Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointifirman käyttö maksaa 5000-10000 /työnhakija

Vierailija
06.03.2024 |

Edulliseksi tulee näihin hanttitöihin ja osa-aikaisiin!! Kannattaa teettää 10 vaiheinen työnhaku tanssivideoilla! 

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalle tuli tuo käytäntö, että uusia vain rekryfirman kautta. Eivät jostain syystä viihdy kuin kuukauden, tai kaksi ja sit rumba alusta. Yllätyin, että se on noin kallista käyttää noita. 

Vaatimukset tappiin, työpaikan pyöröoviin uudet öljyt ja ihmisten virta maksimaaliseksi. Rekryfirma tekee itsensä tarpeelliseksi ja tienaa. Fiksua! 

Vierailija
42/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalle tuli tuo käytäntö, että uusia vain rekryfirman kautta. Eivät jostain syystä viihdy kuin kuukauden, tai kaksi ja sit rumba alusta. Yllätyin, että se on noin kallista käyttää noita. 

Siinä vesittyy taas sekin baronaberseilijän höpöväite, että sirkuspelletemppuradan läpikäyneet, muut wannabepellet päihittäneet ja valituiksi tulleetkaan sitoutuisivat sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo bisnes joutaisi tuhota ihan kokonaan. Ei ole edes todellista, että noille tekoripsibimboille maksetaan jostain noin joutavasta puuhastelusta, mutta sitten siihen itse työhön palkattavalle ei oikein hotsittaisi maksaa mitään.

Vierailija
44/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku niinku rekrytointifirman kulut menee niinku eri momentilta. Työntekijät niinku on kalliita. Ei me niille työntekijöille voida maksaa juuri mitään.

Vierailija
45/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova julkinen peppukipu aiheutuu myös jos hakijoita ei ole 'tarpeeksi' (= posketonta ylimäärää temppurataviihteeksi).

Työnantajaosapuoli paljastuu täten epäpäteväksi ja neuroottiseksi nirppanokaksi, jolle ei kelpaa kukaan eikä mikään.

Vierailija
46/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS rekrytointi ulkoistetaan Baronan kaltaiselle yritykselle, saattaa yhden työntekijän  rekrytoinnista maksettava suora kustannus Duunitorin mukaan asettua karkeasti 500010000 euroon."

Aivan mieletöntä! Summa on enemmän kuin mitä muutaman tunnin viikossa työskentelevä nuori saa itse koko aikana! 

Itse olen tehnyt pätkätöitä 2 vuotta Academicworkin kautta ja saanut tuona aikana yhteensä rahaa ennen veroja noin 6500 euroa.

Aika villiä, että samaan aikaan yritys saanut liki tuplasti tuon summan vain sillä että lähettäneet lomakkeen tiedot eteenpäin yritykselle jossa yhteystietoni..

Rekrykustannuksista en tiedä mutta muistelen, että kun itse olin rekryfirman kautta sijaisena kokopäivätyössä, mielikuvana oli, että työntekijä maksoi tuplasti työntekijän palkan verran työpaikkayritykselle. En tiedä, maksoiko rekryfirma työnantajakulut, ehkä. Rekryfirman saamasta palkkiosta ei ollut puhetta.

Vierailija
47/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä näkee nimittäin kuka hyötyy. Leffateatteriin työntekijä. Firma laskuttaa kymppitonnilla rekrytoinnissa.

varmaan tarviikin palikkatestiä, musteläiskätestit, psykologiset. Vai?

Vierailija
48/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo juttu on aivan tuubaa Baronan edustajalta. Totta ksi hän näkee koko härdellin hyvänä, kun saavat itse vetää ison siivun välistä!! Itse työntekijä saa nähdä unta hyvistä rahoista. 

Tietysti "näkee" härdellin hyvänä, koska nykytyössään se on hänen elinehtonsa, jota ilman hän itsekin joutuisi finnikinnihakija nro. 801:ksi tai oikeisiin töihin tai työttömäksi.

Vierailija
49/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS rekrytointi ulkoistetaan Baronan kaltaiselle yritykselle, saattaa yhden työntekijän  rekrytoinnista maksettava suora kustannus Duunitorin mukaan asettua karkeasti 500010000 euroon."

Aivan mieletöntä! Summa on enemmän kuin mitä muutaman tunnin viikossa työskentelevä nuori saa itse koko aikana! 

Itse olen tehnyt pätkätöitä 2 vuotta Academicworkin kautta ja saanut tuona aikana yhteensä rahaa ennen veroja noin 6500 euroa.

Aika villiä, että samaan aikaan yritys saanut liki tuplasti tuon summan vain sillä että lähettäneet lomakkeen tiedot eteenpäin yritykselle jossa yhteystietoni..

Rekrykustannuksista en tiedä mutta muistelen, että kun itse olin rekryfirman kautta sijaisena kokopäivätyössä, mielikuvana oli, e

Korjaus: kestään poissa olevasta vakituisesta ei ollut puhetta. Olin muutamassa paikassa vuosien mittaan eikä niissä puhuttu kenestäkään vakituisesta, jonka sijainen olisin ollut. 

Jossain työ saattoi olla jatkuvakin mutta työntekijä siis rekryfirman listoilla ja määräaikainen. Eipä nuorempana edes ajatellut asiaa.

Yhdessä ihan hienossa virastossa ohjeistava totesi lopussa, että "seuraavaksi emme ota akateemista" tms. Työt olivat tavallaan arkijärjellä tehtäviä mutta en näe syytä, miksi akateeminen ei olisi kelvannut. Kai ei-akateeminen koki, ettei niin hienoa koulutusta tarvita.

Vierailija
50/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja entisvanhaan on kelvannut joku paikallinen teini finninaamoineen repimään lipunkantoja. Tässäpä juuri mihin paratiisisaariin suomalaisten rahat valuvat erilaisina tukiaisina.

Ei ole. Kyllä ne päälle kolmekymppisiä ja siitä ylöspäin olevia pääasiassa miehiä ovat olleet, hirveän surkealla tuntipalkalla.

Vierailija
51/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrykustannuksista en tiedä mutta muistelen, että kun itse olin rekryfirman kautta sijaisena kokopäivätyössä, mielikuvana oli, e

Olet oikeilla jäljillä, mutta reilusti alakanttiin. Miksi sinullekaan puhuttaisiin rekryfirman (riisto)palkkioista kun ne eivät (= työnantajan tyhmyys) sinua kosketa?

Ainut, mitä voit tehdä asialle on kieltäytyä myymästä työpanostasi tarpeettoman ja ylikalliin rekryfirman kautta. Rekrypalkkiot ovat syystä hyshyssalaisuuksia.

Vierailija
52/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka paikkaa ei ahkerasta työnhausta huolimatta irtoaisikaan, on Vormalalla lohdun sana. Hakijan tiedot jäävät yritykseen, ja työtä saatetaan tarjota myöhemmin."

Lohdun sana on se, että sun tiedot jää Baronaan (lähes yhtä hyvä tietoturva kuin Vastaamossa), jotta Barona voi jatkossa kuitata joltain muulta firmalta 5000-10000 € entistä helpommin. 

Vierailija
53/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä sirkus koske vain nuoria. Ihan hirveää ajan ja rahan hukkaa. Täysin tuottamatonta työtä. Ei tarvitse ihmetellä miksi ei synny vaikkapa uutta nokiaa kun oikean työntekemisen sijaan aika menee temppuratoja läpi juostessa. T: työtön maisteri

Vierailija
54/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaava yritys lähettää rekryfirmalle toiveen: haluamme miehiä, ei naisia. Rentoja jätkiä, ei mitään kermaperseitä. Ei teinejä. Ei hienostotyyppejä. Rento pukeutuminen.

Rekryfirma saa työntekijän palkan päälle tietyn prosenttiosuuden palkkioksi. Rekryfirmoja käytetään kun on yyteet päällä niin voi kiertää ne yt-säännöt. 

Vierailija
55/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekry-yritys saa sitä isomman palkkion mitä isompi on työntekijän palkka. Jos palkka on pieni niin rekry-yrityksen palkkiokin on pieni. 

Vierailija
56/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ollut kasvua 16:a vuoteen, näin lausui Niinistö, joten on selvää kaikille (rehellisille ja normijärkisille), että pelletemppuratasimputus ei itsessään, ei suoraan eikä välillisesti tuota yhtään mitään positiivista (paitsi rekrylokkeilijoille).   

Vierailija
57/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekry-yritys saa sitä isomman palkkion mitä isompi on työntekijän palkka. Jos palkka on pieni niin rekry-yrityksen palkkiokin on pieni. 

Edelleen rekryfirma on täysin turha kolmas pyörä ja lisäksi sillä on yleensä listoillaan muitakin työntekijöitä ja jokaisen kohdalla ylimääräinen välistäveto. Rekryfirma ei siis ole pelkästään yhden työntekijän tai pelkästään yhden asiakasyrityksen varassa, vaan repii tuulesta temmaten ylimääräisenä välikätenä/kulueränä omat palkkionsa EI-MISTÄÄN.

Vierailija
58/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se veroton konsulttihinta oli meidän laskussa 15 tonnia + kulut jotain 800 euroa.

Kelpo summa taivaanrannan maalailusta. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan härski, ja se joka maksaa onkin sitten umpitampio.

Vierailija
59/102 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo bisnes joutaisi tuhota ihan kokonaan. Ei ole edes todellista, että noille tekoripsibimboille maksetaan jostain noin joutavasta puuhastelusta, mutta sitten siihen itse työhön palkattavalle ei oikein hotsittaisi maksaa mitään.

Jonkinlainen haittavero olisi yksi mahdollisuus, joka täällä osataan melko kiitettävästi. Jarruna tälle taitaa olla poliitikkoja tai muuten vaan tositärkeitä vippivipeltäjiä saamapuolella.

Vierailija
60/102 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan hae työpaikkaa, jossa on välikätenä rekryfirma. Olen it-alalla niin ei onneksi ole aivan pakkokaan. Muutama vuosi sitten erehdyin hakemaan yhtä sellaista, koska itse työpaikka olisi ollut hyvin kiinnostava. Rekrykonsulttinainen oli täysin pihalla koko alasta, mutta yritti kovasti antaa kuvaa kuin tietäisi muka jotain. Oikein nauratti kun se selitti ulkoaopeteltuja lauseitaan, joista kuulsi ettei oikeasti ymmärrä mitään. Rekryprosessi toimi kaikilta osin erittäin huonosti ja onnekseni en tullut valituksikaan. Tympäännyin koko hommaan jo jossain kolmannen haastattelun ja kymmenennen puhelun kohdalla. Kyseessä pieni parin kolmen henkilön muka-hauskan niminen rekryfirma, joka näyttää useasti rekryävän juuri it-alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan