Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha olo bussissa (bussista johtuen ?) Porvoo-H:ki

Vierailija
05.03.2024 |

Kävin pitkästä aikaa bussilla 70 kilometrin päässä. Jo mennessä alkoi tuon yksikerroksisen bussin penkillä tuntua oksettavalta. Olin varannut lukemista, mutta lukematta jäi. Parhaimmalta idealta tuntui vain yrittää katsoa bussin etutuulilasien läpi kaukaisuuteen.

Paluumatka sitten: kävin kohteessa asioitani hoitamassa.

Bussi ei tullut puoliksikaan täyteen, tilaa oli riittämiin matkan varrella.

Yritin hengittää syvään, ja olla oksentamatta. Heti ulos bussista päästyäni helpotti.

Muistelen, että vastaavanlainen tapahtuma oli minulla ollut lapsena.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, lapsena kammosin pitkän matkan busseja. Olen kyllä lapsena matkustanut perheeni kanssa jopa Tanskaan asti bussilla (oli pakettimatka). Koskaan en bussireissuilla oksentanut, mutta huono/oksettava olo ollut. Edes lentokonetta en kammonnut niin. Juna oli parasta ja siellä aina hyvä olo. Nyt aikuisena ei enää ole ollut ongelmaa. Psykosomaattistahan tuo monesti on, totuttelemalla ja rauhoittelemalla itseään varmaankin pääsee yli. Mitään pahaa ei kuitenkaan tuskin tapahdu, ne on omia pelkoja huonosta olosta ja sitten kun oloonsa alkaa kiinnittää huomiota ja pelkäämään oksentamista, niin huono olo vaan voimistuu.

Vierailija
2/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ohjeen nuoruudesta,  kannattaa istua että näkee etulasista eteenpäin niin ei tule  niin helposti matkapahoinvointia, on myös apteekissa lääke siihen. Tätini aina joutui ottamaan lääkkeen matkoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan busseissa oli oksennupusseja,  älä ainakaan lue vaan katse eteenpin tuulilasista., 

Vierailija
4/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussien nahkapenkeissä on jotain joka tuo kurkkuuni heti limaa. 

Vierailija
5/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nykyään huono olo henkilöautossakin, jos olen matkustajana. Pakko tuijottaa koko ajan tuulilasista eteenpäin ja puhelinta ei voi edes vilkaista.

Vierailija
6/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet heikko ja heiveröinen nainen, kävele. 

Vierailija
7/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ajetuissa ja huonosti huolletuissa busseissa saattaa pieniä määriä pakokaasua päästä sisälle, se aiheuttaa pahaa oloa myös.

Vierailija
8/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel 😢

Vierailija
9/9 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista. Ennen tuo oli lapsilla (ja koirilla) hyvin yleistä, kun tiet ja ajoneuvot olivat kehnoja. Kolme varttia moottoritietä ja aikuinen matkustaja tuntuu kyllä aika erikoiselta tapaukselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi