Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko viiskymppinen kuolla nuorena?

Vierailija
06.03.2024 |

Tuli tälläinen ilkeä ajatus mieleen kun tällänen "minä en  sairastu koskaan..."  50 v   heittää ajatuksen: jos kuolen nuorena se johtuu lumenluonnista.

Työpaikallani aikoinaan kuoli jotain 45 v mies aamulla omakotitalonsa pihaan pihaa kolatessaan, sydän petti terveellä miehellä.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies  28 v. Sydänkohtaus  menehtyi.   27v rouva  katkesi  suoni  päästä  menehtyi. Muuten  terveitä.  Luokkakaveri  11v  kuoli  aivokasvaimeen.  

Sukulainen  kuoli  nuorena  verenmyrkytykseen.

Monia  tiedän  50v.  huitella  jotka  ovat  menehtyneet  sairauskohtaukseen. Aika  tuurilla  täällä  mennään, ohutta elämän  lankakin  on.

Vierailija
42/85 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kuoli viime vuonna 29 vuotiaana. Hän kuoli nuorena. Eikä ollut sitten ottanut yhtään rokotetta, niille tiedoksi jotka tätä miettii.

50 v. ei ole nuori. Monet ton ikäset alkaa lähtemään.

Aika suppeat on piirit jos kaikki elää 80-90 vuotiaaksi terveinä ja pirteinä ja nukahtavat ikiuneen omassa sängyssään.

Se että odotettu elinikä on noin korkea ei tarkota sitä että kaikki eläisi sinne ja vieläpä kroppa ja nuppi priima kunnossa. Jotkut lähtee aikasempaa ja jotkut kituuttaa tostakin vanhemmaksi. Se elämisenlaatu noi viimiset vuodet ei välttämättä ole niin hyvä.

Mutta vieläkään niin 50 v ei ole nuori vainaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä viisikymppisenä kuollut on nuorena kuollut. Ei se tarkoita sitä, että olisi ihmisenä nuori, vaan nuori suhteessa siihen, että ihmisen keskimääräinen elinikä on n. 80 vuotta.

Vierailija
44/85 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että 50-vuotiaaksi elänyt ei ole enää nuori, joten ei enää hän voi nuorena kuolla . 

Vierailija
45/85 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% tällä hetkellä 50 vuotiaiden ikäluokasta on kuollut jo ennen tuota rajapyykkiä.

Tilanne normaali.

Vierailija
46/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

daiju   ihminen voi kuolla milloin tahansa

Vierailija
47/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että 50-vuotiaaksi elänyt ei ole enää nuori, joten ei enää hän voi nuorena kuolla . 

Sanoilla "nuori" ja "vanha" on useampi merkitys. Tuon ikäinen ei toki ole enää ihmisenä nuori, mutta kuitenkin nuori esim. kuolemaan tai jäämään eläkkeelle.

Vierailija
48/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap kysyä, että jos kuolee 5-kymppisenä, voiko sanoa, että kuoli nuorena?

muutenhan tuossa aloituksessa ei ole oikein järkeä

Minäkin ihmettelin aloitusta, toki 50- ja 60 vuotias on nuori jos kuolee, vaikkei muuten olekaan. 

Vierailija
49/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi kuolla minkä ikäisenä tahansa. 50-vuotiaana kuollut on kuollut keski-ikäisenä, koska tuon ikäinen ei ole enää nuori, mutta ei vielä vanhakaan.

Vierailija
50/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki kuolla, mutta ei nuorena. 50 ei ole enää nuori.

Vierailija
51/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, koska eliniän odote on jossain 80-90 vuotta. Jos pidät 50-vuotiasta vanhana, sinun täytyy itse olla joku 20? Olen 40 ja todellakin loukkaannun jos joku juuri murrosiästä selvinnyt ns aikuinen nimittelee vanhaksi.

Nuoruus jatkuu nykyään kovin pitkälle.

Viiskymppinen on jo murroksensa elänyt eli siirtynyt vanhuuden puolelle.

Tämä kommentoija ei taida olla vielä kahtakymmentäkään.

Vanhuus alkaa vasta 7-kympistä.

Vierailija
52/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus ja vanhuus ovat suhteellisia asioita. 50-vuotias on esim. vanha ammattiurheilijaksi, mutta nuori jäämään eläkkeelle.

Vierailija
53/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, koska eliniän odote on jossain 80-90 vuotta. Jos pidät 50-vuotiasta vanhana, sinun täytyy itse olla joku 20? Olen 40 ja todellakin loukkaannun jos joku juuri murrosiästä selvinnyt ns aikuinen nimittelee vanhaksi.

Realiteetti on mitä on. Et kai enää 40 veenä pidä itseäsi nuorena sentään?

En pidä itseäni nuorena mutta en vanhanakaan. Sen sijaan jos kuolisin nyt, olisin kuollut nuorena. Menukö perille?

Vierailija
54/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on nuori alle 35-vuotiaana, keski-ikäinen 35-65-vuotiaana ja vanha yli 65-vuotiaana. Kuolema ei katso ikää, se voi osua kohdalle ihan kaiken ikäisten kohdalla.

Vierailija
55/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
56/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi kuolla nuorena jos on jo täyttänyt 50v.

Vierailija
57/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 80 ja realisti.  Kyllä minulta oli 50 v jo lisääntymiskyky mennyt,  en kuvitellut olevani nuori.  Miehelläni kaljuuntuminen alussa,  kapea naama levinnyt.  Hän ei edes ehtinyt vanhaksi, määritelmäsi mukaan , kun kuoli miesten kriittisessä iässä,  pian eläkkeelle päästyään on.

Mikä tarve ihmisillä on olla ikuisesti nuori? Ei aikuistua välttämättä ollenkaan.

Vierailija
58/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Nuoria ovat alle 35-vuotiaat.

Vierailija
59/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 80 ja realisti.  Kyllä minulta oli 50 v jo lisääntymiskyky mennyt,  en kuvitellut olevani nuori.  Miehelläni kaljuuntuminen alussa,  kapea naama levinnyt.  Hän ei edes ehtinyt vanhaksi, määrit

Ei ihminen siirry suoraan nuoruudesta vanhuuteen, kyllä siinä välissä on keski-ikä (35-65).

Vierailija
60/85 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 52 vuotiaana naisena voin sanoa, etten todellakaan ole enää nuori, ja kuolema olisi erittäin ymmärrettävä minun ikäiselle. Ihmettelen vain sitä että vielä olen elossa. Kyllä tämä alkaa olla jo ihan normi ikä kuolla.