Nainen! Voisitko kiinnostua skitsofreenikosta?
Lääkitys kunnossa ja mies ei tekisi pahaa kärpäsellekään.
Kommentit (202)
En. Mä en halua elämääni tuollaista ihmistä vaikka olisi lääkitys kunnossa. Ikinä ei tiedä mitä voi tapahtua.
Mä näen työssäni ihan tarpeeksi kaikenlaisia mielenterveysongelmia joten en halua sellaisia myös yksityiselämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En
Perusteluja kaivataan. Etkö luota mieheen vai mikä on syy? Oletko kenties saanut oppisi televisiosta?
Minulla tämä ennakkoluulo tulee nimenomaan siitä, että en ole saanut oppiani televisiosta vaan tosielämästä.
Sisarellani on harhaluuloisuushäiriö ja olen nähnyt, kuinka rankkaa se on omaisille. Kaveriksi ryhtyisin kyllä, parisuhteeseen en.
Vierailija kirjoitti:
Sisarellani on harhaluuloisuushäiriö ja olen nähnyt, kuinka rankkaa se on omaisille. Kaveriksi ryhtyisin kyllä, parisuhteeseen en.
Kuin? Tuota diagnosoidaan liian kevein perustein. Jo se, että on eri mieltä maailmankatsomukseltaan riittää.
Vierailija kirjoitti:
Lääkitys tekee vaan selvän potilaasta. Ulkomailla hoidetaan skitsofreniaa menestyksekkäästi vain minimillä määrällä lääkkeitä (usein ei lainkaan) ja terapialla muun muassa.
Se on jännää, kun siellä ulkomailla aina osataan paremmin. Mikähän se ulkomaa on?
Onko teillä skitsofreenikkojen läheisillä tietoa mitä tämä henkilö touhuaa vapaa-ajallaan?
Minua vainoa tällainen ihminen ja usein mietin, voiko lähipiiri olla täysin tietämätön tästä toiminnasta? En nimittäin usko ollenkaan, että on. Jos he tietävät, että tällaista on tekeillä, mikseivät mene poliisille puhumaan? Millaisen moraalin omaa ihminen, joka suojelee läheistään tässä tilanteessa, olkoonkin mt-potilasta?
Uhri on vainoamistilanteessa täysin vainoajan armoilla, Suomessa ei oteta tätä asiaa vakavasti.
Mikäli minulla olisi jo lapset tehtynä, niin ei haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkitys tekee vaan selvän potilaasta. Ulkomailla hoidetaan skitsofreniaa menestyksekkäästi vain minimillä määrällä lääkkeitä (usein ei lainkaan) ja terapialla muun muassa.
Se on jännää, kun siellä ulkomailla aina osataan paremmin. Mikähän se ulkomaa on?
Monissa EU-maissa ja Yhdysvalloissa. Potilaista oikeasti välitetään.
Olen skitsofreenikko-nainen enkä vainoa ketään milloinkaan. En alkaisi skitson kanssa huolimatta siitä että itsekin olen sellainen. Minulla täyspäinen puoliso ja olen siitä kiitollinen. Yksin en pärjäisikään. Jos hänestä aika jättää tai jotain, niin joudun varmaankin hoitokotiin. Lapset ovat jo aikuisia.
En sillä haluan lapsen tulevaisuudessa ja skitsofrenia on vahvasti periytyvää.
Vierailija kirjoitti:
En sillä haluan lapsen tulevaisuudessa ja skitsofrenia on vahvasti periytyvää.
Täähän se ois.
Vanhentunut käsitys. Ei ole erityisen vahvasti perinnöllistä. Yritetty kovasti löytää selittäviä geenejä - tuloksetta. Enemmän vaikuttavat vahingolliset kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vanhentunut käsitys. Ei ole erityisen vahvasti perinnöllistä. Yritetty kovasti löytää selittäviä geenejä - tuloksetta. Enemmän vaikuttavat vahingolliset kokemukset.
Millaisia kokemuksia? Mitä mieltä olet lääkityspolitiikasta?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että vanhentuneita käsityksiä on tosi paljon. Esim. masennus ja serotoniiniteoria ja vaikka mitä muuta.
Olen mielenterveyssairaan lapsi ja vastaan ei. Vuosikymmeniä itsemurhayrityksiä, sairaita puheita ja tekoja. Sairaalasta palautetaan aina kotiin. Tässä on monen ihmisen elämä mennyt kananmunankuorilla ja puheluita ja kaikkea peläten. Lopulta itsemurha onnistui.
Riippuu persoonasta.