Voiko viiskymppinen kuolla nuorena?
Tuli tälläinen ilkeä ajatus mieleen kun tällänen "minä en sairastu koskaan..." 50 v heittää ajatuksen: jos kuolen nuorena se johtuu lumenluonnista.
Työpaikallani aikoinaan kuoli jotain 45 v mies aamulla omakotitalonsa pihaan pihaa kolatessaan, sydän petti terveellä miehellä.
Kommentit (85)
Poikani kuoli viime vuonna 29 vuotiaana. Hän kuoli nuorena. Eikä ollut sitten ottanut yhtään rokotetta, niille tiedoksi jotka tätä miettii.
50 v. ei ole nuori. Monet ton ikäset alkaa lähtemään.
Aika suppeat on piirit jos kaikki elää 80-90 vuotiaaksi terveinä ja pirteinä ja nukahtavat ikiuneen omassa sängyssään.
Se että odotettu elinikä on noin korkea ei tarkota sitä että kaikki eläisi sinne ja vieläpä kroppa ja nuppi priima kunnossa. Jotkut lähtee aikasempaa ja jotkut kituuttaa tostakin vanhemmaksi. Se elämisenlaatu noi viimiset vuodet ei välttämättä ole niin hyvä.
Mutta vieläkään niin 50 v ei ole nuori vainaja.
No kyllä viisikymppisenä kuollut on nuorena kuollut. Ei se tarkoita sitä, että olisi ihmisenä nuori, vaan nuori suhteessa siihen, että ihmisen keskimääräinen elinikä on n. 80 vuotta.
Sanoisin, että 50-vuotiaaksi elänyt ei ole enää nuori, joten ei enää hän voi nuorena kuolla .
10% tällä hetkellä 50 vuotiaiden ikäluokasta on kuollut jo ennen tuota rajapyykkiä.
Tilanne normaali.
daiju ihminen voi kuolla milloin tahansa
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että 50-vuotiaaksi elänyt ei ole enää nuori, joten ei enää hän voi nuorena kuolla .
Sanoilla "nuori" ja "vanha" on useampi merkitys. Tuon ikäinen ei toki ole enää ihmisenä nuori, mutta kuitenkin nuori esim. kuolemaan tai jäämään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap kysyä, että jos kuolee 5-kymppisenä, voiko sanoa, että kuoli nuorena?
muutenhan tuossa aloituksessa ei ole oikein järkeä
Minäkin ihmettelin aloitusta, toki 50- ja 60 vuotias on nuori jos kuolee, vaikkei muuten olekaan.
Ihminen voi kuolla minkä ikäisenä tahansa. 50-vuotiaana kuollut on kuollut keski-ikäisenä, koska tuon ikäinen ei ole enää nuori, mutta ei vielä vanhakaan.
Voi toki kuolla, mutta ei nuorena. 50 ei ole enää nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, koska eliniän odote on jossain 80-90 vuotta. Jos pidät 50-vuotiasta vanhana, sinun täytyy itse olla joku 20? Olen 40 ja todellakin loukkaannun jos joku juuri murrosiästä selvinnyt ns aikuinen nimittelee vanhaksi.
Nuoruus jatkuu nykyään kovin pitkälle.
Viiskymppinen on jo murroksensa elänyt eli siirtynyt vanhuuden puolelle.
Tämä kommentoija ei taida olla vielä kahtakymmentäkään.
Vanhuus alkaa vasta 7-kympistä.
Nuoruus ja vanhuus ovat suhteellisia asioita. 50-vuotias on esim. vanha ammattiurheilijaksi, mutta nuori jäämään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, koska eliniän odote on jossain 80-90 vuotta. Jos pidät 50-vuotiasta vanhana, sinun täytyy itse olla joku 20? Olen 40 ja todellakin loukkaannun jos joku juuri murrosiästä selvinnyt ns aikuinen nimittelee vanhaksi.
Realiteetti on mitä on. Et kai enää 40 veenä pidä itseäsi nuorena sentään?
En pidä itseäni nuorena mutta en vanhanakaan. Sen sijaan jos kuolisin nyt, olisin kuollut nuorena. Menukö perille?
Ihminen on nuori alle 35-vuotiaana, keski-ikäinen 35-65-vuotiaana ja vanha yli 65-vuotiaana. Kuolema ei katso ikää, se voi osua kohdalle ihan kaiken ikäisten kohdalla.
ei voi kuolla nuorena jos on jo täyttänyt 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentoija ei taida olla vielä kahtakymmentäkään.Vanhuus alkaa vasta 7-kympistä.
Olen 80 ja realisti. Kyllä minulta oli 50 v jo lisääntymiskyky mennyt, en kuvitellut olevani nuori. Miehelläni kaljuuntuminen alussa, kapea naama levinnyt. Hän ei edes ehtinyt vanhaksi, määritelmäsi mukaan , kun kuoli miesten kriittisessä iässä, pian eläkkeelle päästyään on.
Mikä tarve ihmisillä on olla ikuisesti nuori? Ei aikuistua välttämättä ollenkaan.
No ei. Nuoria ovat alle 35-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentoija ei taida olla vielä kahtakymmentäkään.Vanhuus alkaa vasta 7-kympistä.
Olen 80 ja realisti. Kyllä minulta oli 50 v jo lisääntymiskyky mennyt, en kuvitellut olevani nuori. Miehelläni kaljuuntuminen alussa, kapea naama levinnyt. Hän ei edes ehtinyt vanhaksi, määrit
Ei ihminen siirry suoraan nuoruudesta vanhuuteen, kyllä siinä välissä on keski-ikä (35-65).
Näin 52 vuotiaana naisena voin sanoa, etten todellakaan ole enää nuori, ja kuolema olisi erittäin ymmärrettävä minun ikäiselle. Ihmettelen vain sitä että vielä olen elossa. Kyllä tämä alkaa olla jo ihan normi ikä kuolla.
Mies 28 v. Sydänkohtaus menehtyi. 27v rouva katkesi suoni päästä menehtyi. Muuten terveitä. Luokkakaveri 11v kuoli aivokasvaimeen.
Sukulainen kuoli nuorena verenmyrkytykseen.
Monia tiedän 50v. huitella jotka ovat menehtyneet sairauskohtaukseen. Aika tuurilla täällä mennään, ohutta elämän lankakin on.