Rekrytointifirman käyttö maksaa 5000-10000 /työnhakija
Edulliseksi tulee näihin hanttitöihin ja osa-aikaisiin!! Kannattaa teettää 10 vaiheinen työnhaku tanssivideoilla!
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavat ihan tyhjästä. Voisivat hakemusten perusteella valita nopeasti muutaman parhaan hakemuskirjeen ja CV:n omaavaa ja haastatella itse. Naurettavaa. että maksetaan 5000-10000 eur tyhjästä
Meillä ei todellakaan käytetä aikaa rekrytointiin enempää kuin on pakko. Jätämme sen mielellämme ammattilaisille, ja keskitymme samaan aikaan omaan ydintyöhömme. Olisi järjenvastaista laittaa esihenkilöt ja HR kahlaamaan satoja hakemuksia ja haastattelemaan kymmenen ihmistä (+ hylkäysviestit lopuille), kun rekryammattilaiset ovat onnistuneet saamaan meille loppuhaastatteluun sillä seitsemällä tonnilla pari ihan huippukandia, jolloin meidän on tarvinnut vain valita jompi kumpi erinomaisista ehdokkaista. Edullistahan tuo on.
Teilläkin ja teiltäkin olisi ihan omasta takaa aika paljon tyhjää korkeintaan persnettoa tuottavaa tilkeainesta sinä mukaan lukien siivottavissa ja täten säästettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka paikkaa ei ahkerasta työnhausta huolimatta irtoaisikaan, on Vormalalla lohdun sana. Hakijan tiedot jäävät yritykseen, ja työtä saatetaan tarjota myöhemmin."
Lohdun sana on se, että sun tiedot jää Baronaan (lähes yhtä hyvä tietoturva kuin Vastaamossa), jotta Barona voi jatkossa kuitata joltain muulta firmalta 5000-10000 € entistä helpommin.
Nykyään on se joku tietosuojalaki (en muista nimeä) jonka myötä jokaisella on oikeus nähdä tietonsa mitä vaikkapa baronalla on itsestään. Lisäksi on oikeus poistattaa ne. Jokaisen kannattaisi tehdä noin, koska se tietää lisää duunia noille ja kaikista temppuradoista päätellen mitä nuo keksii niillä on tylsää, joten oikeita töitä tulisi moisesta tempusta.
Ei se auta että näkee tietonsa eikä sekään että poistattaa ne, koska silloin ei kuitenkaan ehkä itse saa kerättyä senkään vertaa silpputyösilppuja. Mistä voi edes luottaa/tietää poistavatko tosiaan asianmukaisesti tiedot, vaikka niin pyytäisi ja lisäksi tietojen onnistunut ja asianmukainenkaan poisto ei auta jos tiedot on jo kaupusteltu kaikkialle ja rekaupustelu jatkuu ja jatkuu.
Asiantuntijan yhden kuukauden palkka sivukuluineen. Mitä maksaa harharekry- työntekijä joka lähtee muutaman kuukauden jälkeen, jonka työhönperehdytys jää kesken.
Vaikka rekryfirman kautta teetetty rekry olisikin "osuva" ja "onnistunut" on se vain silti hukkaan heitettyä rahaa.
Rekrytoinnista se arkinen puurtaminen vasta alkaa ja pahimmillaan temppuratatemppuilu karkottaa kaikki uunotkin.
Alkaa olemaan tilanne se että jonkun kassatyön saa jos videolla vaikkapa 20 kiloa ulostetta kun se on niin hauka ja hämmästyttävä saavutus. Minkään työn tekemisen kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka paikkaa ei ahkerasta työnhausta huolimatta irtoaisikaan, on Vormalalla lohdun sana. Hakijan tiedot jäävät yritykseen, ja työtä saatetaan tarjota myöhemmin."
Lohdun sana on se, että sun tiedot jää Baronaan (lähes yhtä hyvä tietoturva kuin Vastaamossa), jotta Barona voi jatkossa kuitata joltain muulta firmalta 5000-10000 € entistä helpommin.
Nykyään on se joku tietosuojalaki (en muista nimeä) jonka myötä jokaisella on oikeus nähdä tietonsa mitä vaikkapa baronalla on itsestään. Lisäksi on oikeus poistattaa ne. Jokaisen kannattaisi tehdä noin, koska se tietää lisää duunia noille ja kaikista temppuradoista päätellen mitä nuo keksii niillä on tylsää, joten oikeita töitä tulisi moisesta tempusta.
On muutamat hassut ja tehottomat tietosuojalait, mutta vaikea valvoa eivätkä toimi, kuten Vastaamotapauskin osoitti.
Vuokratyövoiman käyttö yleensäkin kertoo sitä käyttävästä firmasta ei mitään positiivista (viljelemistään korulauseista huolimatta). On turha lässyttää "arvokasta työkokemusta dynaamisella näköalapaikalla ihanassa työperh(s)eessä", koska normaalia kalliimmasta vuokratyöntekijästä ollaan valmiita maksamaan ylihintaa koska vuokraveijarilla ei ole oikeuksia ja hänestä pääsee eroon tarvittaessa vaikka välittömästi sillä sekunnilla. #maailmanmukavimmatikinämissään #työkaverit. Mikäli 13/12:ssa sokerikuorrutettu höpöhööjargoni olisi totta ei tarvetta vuokratyölle eikä se olisi firman arvojen mukaista.
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/200901078875891
Keskiviikko 7.1.2009 klo 15:46
Jari Sarasvuon Trainers House -yritys aloittaa pian Fight Club -nimisen kurssin, jonka tavoitteena on koulia sohvaperunoista arkitaistelijoita.
Kurssin nimestä huolimatta osanottajat eivät ottele nyrkein, vaan he kokoontuvat treenaamaan itseään ruumiillisesti ja henkisesti 56 aamuna viikossa viiden kuukauden ajan.
Ohjelma rankaisee valheellisesta sitoutumisesta ja pelkuruudesta omien tunnedemonien edessä, asia ilmaistaan Trainers Housen verkkosivuilla.
Kerhon ideana on saada ihmiset tekemään sen, mitä he haluaisivat tehdä oikeasti. Siellä hankitaan aseita uhkaavaa taloustaantumaa vastaan. Sarasvuo on mukana treenamassa ihmisiä useina aamuina, Trainers Housen viestintä- ja markkinointijohtaja Minna Varajärvi sanoi Iltalehdelle.
Fight Clubia mainostetaan iskevästi yrityksen verkkosivuilla olevalla videolla, jossa kuvataan, kuinka huonoryhtinen konttorirotta muuttuu serbialaisen palkkasoturin näköiseksi urokseksi. Ruudulla juokse lauseita, kuten Voit vapaasti hukkua omaan velliperseilyyn, Sääli on halpaa, Itsekunnioitus pitää ansaita.
Varajärven mukaan tämän kuukauden loppuluolella alkavan kurssin 50 osanottajapaikkaa ovat jo lähes täyttyneet. Tulevaisuudessa on määrä järjestää Fight Clubeja suuremmalle osanottajajoukolle.
ANTTI HONKAMAA antti.honkamaa@iltalehti.fi
Järjenkäytöllä voisi säästää tuon ja enemmän, mutta pitäisi vaan olla se järki yläpäässä.
Tuo jos mikä on kunnon kusetusbisnes! Jos joku pomo ei saa itse valittua 10 kesähessua töihin niin kenkää pitäisi saada. Jos selitys ettei ole aikaa niin työpaikkailmoitus ja hakijoiden kesken arvotaan 10 henkilöä töihin. Oho säästyi 50-100k€ firman rahoja.
Kerron yhden jutskan. Olin melkein 2 vuotta vuokrafirman kautta konttorirottana 2900 € bruttopalkalla.
Yksi osa työtäni oli laskujen käsittely. Kerran joku Intiaan ulkoistettu laskunjakelija välitti minulle käsiteltäväksi laskun, jossa oli minun nimeni, mutta jota minun ei olisi kuulunut nähdä. Se oli kuukausilasku minun "kuluistani". Työntantajani maskoi minusta 8 k kuussa vuokrafirmalle.
Onko järkee vai ei? Olin jo osoittautunut päteväksi työntekijäksi, mutta työnantaja maksoi silti mielellään ylihintaa. Miksi? Koska se oli HR-strategiaa. Kallista hintaa maksetaan vuokrafirmalle siitä hyvästä, että huonon ajan tullen voi laittaa sopivasti porukkaa ulos likaamatta itse käsiään tai mustaamatta omaa mainetta mediassa YT-uutisilla.
He saisivat henkilökuntaa halvemmalla itse, mutta he eivät välttämättä tietoisesti halua.
Meidän työpaikalla on noita Baronan vuokratyöntekijöitä, aivan uskomattoman moni niistä on laiska ja lapsellinen, suurinosa parikymppisiä poikia. Baronan rekryäjät eivät kyllä mitenkään laadukkaita ole
Vierailija kirjoitti:
Kerron yhden jutskan. Olin melkein 2 vuotta vuokrafirman kautta konttorirottana 2900 € bruttopalkalla.
Yksi osa työtäni oli laskujen käsittely. Kerran joku Intiaan ulkoistettu laskunjakelija välitti minulle käsiteltäväksi laskun, jossa oli minun nimeni, mutta jota minun ei olisi kuulunut nähdä. Se oli kuukausilasku minun "kuluistani". Työntantajani maskoi minusta 8 k kuussa vuokrafirmalle.
Onko järkee vai ei? Olin jo osoittautunut päteväksi työntekijäksi, mutta työnantaja maksoi silti mielellään ylihintaa. Miksi? Koska se oli HR-strategiaa. Kallista hintaa maksetaan vuokrafirmalle siitä hyvästä, että huonon ajan tullen voi laittaa sopivasti porukkaa ulos likaamatta itse käsiään tai mustaamatta omaa mainetta mediassa YT-uutisilla.
He saisivat henkilökuntaa halvemmalla itse, mutta he eivät välttämättä tietoisesti halua.
Toisin kuin täällä on luuloteltu ja kaasuvaloteltu niin tuokin turha kustannus on kuin onkin tosiaan per hakija.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/200901078875891
Keskiviikko 7.1.2009 klo 15:46
Jari Sarasvuon Trainers House -yritys aloittaa pian Fight Club -nimisen kurssin, jonka tavoitteena on koulia sohvaperunoista arkitaistelijoita.
Kurssin nimestä huolimatta osanottajat eivät ottele nyrkein, vaan he kokoontuvat treenaamaan itseään ruumiillisesti ja henkisesti 56 aamuna viikossa viiden kuukauden ajan.
Ohjelma rankaisee valheellisesta sitoutumisesta ja pelkuruudesta omien tunnedemonien edessä, asia ilmaistaan Trainers Housen verkkosivuilla.
Kerhon ideana on saada ihmiset tekemään sen, mitä he haluaisivat tehdä oikeasti. Siellä hankitaan aseita uhkaavaa taloustaantumaa vastaan. Sarasvuo on mukana treenamassa ihmisiä useina aamuina, Trainers Housen viestintä- ja markkinointijohtaja Minna Varajärvi sanoi Iltalehdelle.
Mitkä mahtoivat olla tulokset? Jos niitä olisi, tietäisimme kaikki?
Kävin tänään elokuvissa ja ihan tavallisilta nuo Finnkinon työntekijät olivat.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään elokuvissa ja ihan tavallisilta nuo Finnkinon työntekijät olivat.
Niin? Luuletko, että temppuratafinnkinotkaan saavat jallitettua alipalkattuihin, pascaolosuhteisiin pascatöihinsä joitain epätavallisen kyvykkäitä (tusina)työntekijöitä?
Heh, tässä nähdään taas se kokkareoiden todellinen talousosaaminen. Noh, ei se kenenkään muun vika ole, jos haluaa rahojaan tuhlata
Ja Suomessa on kuitenkin joustava koeaika käytäntö, joten vois vaan palkata nopalla arpomalla ja potkia pois heti, jos näkee ettei toimi. Kuitenkin monessa jossain kassalla oikeasti melkein kuka tahansa pitäis pärjätä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5497665/yle-terveydenhuollon-konsultiks…