Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon suoraan: aikuinen ihminen, joka ei syö lainkaan kasviksia on tyhmä

Vierailija
05.03.2024 |

Mikään ei ole suurempi turn off kuin aikuinen mies, joka yökkäilee kasviksille. Kasvikset sisältävät monia välttämättömiä vitamiineja, kivennäisaineita ja antioksidantteja, jotka edistävät kehon optimaalista toimintaa, tukevat ruuansulatusta ja suojaavat kehoa sairauksilta. Ihminen, joka ei välitä pätkääkään omasta terveydestään ei ole järin fiksu. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot toimii lihalla ja eläinrasvalla. Joten eiköhän ne tyhmät ole juurikin lihaa välttävät :)

Aivot voivat toimia hyvin monenlaisella ravinnolla, mukaan lukien kasvisruokavaliolla. On totta, että eläinperäiset ruoat, kuten liha ja kalat, voivat tarjota tiettyjä ravintoaineita, kuten omega-3-rasvahappoja ja B12-vitamiinia, jotka ovat tärkeitä aivojen terveydelle. Kuitenkin myös kasvisruoat voivat tarjota näitä ravintoaineita, ja monet kasvikunnan tuotteet sisältävät runsaasti muita aivoille hyödyllisiä aineita.

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että terveellinen kasvisruokavalio, joka on monipuolinen ja sisältää riittävästi proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita, voi tarjota kaiken tarvittavan ravinnon aivojen toiminnalle. Kasvisruokavalion terveyshyödyt voivat sisältää alhaisemman tyydyttyneiden rasvojen ja kolesterolin saannin, korkeamman kuidun ja antioksidanttien määrän, mikä voi olla hyväksi sydämen terveydelle ja yleiselle hyvinvoinnille.

Tutkimuksissa on myös osoitettu, että kasviperäisten ruokavalioiden noudattaminen voi liittyä parempaan kognitiiviseen suorituskykyyn ja vähäisempään riskiin muun muassa sydän- ja verisuonitaudeille. Tämä ei tarkoita, että lihan syöminen olisi haitallista aivoille, mutta se viittaa siihen, että kasvisruokavaliot voivat tarjota samanlaiset, joskus jopa paremmat, terveyshyödyt.

Vierailija
42/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot toimii lihalla ja eläinrasvalla. Joten eiköhän ne tyhmät ole juurikin lihaa välttävät :)

Aivot voivat toimia hyvin monenlaisella ravinnolla, mukaan lukien kasvisruokavaliolla. On totta, että eläinperäiset ruoat, kuten liha ja kalat, voivat tarjota tiettyjä ravintoaineita, kuten omega-3-rasvahappoja ja B12-vitamiinia, jotka ovat tärkeitä aivojen terveydelle. Kuitenkin myös kasvisruoat voivat tarjota näitä ravintoaineita, ja monet kasvikunnan tuotteet sisältävät runsaasti muita aivoille hyödyllisiä aineita.

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että terveellinen kasvisruokavalio, joka on monipuolinen ja sisältää riittävästi proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita, voi tarjota kaiken tarvittavan ravinnon aivojen toiminnalle. Kasvisruokavalion terveyshyödyt voivat sisältää alhaisemman tyydyttyneiden rasvojen ja kolesterolin saannin, korkeamman kuidun ja antioks

Kerro lisää näistä tutkimuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan: suoraan

Vierailija
44/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Jos haluat että sydämesi toimii syöt kasviksia

Vierailija
45/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan: suoraan

Tuota ei suoremmin voisi sanoakaan!

Vierailija
46/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että terveellinen kasvisruokavalio, joka on monipuolinen ja sisältää riittävästi proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita, voi tarjota kaiken tarvittavan ravinnon aivojen toiminnalle. Kasvisruokavalion terveyshyödyt voivat sisältää alhaisemman tyydyttyneiden rasvojen j

Kerro lisää näistä tutkimuksista.

The results of primary studies indicate that the Mediterranean diet and healthy plant-based diets can prevent cognitive impairment by improving cognitive function, language and memory. 

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0378512224000471….

Greater adherence to a dietary pattern consistent with a plant-based diet was related to better performance on all cognitive tasks. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32297555/

Plant-Based Diets Are Associated with a Lower Risk of Incident Cardiovascular Disease, Cardiovascular Disease Mortality, and All-Cause Mortality in a General Population of Middle-Aged Adults: Data from the ARIC Study.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9963093/#:~:text=Plant%2DB….

Vierailija
47/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 

Lihakset toimii lihalla ja eläinrasvalla. Voihan sitä väriksi muutaman kasviksen syödä.

Vierailija
48/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 

Lihakset toimii lihalla ja eläinrasvalla. Voihan sitä väriksi muutaman kasviksen syödä.

Ja onhan jotkut kasvit ihan hyviäkin 

Vierailija
49/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan: aikuinen ihminen joka keksii aina jonkin väitteen, jonka nojalla väittää toisia tyhmäksi, on tyhmä!

Vierailija
50/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea syödä kasviksia, kun niiille on allerginen. Paitsi kurkulle, mutta siinä nyt ei ole mitään syömisen arvoista. 

Se, että on allerginen KAIKILLE kasviksille on aivan äärettömän harvinaista. Aloitus tuskin myöskään koskee näitä henkilöitä.

Vierailija
51/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että terveellinen kasvisruokavalio, joka on monipuolinen ja sisältää riittävästi proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita, voi tarjota kaiken tarvittavan ravinnon aivojen toiminnalle. Kasvisruokavalion terveyshyödyt voivat sisältää alhaisemman tyydyttyneiden rasvojen

Ja lähde olis hyvä liittää mukaan.

Vierailija
52/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allerginen kasviksille ei voi mitään. Liha allergiaa ei löydy joten sitä syön

Vierailija
53/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kriteerillä jatkuva ripuli on kehon optimaalista toimintaa?

Vierailija
54/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kyllä ryynimakkaroita.

Etkö syö viljapossua? 

Vierailija
55/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään sen myös naurettavana, olen siis itsekin mies. 

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joku toinen mies luulee olevansa mies käyttäytymällä kuin lapsi

"MINÄHÄN EN REHUJA SYÖ!!!!! MINÄ OLEN KOVA POIKA!!! :D Sit nää on yleensä viel sellasii pömppismaha miehiä ketkä tätä sanoo. 

Miehenä oleminen tarkoittaa esim just vastuun ottamista omasta kropastaan ja terveydestään. Se on miehisyyttä. Ei mikään älytön lapsenomainen kitinä jostain kasviksista miten ne ei maistu :D

Vierailija
56/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten joku toinen mies luulee olevansa mies käyttäytymällä kuin lapsi

"MINÄHÄN EN REHUJA SYÖ!!!!! MINÄ OLEN KOVA POIKA!!! :D Sit nää on yleensä viel sellasii pömppismaha miehiä ketkä tätä sanoo. 

Miehenä oleminen tarkoittaa esim just vastuun ottamista omasta kropastaan ja terveydestään. Se on miehisyyttä. Ei mikään älytön lapsenomainen kitinä jostain kasviksista miten ne ei maistu :D

Terveydestä huolehtiminen on juurikin sitä, että syö lajinsa mukaista ravintoa.

Vierailija
57/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät yksipuolisesti. Sekasyöjät ovat myös kasvissyöjiä.

Terveellinen ja ravitseva ruokavalio on täysin mahdollista koostaa ilman lihaa.

Ei ole. Esimerkiksi B12 vitamiinia on vain lihassa. Samoin hyvin imeytyvää hemirautaa. Kasvissyöjille suositellaan aina B12-valmistetta sekä rautaa. Se kertoo kaiken olennaisen ko. ruokavalion terveellisyydestä ja ravitsevuudesta. 

Nyt puhuit höpöjä. B12 vitamiinia on esim. maitotuotteissa. Kasvissyöjä ei tarvitse B12-valmistetta, vegaani tarvitsee. 

Rautaa saa myös kasvikunnan tuotteista. 

Minäkin voin sanoa, että punaisen lihan syönti lisää suolistosyövän riskiä, ja se kertoo kaiken olennaisen ko. ruokavalion terveellisyydestä.

Vierailija
58/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydestä huolehtiminen on juurikin sitä, että syö lajinsa mukaista ravintoa.

Kyllä. Metsästäjä-keräilijät söivät lihaa aika harvakseltaan, sillä saaliin saaminen saattoi olla vaikeaa. Nykyajan jalostettua karjanlihaa ei silloin ollutkaan.

Vierailija
59/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät yksipuolisesti. Sekasyöjät ovat myös kasvissyöjiä.

Kasvisyöjä, jonka ruokavalio koostuu kasviksista, palkokasveista, kvinoasta, tofusta, pähkinöistä, avokadoista, täysjyväviljoista, oliiviöljystä jne. on takuuvarmasti terveempi kuin lihaa syövä henkilö, jonka ruokavalio, koostuu makkaratsa, pekonista, pizzasta, sipseistä ja muista lisäainepommeista.

Olipa älykäs vertaus. No minäpä nokitan tällä: Kasvissyöjä, joka syö pelkkiä sipsejä ja juo olutta kärsii takuulla useammista ravintoainepuutoksista kuin yksikään sekasyöjä.

Vierailija
60/83 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ja ravitseva ruokavalio on täysin mahdollista koostaa ilman lihaa.

Ei ole. Esimerkiksi B12 vitamiinia on vain lihassa. Samoin hyvin imeytyvää hemirautaa. Kasvissyöjille suositellaan aina B12-valmistetta sekä rautaa. Se kertoo kaiken olennaisen ko. ruokavalion terveellisyydestä ja ravitsevuudesta. 

Nyt puhuit höpöjä. B12 vitamiinia on esim. maitotuotteissa. Kasvissyöjä ei tarvitse B12-valmistetta, vegaani tarvitsee. 

Rautaa saa myös kasvikunnan tuotteista. 

Minäkin voin sanoa, että punaisen lihan syönti lisää suolistosyövän ris

Millä ihmeellä sinä voit sanoa, että punainen liha lisää syövän riskiä. Eihän tutkijatkaan sitä pysty sanomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi