Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hiuksiin "tuhkanvaalea"?

Vierailija
05.03.2024 |

Ihmettelen kun monilla on "tuhkanvaalea" eli kylmän/viileän/harmaat hiukset tai raidat. En siis tarkoita 'blondeja' lähes valkoisia hiuksia, vaan "maantienharmaita'/raitojajoissa se vaaleus on tuhkanvaaleaa/kylmää sävyä.

Kun vaalennan hiuksia =tulee keltaista/lämmintä sävyä. Kyllä: käytän sävytteitä jne.mutta se 'lämpöisyys' puskee esiin. Omat hiukset ns. maantie/vaalean tumma, josta tahtoisin hieman vaaleammaksi, MUTTA viileänä.

Olen vuosien saatossa ties mitä kokeillut, mutta aina vaalea ="kellertävä"/lämmkn.

Hopeashampoot ym. EI AUTA. Millä saadaan vaalea/viileä aikaan, vai onko hiukissiani jotain vikaa...?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijohtovedessä voi olla se vika ja siinä, ettet käytä syväpuhdistavaa shampoota. Osta suihkusuodatin ja käytä niitä hopeatuotteita säännöllisesti.

Vierailija
2/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen syväpuhdistavalla n. 2 kertaa/kk, asun isoss kaupungissa, voiko vesi olla syy? Asuin lapsena okt jossa rautainen vesi (porakaivo) mutta tuosta löhes 20v vuotta aikaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkistojärjestelmistä saattaa joskus liueta vesijohtoveteen metalleja, kuten rautaa ja kuparia. Hiustenpesujen yhteydessä metalleja kertyy myös hiuksiin. Metallien kertyminen tekee hiuksista mattapintaiset ja kiilto häviää. Hiukset saattavat alkaa kellertää tai vihertää.

Mitä enemmän hiusta on käsitelty, sitä enemmän sen rakenne on tuhoutunut ja sitä enemmän siinä on happivaurioita. Silloin hius on kemiallisesti sellaisessa tilassa, että se sitoo eri metalleja itseensä

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/tyyli/oletko-huomannu…

Vierailija
4/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuota samaa, vaaleasta tulee keltainen. Sinällään en kiistä vesijohtoveden vaikutusta, MUTTA asun yhdessä Suomen isoimmista kaupungeista, eikä täälöä kaikilla blondeilla ole keltaiset hiukset... Ei edes omassa taloyhtiössä! Oma teoriani, en tiedä onko syy vai ei, on se, että joillain se lämpöisyys ja keltaisuus vaan puskee läpi enemmän mitä toisilla. Jotenkin jopa tuntuu, että enemmän niillä joilla oma väri suht vaalea? Tummanvaalean blondaus keltainen, ja tummien hiusten niin ok vaalea. Vai onko vaon kontrasti mikä selkeämpi, en tiedä...

Vierailija
5/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs kampaamossa laitattamassa hiuksesi. Ammattilainen osaa vaalentaa ja värjätä/taittosävyttää hiuksesi niin että lopputulos on viileän vaalea. Kampaaja osaa myös neuvoa sävyn ylläpitoon sopivat tuotteet.

Vierailija
6/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tää artikkeli, sieltä löytyy hiusvärikoodit

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/tunne-hiusvarit-ja-valmistaudu-varjay…

Vierailija
7/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen haaveillut tuollaisesta sävystä hiuksiini jo kauan.

Haaveeksi taitaa jäädä, olen luonnostani punatukkainen, joten edes vaalennukset, lämpimätkään sävyt, eivät oikein onnistu. Tulos on jotain kananpojan keltaista tai kirkuvaa porkkanaa.

Joidenkin meistä on kai näytettävä irlantilaisten satujen noidilta punaisine kiharoineen ja vihreine silmineen. (Mieheni on useinkin sitä mieltä, että olen rasittava noita-akka) Vaikka haluaisin kanavoida viileän tyylikästä leidiä tuhkanvaaleassa suorassa mallissa.

Vierailija
8/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oma tumma vaalea on viileä, mutta heti jos värjään/sävytän niin keltainen.

Hyvä esimerkki, mitä en kerta kaikkiaan ymmärrä (kertokaa jos joku tietää MIKSI noin kävi!) on joka paikassa keltaisuutta taittavana kehuttu Goldwell Soft vaahtosävyte, myös teki hiukseni punertaviksi(?!?) 

Esim. Youtube videoilla moni saa tuolla hiuksista keltaisuuden pois jne. mutta minulla toimi juuri toisinpäin. Ja kaveri joka vaalentaa hiuksiaan, tuon nimiin vannoo ja toimii. Minulla tuntuu, kuin kaikki vaaleat värit tai -sävytteet vievät muun pois, mutta punaisuus jää.

Vierailija
9/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perinnöllisesti punaista pigmenttiä, niin se puskee keltaisena tai oranssinvärisenä esille heti kun hiuksia vaalentaa. Kampaaja voisi onnistua, kotikonstein ei onnistu.

Vierailija
10/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on perinnöllisesti punaista pigmenttiä, niin se puskee keltaisena tai oranssinvärisenä esille heti kun hiuksia vaalentaa. Kampaaja voisi onnistua, kotikonstein ei onnistu.

Juuri tuota olen miettinyt, eli geenien vika :D Mutta jotain outoa on, että sama väri toisen päässä on esim. viileän vaalea, ja toisella lähellä oranssia. Ja puhutaan hiuksista joita ei ole  värjätty.

Vierailija
11/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoh sävyhän tulee itsestään yleensä 40 ikävuoden jälkeen. Onko nykyään joku mummolook muodissa?

Vierailija
12/12 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Kampaajalla varmaan saa vaikka mitä aikaan,  mutta kuinka pitkäksi aikaa? Jos vaikka raidoittaa hiuksia pari kertaa/vuosi riittää, mutta kotikonstein raidat hatvoin pysyvät hyvinä vaikka kaikki tökötit olisi ostettuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän