Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin jouluksi lahjakortin kauneushoitolaan, nyt se yritys on lopettanut

05.03.2024 |

Ostin mutsilleni viikko ennen jouluaattoa 50€ lahjakortin erääseen tuttuun kampaamo-kauneushoitolaan. Tänään kun mutsini pyysi minua varaamaan ajan sinne kasvohoitoon, ei siinä yrityksessä enää ole kotisivujen mukaan tarjolla kosmetologin palveluita. Se yritys oli siis sellainen, että saman katon alla oli (ja on edelleen) parturi-kampaaja sekä kosmetologi ja tässä lahjakortissa lukee, että se on voimassa kosmetologin palveluihin. Eli näköjään se kosmetologi-yrittäjä on lopettanut toimintansa.  Eli hukkaan meni se 50€. Lähetin sinne tekstarin, että mitä teen tälle lahjakortille, kun netissä ei enää ole varattavissa kauneushoitoja, niin saa nähdä, mitä se kampaaja vastaa siihen.

Voinko mä saada rahojani takaisin jos se yrittäjä on lopettanut toimintansa? Eihän tuosta ole kuin 2,5kk aikaa kun kävin ostamassa lahjakortin, tiesiköhän hän jo silloin, että aikoo lopettaa...?

Näköjään enää ei uskalla ostaa lahjakortteja lahjaksi, kun tuntuu, että mikä vaan yritys voi lopettaa tai mennä konkkaan.

Kommentit (14)

1/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja? Kokemuksia?

Vierailija
2/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi käydä niin että rahat meni, ellei sitten kampaamo, jonka tiloissa toimi hyvitä asiaa jotenkin. Jos on ollut oma yrityksensä, niin kampaamo ei voi välttämättä auttaa asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä niitä lahjakortteja ei kannata jättää lojumaan vaan heti käyttöön. Lahjaksi olen pari kertaa ostanut kortteja mutta lahjansaaja yleensä unohtaa käyttää sen niin en viitsi heittää vähiä rahojani hukkaan. Sääli että ihmiset on nykyään näin saamattomia. 

Vierailija
4/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HahahahahahshahaHAHA! Kylläpä tulin hyvälle mielelle, kun joku on tuhlannut rahojaan vielä turhempaan kuin minä. Kiitos!

5/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kommentteja? Kokemuksia?

Kukaan?

Vierailija
6/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortteja ei oikeastaan kannata ostaa, koska kuulemma yrittäjä ei anna hyviä aikoja varata lahjakortilla. Jos siis varaaja erehtyy vastaamaan rehellisesti yrittäjän kysymykseen, maksaako rahalla vai lahjakortilla. Tai jopa saa huonomman palvelun, jos yrittäjä tietää kyseessä olevan lahjakortilla tilattu palvelu. Rahat kun yrittäjä on jo saanut lahjakortista eli lyhytnäköisesti on satsaamatta enää palveluun.

Vierailija
7/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kannattaa sitten ostaa ihan S-ryhmän lahjakortti.

Vierailija
8/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä lahjakortteja juuri ton takia. 

Vierailija
9/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa hyvin yleistä.

Vierailija
10/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti kantsii käyttää mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
11/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pieni mahdollisuus jos yritys on myyty, jolloin vastuutkin pääsääntöisesti siirtyvät. Jos liiketoiminta lopetetaan suorilta jaloilta, on vastuu tietyin rajoituksin edellleen yrittäjällä. Se lahjakirtti kannattaa pitää tallessa, samoin tuo SMS-kirjeenvaihto, mikäli homma luiskahtaa viranomaistoimiin.

12/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuosta lahjakortin ostamisesta ole kuin 2,5kk, ei se minun mielestäni ole kovin pitkä aika.

Ap 

Vierailija
13/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan yrityksen pitää antaa joko ostamasi palvelu tai sitten antaa rahat takaisin. Käytännössä ainoana poikkeuksena siihen on jos yritys on mennyt lahjakortin oston jälkeen konkurssiin.

Eli ole ensin yhteydessä kyseiseen yritykseen. Jos se ei auta, niin sitten tee yrityksestä rikosilmoitus että he ottivat rahasi ja kieltäytyivät antamasta ostettua palvelua.

14/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuosta lahjakortin ostamisesta ole kuin 2,5kk, ei se minun mielestäni ole kovin pitkä aika.

Ap 

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi