Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppareissu ja kestopussit

Vierailija
16.01.2007 |

Käytätkö kaupassa omia kangaskasseja? Entä onko sinulla hedelmille ja vihanneksille kestopusseja?

Minä olen käyttänyt jo useiden vuosien ajan aina omia kangaspusseja. Hedelmät punnitsen myös aina omilla pusseilla. Tämä on tosi kätevää: luonto ja rahat säästyvät.

Muovipussien aika saisi olla jo ohi...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maissa on tehty niin, että muovipussit maksavat niin paljon ettei kukaan niitä osta. Ne ovat todellinen ympäristöongelma.

Vierailija
22/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät roskikseen. Se on tosi mukava tapa säästää luontoa. Ja kyllä niitä omia rasioita voi ottaa mukaan, jos on ostamassa tiskiltä jotain. Miksi sitä pakkausjätettä pitäisi kaatopaikalle kuskata niin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todella kauan ja en vaan voi ostaa kaupasta niitä muovipusseja. Roskiksia varten niitä jostain on ilmaantunut tarpeeksi ja on yksi sellainen roskisrulla varmuuden vuoksi kotona. Pussit ovat paljon ohuempaa muovia ja sopivat hyvin tarkoitukseensa.

Vierailija
24/26 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät tulee laitettua hedelmäpussiin, mutta yleensä laitan sinne enemmän kuin yhden tuotteen. Eli samaan pussiin greippi, mandaarinit, päärynät ja sitten kolme hintalappua pussin päälle. Joskus mietin mikä määrä jätettä tulee, kun ostaa irtotiskistä tuotteet paperiin pakattuna.. voisihan sitäkin varten olla oma purkki? Olisi sitten esim. makkarat jo valmiiksi purkissa eikä niitä tarvitsisi enää siirtää..

Mutta, mitä ei toiset edellä niin en minäkään. Jos edes joku tekisi näin niin minäkin voisin..

Vierailija
25/26 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hedelmäpusseja ei ole. Ostan osan hedelmistä ilman pussia (banaanit ja kaikki yksittäin ostamani hedelmät/vihannekset) ja ostamani pussit käytän roskapusseina. Emme siis erikseen osta roskapusseja, vaan käytämme ' ilmaiset' muovikassit ja nuo hedelmäpussit (leipäpussit myös) roskapusseina.

Minulla oli joskus valoverhosta tehty hedelmäpussi, mutta se on nykyisin pesupussina. Aloin vaan miettiä sitä, että jouduin joka kerta maksamaan kg-hinnan mukaan siitä omasta pussistani, kun punnitsin siinä hedelmiä :( Eli mielummin otan myös vastikkeen (=muovipussin), kun kerran maksankin. Kiloa mandariineja kun ei oikein viitsi ilman pussia punnita ;)

Vierailija
26/26 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää kehitystä. Me ei ainakaan tarvita kovin usein roskispusseja, joten on todella järkevää kantaa kauppaostokset omissa kestopusseissa. Sekajätettä tulee nykyään todella vähän, kun lähes kaikki jäte on kierrätettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi