Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vähän ristiriitaista. Espanjassa monin paikoin paikalliset alkaneet suhtautua vihamielisesti turisteihin

Vierailija
06.03.2024 |

Silti ne alueet elää turismista.

Esim. Aurinkorannikolla on tällä hetkellä järkyttävä vesipula kuivuuden vuoksi, paikallisilta on kielletty uima-altaiden täyttäminen, nurmikon kastelu, auton pesu ym. Rajoituksista syytetään turisteja. 

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä turismista eikä liikakansoituksesta hyödy kuin tietyt tahot.  Työttömyys huimaa ja kaikki on paikallisille kallista. Liikaa rakennettu niitä neukkukuutioita.

Miksei niitä katuja voisi pestä ja altaita täyttää merivedellä?

Vierailija
82/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No turmismin takiahan paikalliset joutuvat vähentämään omaa vedenkäyttöään. Ei siinä mitään ristiriitaista ole. 

Mutta jos turistit lähtee, koko alue autioituu. Ojasta allikkoon. 

Turismin järkeistäminen ei ole sama asia kuin turismin lopettaminen kokonaan. 

Niin juuri, kannattaisi panostaa luksusturisteihin nostamalla kaikki hinnat pilviin, Jää enemmän rahaa ja vähemmän harmeja kun kaikki juntit ei pääse sinne

Mistä lähtien raha on korreloinut hyvien käytöstapojen kanssa, vaikka karu totuus on se, että siellä missä on kehitys on lapsen kengissä, on kunnioitus elämää kohtaan hyvin alhaista. Eli toisinsanoen ökyturistit saattavat olla itse niitä joiden mielestä käytöstavat ovat köyhille ja vastuuttomuus heidän itsensä oikeus, koska rahalla saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella että paikalliset on raivoissaan. En minäkään siedä suomessa öykkäröivien sosiaalitukituristien sikailua.

Vierailija
84/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhempani asuivat parikymmentä vuotta espanjassa. Siintä kun pääsivät 60 vernä eläkkeelle.

Käyttivät just kaikkia etuja mihin heillä oli oikeus lain mukaan. Muistaakseni saivat ilmasen linja-autokortin, lääkärissäkäynnit ja jotain etuja lääkkeitten suhteen. Nämä on ne mistä tiedän.

Espanjassa on alhaset palkat monella alalla  ja tietty matalat eläkkeet. Ja tarvitsevat nämä tuet, kun taas muualta tulleet vois hyvinkin omasta lompsasta maksaa ton kaiken.

Tästä on varmaan kymmenisen vuotta kun anoppi harmissaan kerto että espanjalaiset oli jotain ilkeää sanonut linja-autossa hänen ilmaiskortistaan.

Itse ymmärrän täysin.

Jos appivanhempasi olivat hyvätuloisia eläkeläisiä, miksi eivät maksaneet itse bussilippujaan? 

Vierailija
85/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on mm. Lapissa. On ihmisiä jotka eivät sinne halua turisteja, ja sitten taas on yrittäjiä jotka elävät niiden turistien ansiosta. Kahtiajako on aika iso. Ja esimerkiksi koronan iskettyä olisi ollut järkevää että turistit eivät lähde Lappiin, koska siellä ei hoitoresursseja ollut niin ison määrän hoitamiseksi, mutta yrittäjät hihkuivat kun turisteja oli. Ja kärsivät kun ei ollut.

Missään päin ei turismi ole pelkästään toivottu ja iloittu asia. Se vaikuttaa kuitenkin moneen paikallisasukkaaseen myös elämää hankaloittavasti.

Vierailija
86/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kanarian saarilla käyttövettä suodatettu merivedestä. Turistit ostavat juomaveden kaupasta ja joissakin hotelleissa on mahdollista ostaa pullovettä tai isommissa muovikanistereissa. 

Pullovesi muuten sisältää mikromuovia, joten terveysteko juoda sitä. Hauskaa miten ihmiset tuhoaa paitsi tämän planeetan myös itsensä.

Mistä saat muovitonta vettä. Tiesitkö, että monet vesiputket taloissa on nykyään muovisia?

Sehän siinä onkin. Kaikesta irtoaa yhdisteitä. Elinikä lyhenee. Sairaudet lisääntyy.

Pari vuotta ennen pandemiaa Ruotsissa varoitettiin  joissakin taloissa juomasta johtovettä, koska putkissa oli ei-turvallista muovia. Sitä ei varmaan saanut käyttää ruoanlaittoon myöskään. En muista oliko siinä kyse muoviputkista vai sukitetuista putkista. Suomessa  hehkutettiin siihen aikaan sukituksia, koska se on halvempaa. Sen takia tämä uutinen jäi mieleen.

Vierailija
87/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turismin ongelma on vääristynyt kuvitelma siitä, että asiakas on aina oikeassa. Kun ollaan asiakkaina ulkomailla, kuvitellaan, että itse saadaan tehdä mitä huvittaa; koska "minä tämän maksan, minä teen mitä haluan"

Vierailija
88/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä katuja voisi pestä ja altaita täyttää merivedellä?

Suolavesi rapauttaa kadut ja rakenteet. Se on myös kuolinisku kaikelle elävälle eliöstölle hyönteisiä ja kasveja myöten. Suolavesi kuuluu mereen. 

Vierailija
89/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turismin ongelma on vääristynyt kuvitelma siitä, että asiakas on aina oikeassa. Kun ollaan asiakkaina ulkomailla, kuvitellaan, että itse saadaan tehdä mitä huvittaa; koska "minä tämän maksan, minä teen mitä haluan"

Näkyyjo jopa Suomessa. Joka miehen oikeudet on ymmärretty väärin ja pyöritää yksityisillä tonteilla. 

Vierailija
90/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkoht olen korona-ajan aiheuttaman pysähtymisen jälkeen jotenkin kyllästynyt turismiin ilmiönä ja aktiviteettina. En näe siinä enää mieltä. No olen ehtinyt sitäkin ihan riittävästi kyllä harrastaa mm. eri puolilla Espanjaa.

Vierailija
91/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella että paikalliset on raivoissaan. En minäkään siedä suomessa öykkäröivien sosiaalitukituristien sikailua.

Ai niinkuin ne etä-öykkärit veroparatiiseista, millä on kuitenkin Suomen kansalaisuus?

Vierailija
92/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tulokkaat uskovat omaan paremmuuteensa minkä vuoksi paikalliset kärsii. En itsekään pidä yhtään siitä, että näille tulokkaille maksetaan täällä eläminen, kun kiitoksena on vain halveksuntaa. En yhtään ihmettele, että miksi hyvinvointivaltiomme halutaan romuttaa päättäjien toimesta, kun sos-turvan myöntäminen niille jotka moraalisesta mielessä eivät ole oikeutettuja saavat nauttia siitä

Vierailija
93/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosikymmeniä sitten, ainakin kanarian saarilla jopa suoraan turismista elantonsa saavat asiakaspalvelijat suhtautuivat vihamielisesti meihin turisteihin. Se hieman ihmetytti. En tosin ole senjälkeen siellä käynytkään.

Vierailija
94/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syöminen ja juominen on esim Espanjassa aika edullista, mutta eihän niille ravintolatyöntekijöille makseta kunnon palkkaa. En yhtään ihmettele. että öykkärituristit harmittaa, kun joutuu asumaan aikuisena kimppakämpässä jossain kymmenien kilometrien päässä siitä ravintolasta ja sitten katsella turistien uhoamista ja öykkäröintiä.

Vierailija
95/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailu on mennyt siellä liian pitkälle. Asuntojan vuokrahinnatkin ovat nousseet paikallisten ulottumattomiin, kun matkailijat ovat valloittaneet myös tavalliset asuntomarkkinat. Tunnen paikallisen perheen Fuengirolasta, heillä on onneksi omistuasunto.

Espanjalaiset voivat halutessaan kieltää airbnb-toiminnan. Tämä on täysin heidän omissa käsissään ja itse aiheutettu ongelma. 

Ei ole kyse vain airbnb:stä. Tavallisiakin vuokra-asuntoja saa vuokrattua vain talvikaudeksi, kesäkaudeksi vuokrasopimus katkeaa ja kämppä vuokrataan turisteille kalliimpaan hintaan.

Ihan helevetin sama. Ne voi halutessaan kieltää vaikka kaikkien asuntojen vuokraamisen ulkomaalaisille. Turisteille kiukuttelu tai niiden uhkailu ei johda mihinkään, koska ensi

Niille poliitikoille on turha sanoa mitään. Espanja ei ole demokratia, ei koskaan ole ollut.

Vierailija
96/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Kuten muissakin länsimaissa, kun ei uskalleta sanoa mitään niistä oikeista hirviöistä, joista jokaisella espanjalaisella on ikäviä kokemuksia (olettaen että ovat elossa) niin syntipukki etsitään oikeistosta tai omien joukosta. Tässä valkoiset ovat pahiksia, vaikka ei turistit ole räjäyttäneet metroja, junia, kirkkoja saati ihmisiä. Johonkin se viha on kohdistettava ja päästää höyryjä. Laki ja sosiaalinen normisto estää muslimien kritisoinnin, niin pitää haukkua yksittäistä törppöä finskiä tms jonka synti on olla hieman tuiterissa. 

Vierailija
97/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appivanhempani asuivat parikymmentä vuotta espanjassa. Siintä kun pääsivät 60 vernä eläkkeelle.

Käyttivät just kaikkia etuja mihin heillä oli oikeus lain mukaan. Muistaakseni saivat ilmasen linja-autokortin, lääkärissäkäynnit ja jotain etuja lääkkeitten suhteen. Nämä on ne mistä tiedän.

Espanjassa on alhaset palkat monella alalla  ja tietty matalat eläkkeet. Ja tarvitsevat nämä tuet, kun taas muualta tulleet vois hyvinkin omasta lompsasta maksaa ton kaiken.

Tästä on varmaan kymmenisen vuotta kun anoppi harmissaan kerto että espanjalaiset oli jotain ilkeää sanonut linja-autossa hänen ilmaiskortistaan.

Itse ymmärrän täysin.

Jos appivanhempasi olivat hyvätuloisia eläkeläisiä, miksi eivät maksaneet itse bussilippujaan? 

Koska ovat just näitä 40 luvulla syntyneitä mitä toisessa ketjussa 'kehutaan'.

Kaikki ilmanen otetaan vastaan jos joku on niin hölmö että antaa. Ilman omantunnon tuskia.

Vierailija
98/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kanarian saarilla käyttövettä suodatettu merivedestä. Turistit ostavat juomaveden kaupasta ja joissakin hotelleissa on mahdollista ostaa pullovettä tai isommissa muovikanistereissa. 

Pullovesi muuten sisältää mikromuovia, joten terveysteko juoda sitä. Hauskaa miten ihmiset tuhoaa paitsi tämän planeetan myös itsensä.

Tämän takia en ole enää muutamaan vuoteen enää ostanut ollenkaan limsoja. Miksi juoda turhaan mikromuovia, kun mikromuovia on muutenkin kaikkialla

Vierailija
99/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Espanjasta/ espanjalaisista kuitenkin edelleen pidetään; vuonna 2023 ulkomaalaisten turistien "virallisesti" laskettu määrä oli 18,1 milj. eli ennätysmäärä. 

Vierailija
100/183 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosikymmeniä sitten, ainakin kanarian saarilla jopa suoraan turismista elantonsa saavat asiakaspalvelijat suhtautuivat vihamielisesti meihin turisteihin. Se hieman ihmetytti. En tosin ole senjälkeen siellä käynytkään.

Käyttäydyitkö itse sopimattomasti?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme