Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon suoraan: aikuinen ihminen, joka ei syö lainkaan kasviksia on tyhmä

Vierailija
05.03.2024 |

Mikään ei ole suurempi turn off kuin aikuinen mies, joka yökkäilee kasviksille. Kasvikset sisältävät monia välttämättömiä vitamiineja, kivennäisaineita ja antioksidantteja, jotka edistävät kehon optimaalista toimintaa, tukevat ruuansulatusta ja suojaavat kehoa sairauksilta. Ihminen, joka ei välitä pätkääkään omasta terveydestään ei ole järin fiksu. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nään sen myös naurettavana, olen siis itsekin mies. 

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joku toinen mies luulee olevansa mies käyttäytymällä kuin lapsi

"MINÄHÄN EN REHUJA SYÖ!!!!! MINÄ OLEN KOVA POIKA!!! :D Sit nää on yleensä viel sellasii pömppismaha miehiä ketkä tätä sanoo. 

Miehenä oleminen tarkoittaa esim just vastuun ottamista omasta kropastaan ja terveydestään. Se on miehisyyttä. Ei mikään älytön lapsenomainen kitinä jostain kasviksista miten ne ei maistu :D

Terveydestä huolehtiminen on juurikin sitä, että syö lajinsa mukaista ravintoa.

Kyllä. Metsästäjä-keräilijät söivät lihaa aika harvakseltaan, sillä saaliin saaminen saattoi olla vaikeaa. Nykyajan jalostettua karjanlihaa ei silloin ollutkaan.

Menepä kuules tuonne maaliskuiseen luontoon keräilemään perheellesi päivän ateriat? Mitä löytyy, jos kerran lihaa on vain harvakseltaan saatu? Kai tajuat ettei silloin ollut pakastimia eikä kuivaimia eikä mitään perunakellareita missä säilöä niitä kasviksia talven yli. 

Vierailija
62/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot toimii lihalla ja eläinrasvalla. Joten eiköhän ne tyhmät ole juurikin lihaa välttävät :)

Öö, aivot toimii glukoosilla. Sitä saa hiilareista, ei lihasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joku toinen mies luulee olevansa mies käyttäytymällä kuin lapsi

"MINÄHÄN EN REHUJA SYÖ!!!!! MINÄ OLEN KOVA POIKA!!! :D Sit nää on yleensä viel sellasii pömppismaha miehiä ketkä tätä sanoo. 

Miehenä oleminen tarkoittaa esim just vastuun ottamista omasta kropastaan ja terveydestään. Se on miehisyyttä. Ei mikään älytön lapsenomainen kitinä jostain kasviksista miten ne ei maistu :D

Ihmisillä ei ole erityisiä lihansyöntiin soveltuvia kulmahampaita, kuten monilla petoeläimillä. Ihmisen ruoansulatusjärjestelmä ei kuitenkaan ole täysin identtinen petoeläinten kanssa. Vaikka ihmisen mahalaukku tuottaa suolahappoa, joka auttaa ruoan sulattamisessa, se ei ole yhtä vahva sulattamaan lihaa kuin esimerkiksi tiikerin mahalaukun suolahappo. Ensimmäisten ihmisten tiedetään olleen pääosin kasvissyöjiä, jotka elivät pääasiassa marjoilla, kasveilla ja metsän antimilla.

Vierailija
64/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan: aikuinen ihminen, joka ei syö lainkaan lihaa on tyhmä

Minäkin sanon suoraan, aikuinen ihminen joka yökkäilee ruoalle, olkoon kasvista tai liharuokaa, on täydellinen juntti. Ruoalle ei yökkäillä ei lapsena eikä aikuisena. 

Vierailija
65/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea syödä kasviksia, kun niiille on allerginen. Paitsi kurkulle, mutta siinä nyt ei ole mitään syömisen arvoista.

Kuuna päivänä en usko että joku on kaikille kasviksille ja juureksille allerginen. 

