Asumistuki laskee yli 100€/kk ensi kuussa, onneksi saan tuon summan takaisin toimeentulotukena niin ei vaikuta mitenkään.
Asumistuki laskee yli 100€/kk ensi kuussa, onneksi saan tuon summan takaisin toimeentulotukena niin ei vaikuta mitenkään.
Kommentit (57)
Loistavaa, jatka yhteiskunnan varoilla elämistä onnellisena ja ylpeänä.
Mulla pysyi samana. Just tein tarkastuksen. Vuokra tosin nousee reilu 50 euroa.
Ja sinun vuoksesi demukat taas ensi viikolla lakkoilee ?
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa, jatka yhteiskunnan varoilla elämistä onnellisena ja ylpeänä.
Koko ajan haen töitä ja koulutuksiin ahkerasti.
AP
Oletko varman että saat koko summan?
Vierailija kirjoitti:
Sain jo päätöksen ensi kuun tuista, tukien summa pysyy samana mutta toimeentulotukea saan enemmän.
AP
Selittäisikö joku mulle miten asumistuet laskee? Siis nostetaanko omavastuuta vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Selittäisikö joku mulle miten asumistuet laskee? Siis nostetaanko omavastuuta vai mitä?
En sitä tiedä mutta minulla ainakin Helsingissä laskee.
AP
Se on sitten sääli, että ihmiset menevät sun kaltaisten virittämiin pauloihin, aloittaja.
SILLÄ KAIKKI EIVÄT SAA TOIMEENTULOTUEN KAUTTA SITÄ ASUMISTUESTA LEIKATTUA RAHAA TAKAISIN!
Vierailija kirjoitti:
Mene katsomaan Kelan sivuilta. Siellä on asia selkeästi selitetty. Hyväksyttävistä asumismenoista maksetaan pienempi määrä asumistukea. Oliko se kymmenen prosenttiyksikköä se vähennys, no jotain sitä luokkaa...
Omavastuuseen taisi tulla myös jokin muutos. Tosin Kelan sivuilla sanotaan, että kaikista huonommassa asemassa olevien omavastuuseen ei kajota... tai oliko se niin, että ei ole sitä omavastuuta lainkaan...
Vierailija kirjoitti:
Niitä leikataan ja varsin isosti.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten sääli, että ihmiset menevät sun kaltaisten virittämiin pauloihin, aloittaja.
SILLÄ KAIKKI EIVÄT SAA TOIMEENTULOTUEN KAUTTA SITÄ ASUMISTUESTA LEIKATTUA RAHAA TAKAISIN!
Eli heillä on varaa elää ilman tt tukea
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Älä nyt helvetti meille ainakaan tule.
Omavastuuosuus nousee tietenkin. Sitä paitsi ei kunnilla ole edes rahaa maksaa mitään ylimääräistä. Kuntien velkamäärä on kolminkertaistunut vuosituhannen alussa ja on nyt 42,4 mrd. Palvelujakin joudutaan supistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain jo päätöksen ensi kuun tuista, tukien summa pysyy samana mutta toimeentulotukea saan enemmän.
AP
Se on hyvä, että systeemi toimii. Onnea työn ja opiskelujen hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei saa, sitä se on kun tienaa riittävästi. Ja hyvä kun apua saa silloin kun joku ei tienaa. Ei tulisi mieleenkään olla niin köyhä että kadehtisin ihmistä millä on tuloja vähemmän kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene katsomaan Kelan sivuilta. Siellä on asia selkeästi selitetty. Hyväksyttävistä asumismenoista maksetaan pienempi määrä asumistukea. Oliko se kymmenen prosenttiyksikköä se vähennys, no jotain sitä luokkaa...
Omavastuuseen taisi tulla myös jokin muutos. Tosin Kelan sivuilla sanotaan, että kaikista huonommassa asemassa olevien omavastuuseen ei kajota... tai oliko se niin, että ei ole sitä omavastuuta lainkaan...
Kyllä leikkaukset ovat monille paljon isommat kuin 10 prosenttia. 100-200e on ihan tyypillinen leikkaus, eikä kenenkään asumistuki ole 1000-2000e. Mistä tämä 10 prosenttia on keksitty? Siitäkö, että Hekan vuokrat nousivat suunnilleen 10 prosenttia vuoden alusta, ja huhtikuussa voimaan tuleva asumistukileikkaus on sekoitettu siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli heillä on varaa elää ilman tt tukea
Eli heillä on jotain sellaista omaisuutta, joka pitäisi ensin myydä pois ja kuluttaa siitä saadut rahat, ennen kuin toimeentulotukea tulee...
HEILLÄ ON VARAA ELÄÄ ILMAN TT TUKEA! NO; HYVIN NIUKASTI KYLLÄ ELETÄÄN. NIUKEMMIN KUIN NE; JOILLE SITÄ TOIMEENTULOTUKEA JAETAAN! Kun jollekulle pitääa antaa se reilu 500 euroa käyttörahaa asumiskulujen jälkeen sen toimeentulotuen kautta, niin joku jolle sitä toimeentulotukea ei myönnetä kitkuttaa sitten laskujen ja vuokran jälkeen pari sataa vähemmällä euromäärällä kuin se toimeentulotuen asiakas!
Näinhän se menee