Rupesin syömään joka aamu aamupalan kun sitä niin suositellaan mutta tajusin että ei ole varaa kun aamupala tarvikkeisiin menee 36€/viikko..
Rupesin syömään joka aamu aamupalan kun sitä niin suositellaan mutta tajusin että ei ole varaa kun aamupala tarvikkeisiin menee 36€/viikko..
Tässä viikon aamupala tarvikkeet ja niiden hinnat yhdelle henkilölle:
Kurkku 1.57€
Herkkusämpylät 8kpl 7.30€
Kalkkuna leikkele 4.35€
Oltermanni viipaleet 4.30€
Kauramaito 3.29€
Fazer Alku pika kaurapuuro 5.19€
Juhla mokka tumma paahto 6.19€
Kommentit (167)
Ihmiset on sitten jämähtänyt siihen ajatukseen että aamupala on pakko olla puuroa, muroja tai sämpylää. Aina se jaksaa pientä kulkijaa ihmettyttää miten aikuiset ihmiset on niin.... jämähtäneitä ja vinksahtaneita.
Jos sitä puuroa haluaa syödän niin keittää kunnon satsin ja vetää sinne sekaan huolella raejuustoa / rahkaa / kananmunaa. Ei maksa paljon ja pysyy nälkä poissa jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Syö aamupalaksi vaikka puuroa, joko kaurapuuroa tai sitten teet itse esim. riisipuuroa, mannapuuroa ja mitä näitä nyt on. Ei tule montaa senttiä hintaa yhdelle annokselle. Ja makujakin on vaikka kuinka. Leipä on ihan törkeän kallista ja päälliset myös, ei niitä ole köyhällä varaa syödä.
Laskin että itse leipomalla leipä tulee kilohinnaltaan n. 4 kertaa halvemmaksi joten ihan kivat katteet.
En ymmärrä miksi kaura pitää nauttia juomalla kun se puurona nautittuna on sata kertaa halvempaa.
Raejuusto ja kaurapuuro kuulostaa erikoiselta yhdistelmältä.
Ap aloitti nyt aamupalan syömisen... ja lisäsi tuon kaiken vähentämättä (eli säästämättä kuluissa) mistään muusta ruokailusta?
Eikä pelkkä puuro riitä, koska se "ei pidä kylläisenä" HAH!
ap, ennen kuin viime viikolla luit, että aamiainen on syytä syödä, miten pärjäisit KOKONAAN ILMAN AAMIAISTA? Ja nyt ei pelkkä puuro riitä?
Syötpä halvalla, Sanna Marinilla meni melkein 1000 eur pelkkiin ilmaisiin veronmaksajien maksamiin aamupaloihin - koska hän ei PRINSESSANA ehtinyt Prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma aamupalani maksoi tänään noin 0,50€ reippaasti ylöspäin pyöristettynä.
-70% alennuksella (Tokmannilla) ostettua sämpyläjauhoa, siitä ja -30% hiivapala, vähän suolaa, sämpylät noin 5 senttiä/kpl. Sämpylöitä tuli reilun puolen litran nestemäärän taikinasta noin 30kpl.
Kikhernepaketti ja punajuuri, valkosipulia, öljyä ja mausteita, noin 0,05€/hummusannos, Hummusta tuli noin 5dl ja siitä riittää oikeasti koko viikoksi.
-60% alennuksella vihreitä linssejä, idätettynä, noin 0,01€ annos. Pari rkl kuivia linssejä tuottaa noin litran verran ituja.
teetä noin 0,05€, sokeria ehkä saman verran 0,05€.
eli alle vitosella koko viikon aamupalat ja iltapalat
Olkaa hyvät, toivoo ituhippi.
(ensi viikolla samanlaisia sämpylöitä, 0,35€ levitettä (siis K.menun margariini maksaa 0,35€) ja Kotimaista-maksamakkaraa 0,76€ (tän hin
Sellaisia vaasan graham/rouhesämpylöiden kokoisia, ei niitä vehnä/kaurasämpylöiden kokoisia.
Jahas, tämmöinen jankutus tällä kertaa. Ja mitä tahansa halvempaa ja ihan yhtä hyvää joku esittää, niin ei kelpaa. No, ei kait se sitten auta ko maksella tuo 36 e aamupaloista. Rahaa näköjään on.
Onks tää se sama kun teki ylikallista lasagnea viikko sitten? Hinnat ainakin merkattu samoin :D
Vierailija kirjoitti:
Raejuusto ja kaurapuuro kuulostaa erikoiselta yhdistelmältä.
On erikoinen mutta yllättävän hyvä! Ajatuksena oli mulle täysi kuvotus mutta rakastuin heti. Raejuusto ei silloin ole sellaista kitisevää töhnää ja puurokin maistuu jotenkin paremmalta.
Itse paistan aamuisin 4 kananmunaa voissa. Nälkä tulee joskus iltapäivällä.
Helppoa, halpaa... jotain terveellistäkin.
Joo. Mä syön hanhenmaksaa, kaviaaria ja ostereita, ja juon samppanjaa aamupalaksi.
1000 € aamupala. On törkeän kallista kyllä.
Ai tää olikin joku trololoo?
Meinasin tulla samaa kirjoittamaan, kuin näemmä moni muukin, että kauraryynejä ja raejuustoa. Halvimmat kaurahiutaleet 78 s/kg ja Arkirae n. 2.99 e/500g.
OT: Mulle oli yllätys, että välillä sama juusto viipaloituna on kilohinnaltaan halvempaa kuin palana. Kilon Oltermanni on kyllä kilohinnaltaan halvempaa kuin Oltermanni viipaloituna, mutta isot pakkauskoot melkein aina on. Mutta kannattaa verrata esim. niiden 400g palojen kilohintaa saman juuston viipaleiden kilohintaan: Välillä tulee yllätyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauraryynit 2 eur/pkt
Iso raejuusto 3 eur/purkki
ole hyvä
Ei lähde nälkä tuommoisella eikä ole terveellistä, Fazer kaura puuro yli 5€
Ap
Hohhoijaa... Osta kaupan oman merkin kaurapuuroa, maksaa alle 2 euroa paketti ja kestää aika paljon kauemmin kuin viikon. Ei ole pakko ostaa sitä kalleinta merkkiä. Ja muutenkin laskit aloitukseen kaikki tuotteet viikottaiseksi kuluksi. Tuskin joka viikko tarvitsee ostaa uutta juusto- tai leikkelepakettia, varsinkin jos syöt sitä puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää se sama kun teki ylikallista lasagnea viikko sitten? Hinnat ainakin merkattu samoin :D
Se tekee viikoittain jotain ylikallista. Välillä sil on perhekin. Tyyliin makaronilaatikko 89 euroo ja siitä söi kerran 3 hlöä. Vintti pimeenä hänellä.
Neljän viljan puuro 1,20 paketti, keitetty kananmuna noin 2 euroa paketti ja kahvi viimeksi ostin kulta Katriinaa 3,49 paketti, margariini noin 1,80 paketti. Eli noin 1,20/aamu.
Vierailija kirjoitti:
+ Oivariini 3.50€
Ap
Ei kannata valehdella. Eivät nuo kaikki viikossa mene yhdeltä. Varmasti kahvia ja voimariinia jää toisellekin viikolle. Kahvia saa tarjouksesta paljon halvemmalla.
moi
Osta ihan iso pkt kaurahiutaleita ei maksa paljoa. Pkt tulee useampi viikko.Puuroon voi itse laittaa makua antavia itse ota pakkasesta muutaman mansikan. Jotka kesällä poimin itse.
Koko kahvipkt ei mene viikossa, yksi kupillinen aamulla tai kaksikin ei tartte paljoa
Kun syöt kunnon kaurapuuroa et jaksa kaikkea muuta syödä.
Olen noita pikku pusseja reissussa kokeillut ja onnettoman pieni annos tulee..ei vie nälkää
Raejuustoa syön myös hieman aamuisin
Näillä pärjää ja ei maksa maltaita