Vierailija
66/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole erityisiä lihansyöntiin soveltuvia kulmahampaita, kuten monilla petoeläimillä. Ihmisen ruoansulatusjärjestelmä ei kuitenkaan ole täysin identtinen petoeläinten kanssa. Vaik

Ihmisellähän nimenomaan on pedoille tyypilliset kulmahampaat. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän petomaiset, mutta kyllä ne siellä perimässä ovat. Tosin tässä kohtaa ne eivät ole enää mitkään tiikerinhampaat tietenkään.

Vierailija
67/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsotaanpas. Ketsupissa on tomaattia ja pitsan päällä menee punasipuli jos sitä on siihen laitettu. Mäkkärin purilaiset tai muut valmisleivät syön salaatteineen päivineen. Joskus iskee himo tomaattivoileipiin ja silloin ostan niihin tarvikkeet. Mutta muuten ei kyllä tule ostamalla ostettua mitään kasviksia. Eivät ne välttämättä yökötä, mutta eivät myöskään vedä puoleensa millään tavalla.

Vierailija
68/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kurkkua, tomaattia ja lehtisalaattia vaikka kuinka paljon mutta järkyttävät kilohinnat näin talvella. Jonkun ripusen raaskii ostaa sämpylöiden tai ruisleivän väliin.

Tuoreella paprikalla, kukkakaalilla ja parsakaalilla järkyttävät kilohinnat tai sellerilläkin. Sipuli halpaa jotenka sitä menee jos on sipulin ystävä ja sitä voi mandoliinilla veistellä ohuita siivuja leivän päälle, munakkaisiin yms.

Talvikaali kuivaa ja kitkerän makuista ja porkkanaankin kyllästyy. Usein tulee sellainen perunan himo että höyrytän kuorineen perunoita ja syön pelkästään voin kanssa. Lopuista voi tehdä maustettuja pyttispannuperunoita seuraavana päivänä.

Kesä keitto juureksista mustaan koskenlaskija juusto kastikkeeseen on herkkua. Sitten se paranee vain jääkaapissa maustuessaan pari päivääkin jotenka voi tehdä isomman satsinkin.

Vierailija
69/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei välitä pätkääkään omasta terveydestään, on hyvin mahdollisesti masentunut.

Vierailija
70/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot toimii lihalla ja eläinrasvalla. Joten eiköhän ne tyhmät ole juurikin lihaa välttävät :)

Asia on just näin.

Aivot käyttää energiakseen hiilihydraatteja.

Vierailija
71/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini eli 99 vuotiaaksi vaikkei ollut ikinä edes nähnyt kasviksia, saati olisi moisia suuhunsa laittanut vaikka olisi nähnytkin. Pelkkää perunaa ja läskiä vaan. Ja vielä 80 vuotiaana heilui talon katolla lunta luomassa.

t. Teräsmummon pojanpoika

Vierailija
72/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla tyhmyyden kanssa ole mitään tekemistä, mahdotonta syödä sellaista, mikä yököttää. Itse olen kasvisten suurkuluttaja, mutta en pysty saamaan alas ruokaa, josta en pidä. Esimerkiksi einekset, joissa on jauhelihaa, saavat yökkäämään, lihan rakenne on epämääräinen. Enkä kyllä syö kasviksiakaan, jotka lilluvat jossain epämääräisessä mausteöljyssä, siksi saatan näyttää lounaspuffassa huonolta kasvisten syöjältä.

Kasvisten kirjo on niin valtava (kaikki vihannekset, juurekset, hedelmät, palkokasvit, sienet, pähkinät, siemenet) ja niitä voi valmistaa ja syödä niin monin eri tavoin ja erilaisia yhdistelmiä tekemällä, että aika erikoinen tapaus täytyy olla, jos ihan kaikki mahdollinen yököttää. :)

Vierailija
73/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei välitä pätkääkään omasta terveydestään, on hyvin mahdollisesti masentunut.

Jota aiheuttaa pitkäaikainen köyhyys kun kaikki rahat pitää laskea tarkkaan mihinkä ne riittävät.

Sitten kaikki ihmiset eivät tykkää ihan kaikista ruuista, ei pakkottamallakaan.

Meillä ratkaistu niin että kokkaillaan omat ruokamme eikä tehdä mitään ongelmaa toistemme syömisestä ja mieltymyksistä.

Ei painosteta jos toista ei kiinnosta ns. terveellisyys sillä "terveellisyydellä" voidaan päinvastoin ahdistaa ja luoda mielenterveysongelmia.

Pääasia että normaalia ruokaa syödään mutta ei aleta hifistelemään ja määräämään toiselle jotain omaa "ruokavalioo".

Vierailija
74/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini eli 99 vuotiaaksi vaikkei ollut ikinä edes nähnyt kasviksia, saati olisi moisia suuhunsa laittanut vaikka olisi nähnytkin. Pelkkää perunaa ja läskiä vaan. Ja vielä 80 vuotiaana heilui talon katolla lunta luomassa.

t. Teräsmummon pojanpoika

Joulun perinne ruoka on juurikin pula-ajan ruokaa millä on pysytty hengissä. Elettiin juureksilla, herneillä, punaisella maidolla, voilla ja läskillä.

Näitä kasvihuone kasviksia ei ollut.

Vierailija
75/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä on yksilöllisiä eroja ja kaikilla on omat biokemialliset tarpeet. Esim. osa ihmisistä ei pysty geneettisistä syistä olemaan vegaaneja. Osa taas voi elää koko elämänsä vegaanina aivan helposti.

Vierailija
76/83 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nainen 48v, joka syö pelkkää roskaruokaa ja pussikeittoja on turn off. Ei mitään kiinnostusta ruoanlaittoon. Jostain syystä yleistynyt naistyyppi.

Vierailija
77/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää nyt vihdoin suomalaiset. Ei kukaan järkevä ihminen vihanneksia ja hedelmiä enää syö vuonna 2024, puhumattakaan viljasta! Niissä kaikissa on myrkkyjä jotka haittaavat kaikkia kehon toimintoja ja kertyvät kehoon vuosien myötä. Lektiini, fytiinihappo, oksalaatit, glykoalkaloidit, sulforafaani, fytokemikaalit ja lista vaan jatkuu. 

Soijakin on fytoestrogeeni, mikä tarkoittaa, että sillä on hyvin samanlainen rakenne kuin todellisella estrogeenilla. Eli miehille kasvaa tissit ja mieliala alkaa heitellä.

Syökää sitä keitettyä hyvää naudanlihaa. 500-1000g, koostanne ja aktiivitasostanne riippuen, päivässä rasvaisia paloja pitää hyvin kylläisenä ja keho saa siitä rasvasta energiaa ja pystyy rakentamaan tarpeelliset hormonit. Kananmunat ovat myös hyviä, kuten myös possu ja kala välillä.

Jokainen meistä eläisi reippaasti yli 100 vuotiaaks jos vain söis niin kun ihmisen oikeasti kuuluu syödä, niin kuin yllä kirjoitin. Välttää dementian, alzheimerin ja syövät kokonaan, jotka kaikki johtuu liiasta hiilihydraattien syömisestä, joka kirjaimellisesti kärtsää ja polttaa kehon kaikkia osia sisältäpäin.

Vierailija
78/83 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät yksipuolisesti. Sekasyöjät ovat myös kasvissyöjiä.

Terveellinen ja ravitseva ruokavalio on täysin mahdollista koostaa ilman lihaa.

Ei ole. Esimerkiksi B12 vitamiinia on vain lihassa. Samoin hyvin imeytyvää hemirautaa. Kasvissyöjille suositellaan aina B12-valmistetta sekä rautaa. Se kertoo kaiken olennaisen ko. ruokavalion terveellisyydestä ja ravitsevuudesta. 

B12 vitamiinia on myös esimerkiksi kananmunissa ja kalassa, äyriäisissä, simpukoissa sekä kypsytetyissä juustoissa. 

Vierailija
79/83 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti on läskeille jotta voisivat syödä määrällisesti enemmän. Fiksu ihminen ei ole läski.

Vierailija
80/83 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kriteerillä jatkuva ripuli on kehon optimaalista toimintaa?

Syötkö kaupan eineskasvisruokaa vai oikeita kasviksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän