Rekrytointifirman käyttö maksaa 5000-10000 /työnhakija
Edulliseksi tulee näihin hanttitöihin ja osa-aikaisiin!! Kannattaa teettää 10 vaiheinen työnhaku tanssivideoilla!
Kommentit (102)
Nuoret | Miksi nuoret joutuvat monivaiheisiin rekryprosesseihin? Näin vastaa Barona: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010270549.html
Paljonkohan maksaa trollien palkkaaminen 12 vuodeksi kirjoittelemaan 24/7 7 päivänä viikossa nettipalstoille? Entä työpaikkasavustaminen, feikkiprofiilien teko, valheelliset ilmiannot, lahjonta työpaikoilta ulos, doxaaminen, seuraaminen, vakoilu, hallituksen lahjonta, lobbarit jne? Ei varmaan ihan tavan pulliainen tuommoiseen ryhdy kun maksaa.
JOS rekrytointi ulkoistetaan Baronan kaltaiselle yritykselle, saattaa yhden työntekijän rekrytoinnista maksettava suora kustannus Duunitorin mukaan asettua karkeasti 500010000 euroon."
Aivan mieletöntä! Summa on enemmän kuin mitä muutaman tunnin viikossa työskentelevä nuori saa itse koko aikana!
Tuo juttu on aivan tuubaa Baronan edustajalta. Totta ksi hän näkee koko härdellin hyvänä, kun saavat itse vetää ison siivun välistä!! Itse työntekijä saa nähdä unta hyvistä rahoista.
Tää on asia mitä en ymmärrä. Meidänkin työpaikalla työnantaja on valmis investoimaan kaikkeen, on maksettuja myynninedistämisvalmennuksia, konsulttipalveluita, kaikenlaista. Mutta normi työntekijälle ei ole valmis maksamaan kuin tes-minimin ja pitkin hampain senkin. Sitten ihmettelee että miksi työntekijät lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan maksaa trollien palkkaaminen 12 vuodeksi kirjoittelemaan 24/7 7 päivänä viikossa nettipalstoille? Entä työpaikkasavustaminen, feikkiprofiilien teko, valheelliset ilmiannot, lahjonta työpaikoilta ulos, doxaaminen, seuraaminen, vakoilu, hallituksen lahjonta, lobbarit jne? Ei varmaan ihan tavan pulliainen tuommoiseen ryhdy kun maksaa.
Kysäseppä Baronalta! 👍
On kyllä niin käsittämätöntä että järki lähtee!
Valtio byrokraattinen, yksityinen sektori ...?
Kokoomus ja EK nämä baronat ym vuokrafirmat tähän maahan saivat.
Ja vielä YTK:n.
Nyt on taas se aika...
Vierailija kirjoitti:
JOS rekrytointi ulkoistetaan Baronan kaltaiselle yritykselle, saattaa yhden työntekijän rekrytoinnista maksettava suora kustannus Duunitorin mukaan asettua karkeasti 500010000 euroon."
Aivan mieletöntä! Summa on enemmän kuin mitä muutaman tunnin viikossa työskentelevä nuori saa itse koko aikana!
Itse olen tehnyt pätkätöitä 2 vuotta Academicworkin kautta ja saanut tuona aikana yhteensä rahaa ennen veroja noin 6500 euroa.
Aika villiä, että samaan aikaan yritys saanut liki tuplasti tuon summan vain sillä että lähettäneet lomakkeen tiedot eteenpäin yritykselle jossa yhteystietoni..
Olen oikeistolainen ja mielestäni Kokoomus on hieman liian sosialistinen omasta näkökulmastani. Siitä huolimatta toivotan nämä Baronit syvimpään helvetttiin suomalaisilta työmarkkinoilta. Nämä ovat vain parasiitteja jotka imevät työntekijöiden ja työnantajien rahat välistä ja vaikeuttavat kaikkea.
Sen säästää nopeasti kun maksaa onnekkaalle valitulle paskaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Silakkaliike tekee vapaaehtoispohjalta useita noista tehtävistä. Ei maksa mitään, pelkkä porukkaan kuulumisen tunne riittää näille palkkioksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on asia mitä en ymmärrä. Meidänkin työpaikalla työnantaja on valmis investoimaan kaikkeen, on maksettuja myynninedistämisvalmennuksia, konsulttipalveluita, kaikenlaista. Mutta normi työntekijälle ei ole valmis maksamaan kuin tes-minimin ja pitkin hampain senkin. Sitten ihmettelee että miksi työntekijät lähtee.
