Asumistuki laskee yli 100€/kk ensi kuussa, onneksi saan tuon summan takaisin toimeentulotukena niin ei vaikuta mitenkään.
Asumistuki laskee yli 100€/kk ensi kuussa, onneksi saan tuon summan takaisin toimeentulotukena niin ei vaikuta mitenkään.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten sääli, että ihmiset menevät sun kaltaisten virittämiin pauloihin, aloittaja.
SILLÄ KAIKKI EIVÄT SAA TOIMEENTULOTUEN KAUTTA SITÄ ASUMISTUESTA LEIKATTUA RAHAA TAKAISIN!
Sitten pitää realisoida omaisuus rahaksi ja kuluttaa loppuun. Sen jälkeen saa asumistukea, pölvästi.
On sellaistakin omaisuutta, jota ei voi realisoida rahaksi. Esim. Minä omistan osuuden asunnosta, jossa leski asuu leskenoikeudella. Mahdoton myydä, eikä tuota tuloja. No, kiikutan nuo paperit siitä sitten Kelaan. Katsotaan mitä sanovat.
Mitä, omistat vai. Jos kyseessä on jakamaton kuolinpesä, niin sinä et omista, vaan jakamaton kuolinpesä! Ja se ei vaikuta toimeentulotuessa mitään, koska se ei ole sinun omaisuuttasi...
Työssäkäyvät yksinhuoltajat menettää eniten. Se on sitä työkyvyn ylläpitämistä.
Vierailija kirjoitti:
Leikataanko asumistukea aiemmin vai vasta vuositarkastuksen yhteydessä?
Vuositarkistuksen yhteydessä. Esim.minulla se on ensi vuoden helmikuussa. Tarkistus tehdään myös, jos saat tuloja. Ei kauheasti kannusta ottamaan vastaan työkeikkaa tässä välillä. Varsinkin kun voi olla, että asumistukeni lakkaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten sääli, että ihmiset menevät sun kaltaisten virittämiin pauloihin, aloittaja.
SILLÄ KAIKKI EIVÄT SAA TOIMEENTULOTUEN KAUTTA SITÄ ASUMISTUESTA LEIKATTUA RAHAA TAKAISIN!
Sitten pitää realisoida omaisuus rahaksi ja kuluttaa loppuun. Sen jälkeen saa asumistukea, pölvästi.
On sellaistakin omaisuutta, jota ei voi realisoida rahaksi. Esim. Minä omistan osuuden asunnosta, jossa leski asuu leskenoikeudella. Mahdoton myydä, eikä tuota tuloja. No, kiikutan nuo paperit siitä sitten Kelaan. Katsotaan mitä sanovat.
Mitä, omistat vai. Jos kyseessä on jakamaton kuolinpesä, niin sinä et omista, vaan jakamaton kuolinpesä! Ja se ei vaikuta toimeentulotuessa mitään, koska se ei ole sinun omaisuuttasi.
Ei ole. Perinnönjako on tehty.
Asumistuki pitäisi poistaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuositarkistuksen yhteydessä. Esim.minulla se on ensi vuoden helmikuussa. Tarkistus tehdään myös, jos saat tuloja. Ei kauheasti kannusta ottamaan vastaan työkeikkaa tässä välillä. Varsinkin kun voi olla, että asumistukeni lakkaa kokonaan.
Kiitos tiedosta, minulla oli vuoden alussa vuositarkastus, nyt jännään miten käy ansiosidonnaisen päivärahan kanssa jota saan juhannukseen asti.,
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki pitäisi poistaa kokonaan.
Hallituksen etuuksia pitäisi poistaa, taksiedut ym
Oletko varma että saat? Tässä on monella ollut löysiä eli hetikään kaikki eivät tule saamaan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta, minulla oli vuoden alussa vuositarkastus, nyt jännään miten käy ansiosidonnaisen päivärahan kanssa jota saan juhannukseen asti.,
Eihän niitä leikata jos on jo aiemmin jäänyt ansiosidonnaiselle. Eikö porrastus koske vain tuon päätöksen voimaantulon jälkeen alkaneita työttömyysjaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Maksimi asumistuki Helsingissä on n. 460 euroa. Tiedän, koska saan sitä. Tuosta se laskee käsittääkseni noin satasen. Tuo satanen on mulle ainakin ihan elintärkeä.
Sillä satasella saa kyllä tosi monta olutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisikään?
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Suomessa ei työ kannata
Muistakaa että kela ottaa huomion sen että jos saa tänä vuonna työmarkkinatukea saa 2 kertaa saman kuukauden aikana eli vaikka 1 ja 29 päivänä. Sitten tulee 21.5 kerroin voimaan ja toimeentulotuki pienenee aika paljon
Vierailija kirjoitti:
Minulla tippui noin neljä euroa asumistuki mutta vuoden päästä tippuu 100%. Ei paljon naurata kun on työttömänä sairauslomalla. Tutkimuksiin pitäisi löytää parin kuukauden sisään satoja euroja ylimääräistä ja saada jatkoa saikulle.
Miten voi olla työttömänä sairauslomalla?
Mulla asumistuki nousi kun laitoin tarkistuksen tammikuussa.
Niinkö. Mitä. Onko Kela Gold jos saa pelkkää työmarkkinatukea! Ei toimeentulotukea!
Olisko se työmarkkinatuki sellainen, joka on sitä pienintä toimeentuloa, mitä voi saada.