ärsyttävä läpän heittäjä, eikä sinusta saa vakavasti otettavaa hiirulaista kotinurkkaan.
Ei hiivu koska miehet pitää kaikkea naisen puolelta tulevaa vitsailua flirttinä. Paras on olla mahdollisimman selkeä ja napakasti sanoa että voitko lopettaa huomionosoitukset.
Sanoi ettet ole päässyt yli exästä.