Juu, tai palkataan kalliit konsultit tekemään selvitystä siitä mikä on pielessä, mutta vahingossakaan ei kysytä siltä työntekijältä, joka on itse asiassa ainoa, joka tietää mikä on pielessä, koska tekee sitä hommaa joka päivä.
Jari Heinonen-Sarasvuo teki huimat rahat täysin tarpeettomilla koulutuksillaan, joissa itse kulttijohtajan elkein hoki "mukavuusalueensa ulkopuolelle menemisen" välttämättömyydestä ja että ihan noin helposti "tapahtuu hyviä asioita".
Kyllä on monissa yrityksissä tyhmää johtoa kun ihan muina eskimoina kilvoitellen ostavat jäätä käärmeöljykauppiaalta.
Barona: "Ulkoistettu rekrytointi on rahan arvoista, mahdollisimman helppoa, käytännöllistä, miellyttävää ja (ainoastaan) sillä löytyy oikea ihminen puoli-ilmaisorjaksi (eiväthän yritykset itse ehdi tai osaa) ja tämä tukee työnantajamielikuvaa".
vs
Rekryfirmat: Todellisuudessa täysin turhia ja ylimääräisiä välikäsiä, joiden välttäminen säästäisi ja tuottaisi enemmän. Työnantajalle sekä työntekijälle olisi synerginen tuplahyöty välttää välikädet, ei tarvitsisi kuin kyetä sopimaan keskenään.
"KOKENUT rekrytoija Vormala vinkkaa, että hakemuskirjeestä olisi hyvä välittyä positiivinen ja motivoitunut asenne".
Miksei työpaikkailmoituksesta tarvitse välittyä kuin ylimielisyys, riistohalukkuus ja kieroilu? Oikeinkirjoituskin sakkaa.
Osuu firmoilla omaan nilkkaan, että tuo nykyinen sirkuspelletemppuratanöyryytys ei motivoi eikä anna hyvää kuvaa.
Kannattaa perustaa rekryfirma. Väitän tosin, että ne ovat iso osa Suomen työmarkkinoiden vääristynyttä tilannetta, esimerkkinä Finnkinon tapaus. Finnkino olisi voinut palkata lähes ilmaiseksi hyvältä vaikuttavan ensimmäisenä hakemuksen lähettävän tyypin, te-toimiston vinkkaaman, tai tyypin rekrytietokannastaan, mutta käyttivät hurjasti rahaa ja aikaa ja palkkasivat lipunmyyjäksi maailmanmestarin. Jei.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perustaa rekryfirma. Väitän tosin, että ne ovat iso osa Suomen työmarkkinoiden vääristynyttä tilannetta, esimerkkinä Finnkinon tapaus. Finnkino olisi voinut palkata lähes ilmaiseksi hyvältä vaikuttavan ensimmäisenä hakemuksen lähettävän tyypin, te-toimiston vinkkaaman, tai tyypin rekrytietokannastaan, mutta käyttivät hurjasti rahaa ja aikaa ja palkkasivat lipunmyyjäksi maailmanmestarin. Jei.
Tuskinpa enää kannattaa kun vaikea kilpailla nykyisten ylipaisuneiden pläskiparonien kanssa. Jotkut entiset pompotellut rivikeilat ovat kyllä silti näin tehneetkin.
Muutamia vuosia sitten olin hakemassa kesätyöpaikkaa. Isäni soitti tuollaiseen rekryfirmaan jollekin tyypille, joka tämän kyseisen firman rekryä hoisi, sanoi nimeni ja kertoi sille tyypille, että saat tonnin kun palkkaat minun tyttäreni. Sain paikan ja rekryfirman tyyppi sai myös rahansa.
Aivan järjetöntä. Ja tämäkö on yrityksen mielestä hyvää peeärrää? Tehdä meidän nuorista sirkuseläimiä? Hävetkää ja lopettakaa nuorisomme halventaminen.