Mitä mieltä olette animesta?
Anime, joka muutti elämäni; "Bocchi the Rock!".
BTR opetti minut hyväksymään itseni juuri sellaisena kuin olen; introverttinä.
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ylpeä pedofiili, kun rakastan tätä animea. M25
Hei oikeasti, lopettaisit leikinlaskun vakavalla asialla. Pedofilia ei ole vitsailun asia.
Entä jos se ei vitsaile? Ei olisi ensimmäinen kaltaisensa tapaus. Vielä on aikaa ohjata se avun piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on hyviä. sarjoista esim. Neon Genesis Evangelion, Cowboy Bebop ja Death Note.
Elokuvista Ghiblin elokuvat, Perfect Blue ja Paprika.
Ihan siis vaan minun mielipiteeni että voi säästää alapeukut.. :D En tarkoita että mikään muu ei olisi hyvä. Nuo nyt vain ovat sellaisia jotka olen katsonut ja tykännyt.
Mä ajattelin katsoa tänään Paprikan. Löysin sen muutamia kuukausia sitten kirppikseltä eurolla. En ole vielä nähnyt sitä, mutta trailerin oon ja näyttää hämmästyttävältä.
Mäkin pidän noista sarjoista mitä mainitsit.Oon katsonut ne Netflixistä.
Sword Art Online, Violet Evergarden, Higurashi no Naku Koro ni kai, Ano hi mita hana no namae o bokutachi wa mada shiranai -sarjat on jäänyt positiivisesti mieleeni myös. On varmasti vieläkin lisää mieleisiäni sarjoja, mutta nämä vain tähän hetkeen tuli mieleeni.
Toi viimeisin mainitsemani ja Violet Evergarden ovat todella mahtavia sarjoja mielestäni. Ne on niiiin tunnepitoisia sarjoja.
Ajattelin tässä lähipäivinä katsoa uudelleen Your Name, Weathering with You, Poika ja peto, Belle, Prinsessa Mononoke ja Laputa: Linna taivaalla -elokuvat. Ihan uudenlaista Pokemoniakin on tulossa lähipäivinä Netflixiin, että senkin aion katsoa läpi.
Steamboy elokuvankin aion katsoa, myös johonkin hetkeen. Löysin senkin kirppikseltä ja se on Director's cut kahden levyn erikoispainos.
M30
Mikäli yhtään kolahtaa scifi-toiminta-genren anime, niin suosittelen katsomaan Ghost In Shell Standalone Complex ja Standalone Complex 2nd Gig. Sarjaa on tehty noiden jälkeenkin, ja viimeisimmät tuotokset on nähtävissä Netflixin puolella.
"Väittäisin että länsianimaatio on ottanut nyt yli kymmenen vuoden aikana paljon vaikutteita animesta (siis muutakin kuin taidetyyli), joten juonet ja hahmot ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja mielenkiintoisemmiksi. Ei siis pelkkää mustavalkoista hyvikset vs. pahikset asetelmaa.
Muistan Japaniin muuttaessani niin surkean vuoden tai pari animen osalta että siirryin katsomaan oikeastaan kokonaan pelkkää jenkkien tarjontaa, kun sieltä tuli oikeasti jotain erilaista."
Osaatko suositella jotain? Oma käsitykseni jenkkisarjiksista/-animaatioista on yltäkylläinen vähemmistöbuumi ts. pulleat, etniset ryhmät ja seksuaaliset vähemmistösuuntaukset ovat menneet tarinan ja hahmonkehityksen edelle. Tykkäsin kyllä Hazbin Hotellista, sillä siinä on yltäkylläisen vähemmistöseksuaalisen enemmistön lisäksi hyvät hahmot, tarina ja röyhkeä huumori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi anime Pokemonista. Parhaimmat kaudet ovat ihan ensimmäiset ja mitä uudempia kausia tulee niin sitä huonommaksi menee.
Sitten tuli Digimonia ja Hamtaroa. Se oli ihanaa aikaa, kun näitä tuli tv:stä. No, olinhan mä silloin hyvin nuori.
Muutama vuosi sitten hankin Netflixin ja enpä osannut aavistaa, että siellä on paljon animea. On tullut katsottua sieltä tosi paljon. Mulla on jäänyt Hopeanuolet ja Attack of titanit ihan sivuun. En koskaan niitä nähnyt nuorempana, enkä ole niitä nähnyt vieläkään. Monesti sain kuulla monen hehkuttavan niitä.
Netflixin ansiosta löysin Dorohedoron. Aivan huikea esitys kaikessa häröydessään. Noi <3.
Animea olen kuitenkin (tietämättäni) seurannut jo tenavasta saakka. Lapsuudessani myytiin VHS-kaseteilla semmoista kuin Balatack. Robottianime, jossa joukko nuoria ohjasi telepatian avulla
Bastard!! -Heavy Metal, Dark Fantasy- ja Jojo's Bizarre Adventure -sarjat mä katsoin Netflixistä ja ne oli mielestäni tosi huvittavia 😂
Ensiksi mainitsemani on ihan pimee ja bändien nimiä lausutaan, kun siinä loihditaan 😂
Netflix taitaa olla täynnä häröjä sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi anime Pokemonista. Parhaimmat kaudet ovat ihan ensimmäiset ja mitä uudempia kausia tulee niin sitä huonommaksi menee.
Sitten tuli Digimonia ja Hamtaroa. Se oli ihanaa aikaa, kun näitä tuli tv:stä. No, olinhan mä silloin hyvin nuori.
Muutama vuosi sitten hankin Netflixin ja enpä osannut aavistaa, että siellä on paljon animea. On tullut katsottua sieltä tosi paljon. Mulla on jäänyt Hopeanuolet ja Attack of titanit ihan sivuun. En koskaan niitä nähnyt nuorempana, enkä ole niitä nähnyt vieläkään. Monesti sain kuulla monen hehkuttavan niitä.
Netflixin ansiosta löysin Dorohedoron. Aivan huikea esitys kaikessa häröydessään. Noi <3.
Animea olen kuitenkin (tietämättäni) seurannut jo tenavasta saakka. Lapsuudessani myytiin VHS-kaseteilla semmoista kuin Balatack. Robotti
Pannaan korvan taakse. Jojo on tuttu lähinnä siitä "Roodo rollaa da! WRYYYYYYY! -meemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli yhtään kolahtaa scifi-toiminta-genren anime, niin suosittelen katsomaan Ghost In Shell Standalone Complex ja Standalone Complex 2nd Gig. Sarjaa on tehty noiden jälkeenkin, ja viimeisimmät tuotokset on nähtävissä Netflixin puolella.
Ghost in the Shellistä on myös elokuvat animena:
Ghost in the Shell aaveääni (1995) ja Ghost in the Shell 2: Innocence (2004)
Myönnän, että nämäkin löysin kirppikseltä ja olipa päässyt unohtumaan. Kommenttisi ansiosta otan nämäkin katseluuni lähiaikoina.
M30
Summer Wars on ehdottomasti mainitsemisen arvoinen. Mä voisin katsoa tämänkin kunhan vaan löytäisin sen dvd:n täältä jostain. Upea elokuva.
M30
Vierailija kirjoitti:
"Väittäisin että länsianimaatio on ottanut nyt yli kymmenen vuoden aikana paljon vaikutteita animesta (siis muutakin kuin taidetyyli), joten juonet ja hahmot ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja mielenkiintoisemmiksi. Ei siis pelkkää mustavalkoista hyvikset vs. pahikset asetelmaa.
Muistan Japaniin muuttaessani niin surkean vuoden tai pari animen osalta että siirryin katsomaan oikeastaan kokonaan pelkkää jenkkien tarjontaa, kun sieltä tuli oikeasti jotain erilaista."
Osaatko suositella jotain? Oma käsitykseni jenkkisarjiksista/-animaatioista on yltäkylläinen vähemmistöbuumi ts. pulleat, etniset ryhmät ja seksuaaliset vähemmistösuuntaukset ovat menneet tarinan ja hahmonkehityksen edelle. Tykkäsin kyllä Hazbin Hotellista, sillä siinä on yltäkylläisen vähemmistöseksuaalisen enemmistön lisäksi hyvät hahmot, tarina ja röyhkeä huumori.
No tää ei oo varsinaisesti länkkärianimaatio ketju, mutta sen voin sanoa että käsityksesi taitaa olla hyvin vääristynyt. Olisiko siksi koska internetissä on kova äänisiä ihmisiä, jotka eivät ole näitä sarjoja edes katsoneet, mutta valittavat siitä että sarjassa esiintyy ihmisryhmä x edustaja, ja jostain syystä sen pitäisi olla ongelma? En tähän hätään edes keksi nuorille/aikuisille suunnattua uudempaa sarjaa joissa tuollaiset seikat olisi menneet tarinan edelle. Esim. Steven Universe on hyvin moninainen, mikä on ihan luonnollista kun sarjassa käsitellään erilaisia ihmisiä (tai no, suurinosa heistä on avaruuskiviä lol), mutta pointtina oli aina tarina ja hahmojen kehitys sen edetessä, ja sarja käsitteli hyvin vaikeitakin asioita (esim. mielenterveys) ymmärrettävästi, mutta aliarvioimatta katsojaa. En nyt ihan heti muista animea jossa oltaisiin käsitelty mielenterveyttä yhtä hyvin (mikä sinällään ymmärrettävää, koska aihe on Japanissa tabu). A Silent Voice, ehkä?
Ps. Pikasuositus: Arcane. Löytyy Netflixistä ja loppuvuodesta season 2.
N32
Edelliseen (olen se joka kysyi suosituksia): olen katsonut Steven Universea ja siinä vähemmistöseksuaalisuudella on kyllä iso rooli...Tiesin ettei sieltä pysty suosittelemaan mitään missä ei rummuteta seksuaalisuudella. Disneykin on onnistunut suoltamaan mitäänsanomatonta kuraa pääosin viime vuosikymmenen, Encantosta kyllä tykkäsin.
Se, että haluat pitää pinnalla käsitystä että kaikki uusi anime on moeta yhteiskunnan hylkäämille otakuille, on sama kuin väitteeni että kaikki uusi jenkkituotanto on vähemmistöjen toitotusta.
Ja jatkan: tuota Arcanea voisi vilkaista, sillä se on saanut hyvän arvosanan. Ennakkoluuloni toki on kuvista ja kuvauksesta päätellen, että hahmot ovat naismiehiä- eli sellaisia aggressiivisia kovanaamoja, joiden dialogia ja eleitä ei tarvitse muuttaa yhtään jos päätettäisiinkin että nämä ovatkin miehiä, vaihdetaan vain kuori. Myöskään juoni ei kuulosta kovin omaperäiseltä, tietynlainen zombitarina taas ja kaksi osapuolta ennakkoluuloineen toisiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta touhua, turn off.. eikö näitä kattele vain semmoset, joilla on joku seksuaalinen vinoutuma...
Tämä!!
Tälläkin palstalla riehuu yksi M25 sanoen olevansa incel ja pedo fiili 🤮 kova animen harrastaja. Kuulema japanilaiset naiset juttelee hänen kanssaan. Miksiköhän ei löydä naista Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan: tuota Arcanea voisi vilkaista, sillä se on saanut hyvän arvosanan. Ennakkoluuloni toki on kuvista ja kuvauksesta päätellen, että hahmot ovat naismiehiä- eli sellaisia aggressiivisia kovanaamoja, joiden dialogia ja eleitä ei tarvitse muuttaa yhtään jos päätettäisiinkin että nämä ovatkin miehiä, vaihdetaan vain kuori. Myöskään juoni ei kuulosta kovin omaperäiseltä, tietynlainen zombitarina taas ja kaksi osapuolta ennakkoluuloineen toisiaan kohtaan.
Huomaatko että olet itse varsin ennakkoluuloinen uusille sarjoille ja ajatuksille, vaatiessasi muilta ennakkoluulotonta vastaanottoa suosikki anime genrellesi? He sentään ovat kokeilleet ja todenneet ettei maistu.
Mä muistan lapsena kaverini lukeneen Dragonball ja Fullmetal Alchemist sarjakuvia. Mä hämmennyin silloin, että niitä luetaan takaperin. Eipä tässä ole kauaakaan, kun näin Pokemonista vastaavanlaisen sarjiksen.
Aika monet animet ovat pelien mallisia. Sellaisia itse olen nähnyt. Ghiblin elokuvat ovat ehkä mukavammasta päästä ja nämähän ei ole pelien mallisia. Poika ja haikara on viimeisin anime jonka olen nähnyt ja mielestäni se oli hyvä. Siinä se haikara oli upea kammotus.
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen (olen se joka kysyi suosituksia): olen katsonut Steven Universea ja siinä vähemmistöseksuaalisuudella on kyllä iso rooli...Tiesin ettei sieltä pysty suosittelemaan mitään missä ei rummuteta seksuaalisuudella. Disneykin on onnistunut suoltamaan mitäänsanomatonta kuraa pääosin viime vuosikymmenen, Encantosta kyllä tykkäsin.
Se, että haluat pitää pinnalla käsitystä että kaikki uusi anime on moeta yhteiskunnan hylkäämille otakuille, on sama kuin väitteeni että kaikki uusi jenkkituotanto on vähemmistöjen toitotusta.
Miten niin Steven Universessa seksuaalivähemmistöillä on suuri rooli? Päähenkilökin on hetero ja suurinosa hahmoista on kirjaimellisesti kiviä avaruudesta, joilla ei luonnollisesti ole sukupuolta (scifissä yleistä kun puhutaan ns. avaruusolennoista), eivätkä täten varmastikaan duunaa mitään sellaista. Paitsi varmaan näiden perverssien mielestä jotka huutaa hyi homoa. Sarjassa kyllä käsitellään laajasti erilaisia ihmissuhteita ystävyydestä sisaruuteen, rakkaudesta toksiseen. Ja sillä se on erottunut edukseen monista muista sarjoista.
Mutta joo, asenteesi takia olisi pitänyt arvata että turha suositella yhtään mitään, koska et kysynyt tosissasi, avoimena kokeilemaan uutta, vaan valmiina lyttäämään millä tahansa verukkeella. Anti-woke liikkeen heikkous on se että oikeastaan kaikesta löytyy jotain valittamista jos oikein keksimällä keksii, joten lopuksi ei pysty nauttimaan enää yhtään mistään. Disneyn Owl House ja Gravity Falls on varmasti myös katsomatta paskaa, koska niissähän saattaa olla erilaisia ihmisiä kuin sinä - le gasp! 😱
Ps. Encanto on helmi mutta kuulemma liian woke koska kolumbialaiset hahmot eivät ole valkoisia, tarinassa ei ole varsinaista pahista, päähenkilö ei ole hottis, tyttö pinkissä ei haluakaan miestä, voimakas naishahmo, matriarkka perheenpäänä jne. jne. jne.. Jos näitä mielipiteitä kuuntelee niin ei tosiaan voi nauttia enää mistään.
N32
"Huomaatko että olet itse varsin ennakkoluuloinen uusille sarjoille ja ajatuksille, vaatiessasi muilta ennakkoluulotonta vastaanottoa suosikki anime genrellesi? He sentään ovat kokeilleet ja todenneet ettei maistu."
Anime ei ole mikään genre vaan tyylilaji, jonka sisällä on useita genrejä. En ole todellakaan ennakkoluuloinen, olen katsonut eri maiden sarjakuvia ja animaatioita erittäin paljon. Jenkkisarjoista mm. Adventure Time, Steven Universe, Rick and Morty, MLP (se Lauren Faustin sarja), Hazbin Hotel (ja Helluva Boss) jne jne. Sitten yrittänyt katsoa Marveleita, ainoastaan Deadpoolista olen tykännyt. Joka ikisessä näistä animaatiojenkkisarjoista päähahmo/keskeinen sivuhahmo on vähemmistöseksuaali, yllätyksekseni jopa MLP:ssä piti kahdesta "ystävästä" tehdäkin yhtäkkiä rakastavaiset ilman mitään edeltävää suhdekehitystä.
En sentään hylkää mitään maata 10v ajaksi ja tuomitse että sieltä ei tule enää muuta kuin LGBT+-propagandahöttöä vaan käyn aina välillä vilkaisemassa mitä sinne kuuluu. Toistaiseksi kun äsken vaikka webtoonin avasin (sarjakuvalukualusta), ensimmäinen jenkkiläisen tekemä sarjakuva esillenostettuna oli taas LGBT+-teemainen.
Minä olen pedofiili ja inceli. Koska harrastan anime, mangaa ja matkustelen vuosittain Japanissa moni suominainen on kertonut minulle, että olen pedofiili ja inceli.
K-On! on suosikki animeni ja Teasing Master Takagi-san on lempi mangani.
K-On! sai minut nuorena ostamaan sähkökitaran ja opettelin soittamaan sitä ja harrastan sähkökitaran soittoa lähes päivittäin. K-On! on minulle kuin Friends on joillekkin. Sellainen hyvän olon ohjelma. Olen käynyt useita kertoja Tyosatossa olevassa yläkoulussa, johon K-On! perustuu. Siellä järjestettävä Mion synttärijuhlat on se, mikä vetää minut tuohon kouluun alkuvuodesta.
Teasing Master Takagi-san on leppoisaa luettavaa ja se muistuttaa minua ala- ja yläkoulu aikana olevastani tyttöystävästäni. Siihen aikaan seurustelu oli kivaa, mutta aikuisiällä deittailu on Suomessa karseaa, niin siksi olen vapaaehtoisesti sinkku. Suominaisten mielestä inceli.
M25
Vierailija kirjoitti:
Arcane ei ole animea, mutta aivan helvetin kova, varmasti maistuu animefaneille. Sysipaskan pelin pohjalta tehty mestariteos. Alkuasetelma on sen verran ennalta määrätty että seuraa alkuperäisen pelin lorea, mutta sen jälkeen annettu kirjoittajille ja taiteilijoille vapaat kädet mikä näkyy laadussa. Hirveän usein ei saada yhtä laadukasta animaatiosarjaa - ei Japanista tai muualta - sillä tuollaisen luomisessa menee helvetisti aikaa (6 vuotta!), eikä se sovi ajan henkeen jossa pitää tuottaa nopeasti matskua ja mahdollisimman halvalla, koska bisnesherrat haluaa voittonsa nyt heti.
Naisetkin voivat olla agressiivisia (tosielämässä ja fiktiossa), eikä sitä tarvitse pelätä. Jos hahmo on ensisijaisesti sukupuolen edustaja ja se vaikuttaa rajoittavasti kaikkeen mitä tämä sanoo ja tekee, niin se on huonoa kirjoittamista. Vi on Arcanessa sitä parasta antia, mutta ei hänkään ole mikään kovanaama vaan myös herkkä, inhimillinen eli uskottava, hyvin kirjoitettu hahmo. Oikeastaan jokaista hahmoa kun vähän tai vähän enemmän raaputtaa niin sieltä löytyy yllätyksiä.
"Miten niin Steven Universessa seksuaalivähemmistöillä on suuri rooli?"
Joo nää on tällasia "sukupuolettomia" kiviä (naisen näköisiä naisen äänellä), jotka punastelee fuusioituessaan ja sitä edeltää tanssiminen. Se Pearlhan kuolasi Stevenin äitiä ja molemmat ovat hyvin naisellisia "sukupuolettomia" hahmoja. Stevenin äiti on virallisesti panseksuaali. Koko sarjassa esitetään ensimmäisenä jenkkiläisenä lapsille suunnattuna animaatiosarjana lesbojen häät.
Hei oikeasti, lopettaisit leikinlaskun vakavalla asialla. Pedofilia ei ole vitsailun asia.