Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette animesta?

Vierailija
05.03.2024 |

Anime, joka muutti elämäni; "Bocchi the Rock!".

BTR opetti minut hyväksymään itseni juuri sellaisena kuin olen; introverttinä.

Kommentit (317)

Vierailija
301/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosien paras anime. Olen niin tykännyt tuosta, jotta ostin animen musiikin CD:nä JA LP-levyinä. Vaikka minulla ei ole LP-soitinta. :D Bocchi the Rock! on auttanut minuakin, kun olen ujo ja hiljainen ilman alkoholia. M25

Lp-soittimia muuten löytyy aika hyvin käytettyinä ja niitä tehdään uusiakin, lp-harrastushan on ollut nousussa jo pidemmänkin aikaa. Itsellä on kans lp-soitin, siinä on oma tunnelmansa. 

Vierailija
302/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosien paras anime. Olen niin tykännyt tuosta, jotta ostin animen musiikin CD:nä JA LP-levyinä. Vaikka minulla ei ole LP-soitinta. :D Bocchi the Rock! on auttanut minuakin, kun olen ujo ja hiljainen ilman alkoholia. M25

Olen oikeasti iloinen puolestasi, jos kyseinen sarja on auttanut sinua. Haluatko kertoa enemmän, miten? Ilmeisesti siinä on joku introvertti henkilö, joka sitten omalla tavallaan löytää paikkansa maailmassa? 

Sanoppa yksikin syy, miksi kertoisin enemmän? Palstanaiset vain syyttää minua pedofiiliksi. Ei paljoa huvita avautua ujoudestani, kun nämä incelinaiset vain käyttäisi sitä hyväkseen solvatessaan minua. Minua ei haittaa yhtään pedofiilisyytökset ja inceliksi haukkumiset, kun en ole kiinnostunut lapsista ja olen vapaaehtoisesti sinkku. Mutta olen ujo ilman alkoholia ja sitä en kestä, jos nämä incelinaiset hyväksikäyttävät oikeita ongelmiani hyväkseen solvatessaan minua. :) Toivottavasti ymmärrät. :) M25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti iloinen puolestasi, jos kyseinen sarja on auttanut sinua. Haluatko kertoa enemmän, miten? Ilmeisesti siinä on joku introvertti henkilö, joka sitten omalla tavallaan löytää paikkansa maailmassa? 

Sanoppa yksikin syy, miksi kertoisin enemmän? Palstanaiset vain syyttää minua pedofiiliksi. Ei paljoa huvita avautua ujoudestani, kun nämä incelinaiset vain käyttäisi sitä hyväkseen solvatessaan minua. Minua ei haittaa yhtään pedofiilisyytökset ja inceliksi haukkumiset, kun en ole kiinnostunut lapsist

Jaa. Olen itsekin nainen. Yritin vain olla ystävällinen. Enkä ole sinua täällä solvannut. Miksi haukut minua sukupuoleni takia? Kiva, jos kyseinen sarja on auttanut sinua, mutta toivon että seuraavaksi opettelet miettimään, miten puhut ihmisille. En ole ansainnut haukkumisiasi. 

Vierailija
304/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pedofiili, vain koska harrastan Japanissa matkustelua, animen katsomista ja mangan lukemista. :) M25

Okei, Japanissa asuneena olen kyllä tietoinen maan pimeästä puolesta, ja meinaan nyt sitä miten helposti pedot löytävät apajille, mutta olethan itse tietoinen siitä että ulkomailla tehdystä alaikäiseen kohdistuvasta seksuaalirikoksesta voit joutua vastuuseen myös kotimaassasi? Eli jätä ne kokonaan tekemättä. Japanissa on ihan tarpeeksi ongelmia ilman sinuakin.

N32

En voi sille mitään. :) Nytkin olen lähdössä Okinawaan syksyllä ja käyn samalla reissulla Toyosatossa ja sen yläkoulussa. :) M25

Sitten voimmekin tehdä sinusta nettivinkin. Kannattaako rikolliset aike

taipumukset eivät ole rikos, eikä matkustaminenkaan. Sen sijaan törkeä kunnianloukkaus ja maalittaminen ovat molemmat! Niin että tehkää se ilmoitus, ja pian, please!

Kerta olette niin kansankynttilöitä! Ja niiin ihanan oikeudentajuisiakin!

Vierailija
305/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lp-soittimia muuten löytyy aika hyvin käytettyinä ja niitä tehdään uusiakin, lp-harrastushan on ollut nousussa jo pidemmänkin aikaa. Itsellä on kans lp-soitin, siinä on oma tunnelmansa. 

Nyt alan jaarittelemaan. :D YouTubesta saa niin helposti kuunneltua musiikkia. Ja sinne julkaistaan soundtrackit animesta ja videopeleistä tyyliin muutamassa kuukaudessa, joskus ihan julkaisupäivänä tai ennen sitä. Mutta LP:t tulee Japanissa myyntiin tyyliin vuoden päästä julkaisusta ja maailmanlaajuinen julkaisu tapahtuu tyyliin puolen vuoden päästä JP-julkaisusta.

LP:n kuuntelu on aika epäkäytännöllistä, kun saa olla kääntämässä ja vaihtamassa lev(yj)ä. Ja se LP-tunnelma menee "pilalle" jos kuuntelee kuulokkeiden kautta, mutta en halua häiritä naapureita, niin käytän kuulokkeita aina musiikin, animen, videopelien, sähkökitaran ja ihan kaiken kanssa.

Ja sitten se, että LP:t on haurahkoita pölylle ja naarmuille, ja koska ne on kalliita (tuokin Bocchi the Rock! -LP maksoi 100 euroa), niin mielummin säilytän ne lasivitriinissä. M25

Vierailija
306/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa yksikin syy, miksi kertoisin enemmän? Palstanaiset vain syyttää minua pedofiiliksi. Ei paljoa huvita avautua ujoudestani, kun nämä incelinaiset vain käyttäisi sitä hyväkseen solvatessaan minua. Minua ei haittaa yhtään pedofiilisyytökset ja inceliksi haukkumiset, kun en ole kiinnostunut lapsist

Jos kertomasi ei sisällä mitään pedofiliaan viittaavaa ja lakkaat kutsumasta itseäsi pedofiiliksi kuin olisit ylpeä siitä niin ei kukaan sinua sellaiseksi kutsu.

Kun puhutaan animenörteistä niin uskallan väittää että suurinosa meistä on ujoja tai muutoin introvertteja. Sinä koet siitä häpeää, syyksi haukkua ja syyksi tuntea itsesi loukatuksi. Minä en näe asiaa lainkaan noin. On mahdollista kasvaa ihmisenä niin että kuorestaan pääsee myös ilman alkoholia, mutta se vaatii sen että uskaltaa edes hetkittäin olla aito, avoin ja rehellinen.

Olen itsekin vuodattanut tänne ties kuinka paljon yksityiskohtia elämästäni (tunnistajat tunnistakoon) ja trolli on yrittänyt käyttää sitä minun haukkumiseen. Mutta se ei satu kun en koe niitä asioita häpeällisenä. Vähän kuin joku haukkuisi että sulla on ruskea tukka. Ok, and?

N32

Vierailija
307/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa yksikin syy, miksi kertoisin enemmän? Palstanaiset vain syyttää minua pedofiiliksi. Ei paljoa huvita avautua ujoudestani, kun nämä incelinaiset vain käyttäisi sitä hyväkseen solvatessaan minua. Minua ei haittaa yhtään pedofiilisyytökset ja in

Voi olla myös ikäkysymys. Jos on juuri päässyt kouluista ja sitten hikikomeroitunut kotiin 25v asti, koska koulukiusaaminen on jättänyt niin suuren arven, niin itsetunto ei välttämättä ole päässyt kehittymään normaalisti. Silloin maailma näyttää kovin uhkaavalta ja kaikki on potentiaalisia kiusaajia. Kolmikymppisen äiti-ihmisen silmin maailma voi näyttää hyvin erilaiselta ja haukkuihin ollaan jo totuttu.

Vierailija
308/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alan jaarittelemaan. :D YouTubesta saa niin helposti kuunneltua musiikkia. Ja sinne julkaistaan soundtrackit animesta ja videopeleistä tyyliin muutamassa kuukaudessa, joskus ihan julkaisupäivänä tai ennen sitä. Mutta LP:t tulee Japanissa myyntiin tyyliin vu

Sinulla on kiinnostavia harrastuksia ja vaikutat tietävän paljon monesta asiasta. Olisi ihan oikeasti kiinnostava keskustella niistä täällä ja kuulla lisää. Miksi tartut yksittäisiin viesteihin ja provosoidut noin paljon? Jätä asiattomat viestit omaan arvoonsa. T. Se nainen joka oli iloinen puolestasi ja harrastaa myös lp-levyjä. 

Vierailija
309/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alan jaarittelemaan. :D YouTubesta saa niin helposti kuunneltua musiikkia. Ja sinne julkaistaan soundtrackit animesta ja videopeleistä tyyliin muutamassa kuukaudessa, joskus ihan julkaisupäivänä tai ennen s

Ja ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, jos joku on eri mieltä kanssasi. Paremmin saat myös oman mielipiteesi esille, kun et hyökkää toista kohtaan vaan perustelet asiallisesti oman näkökulmasi. 

Vierailija
310/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alan jaarittelemaan. :D YouTubesta saa niin helposti kuunneltua musiikkia. Ja sinne julkaistaan soundtrackit animesta ja videopeleistä tyyliin muutamassa kuukaudessa, joskus ihan julkaisupäivänä tai ennen s

Se on vähän niinku se pointti. Että kun postaa haukkuja itselleen niin voi ns. puolustautua ja haukkua naisia ns. takaisin.

Vierailija
311/317 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on iso uutinen. Akira Toriyama kuollut ja suht nuorena vielä. Oman lapsuuden idoli. Outo olo kun olen viimepäivinä juuri muistellut nuoruutta hänen teostensa parissa. Dragonball sarjaan tehtiin uusia ihan hyviä elokuvia, mutta Dragonball Super oli melko luokaton esitys (ongelmana se että haluttiin tarjota jotain uutta ja vähän nostalgiaa pitkäaikaisille faneille, mutta sarja on saavuttanut saman pisteen kuin Mikki Hiiri tai Mario jossa hahmot on niin suojeltuja ettei niihin saa tehdä valtavia muutoksia, mikä taas rajoittaa kirjoittamista, hahmon kehittämistä) ja siitä lähtenyt peliluola/kännykkäpeli rumba Japanissa vakuutti minut että sarja elää kapitalistisessa alennustilassa. Sitten vielä Dragon Ball DAIMA, joka ei näytä kovin lupaavalta, pyrkimykseltä pitää sarja pinnalla.

Toisaalta SAND LAND anime on tulossa. Manga on vuodelta 2000 ja käännettiin Suomeksi muistaakseni 2005. Se on sellainen pieni teos joka meni monilta ohi, mutta itse pidin siitä. En osannut kuvitella että voisin kiinnostua taktisesta sodankäynnistä niin. Joten tämä on varmaan se mitä odotan.

N32

Vierailija
312/317 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on iso uutinen. Akira Toriyama kuollut ja suht nuorena vielä. Oman lapsuuden idoli. Outo olo kun olen viimepäivinä juuri muistellut nuoruutta hänen teostensa parissa. Dragonball sarjaan tehtiin uusia ihan hyviä elokuvia, mutta Dragonball Super oli melko luokaton esitys (ongelmana se että haluttiin tarjota jotain uutta ja vähän nostalgiaa pitkäaikaisille faneille, mutta sarja on saavuttanut saman pisteen kuin Mikki Hiiri tai Mario jossa hahmot on niin suojeltuja ettei niihin saa tehdä valtavia muutoksia, mikä taas rajoittaa kirjoittamista, hahmon kehittämistä) ja siitä lähtenyt peliluola/kännykkäpeli rumba Japanissa vakuutti minut että sarja elää kapitalistisessa alennustilassa. Sitten vielä Dragon Ball DAIMA, joka ei näytä kovin lupaavalta, pyrkimykseltä pitää sarja pinnalla.

Toisaalta SAND LAND anime on tulossa. Manga on vuodelta 2000 ja käännettiin Suomeksi muistaakseni 2005. Se on sellainen pieni teos joka meni monilta ohi, mutta itse pid

Juuri meinasin tästä tulla kirjoittamaan, Dragon ball oli se anime ja manga joka silloin alunperin minut sai animeen ja mangaan hurahtamaan. Olin menossa lomareissulle ja mietin matkalukemista ja sattumalta sitten näin Dragon ballin ekan osan hyllyssä, nopealla vilkaisulla se vaikutti sen verran mielenkiintoiselta että tuli se sitten ostettua ja siitä se sitten lähti se innostus. Muistaakseni taisin olla 23 vuotias tuolloin, silloinen miesystävä ihmetteli että miksi ostan sarjakuvaia ja katson animaatioita, nehän on lapsille. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos meni ne ihmettelyt.

Vierailija
313/317 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokemonin lisäksi aika monelle se varmaan oli Suomessa juuri Dragonball manga mistä kaikki alkoi (jenkeillä usein DBZ anime). Itse olen vähän kumma tapaus nimittäin olin jo vuosia pelannut japanilaisia pelejä, mutta ensikosketus tähän oli oikeastaan DBZ videopelit. Se oli samoihin aikoihin kun DB mangaa alettiin julkaista suomeksi ensin Kolibrin, sitten Sangatsu Mangan (Tammi) toimesta, ja hyvin nopeasti huomasin kaupassa että täällähän näkyy tutunnäköisiä hahmoja. Paluuta ei ollut. Sub Tv:llä olisi pyörinyt jenkkidubit, mutta meikä katsoi animen lopulta ensimmäistä kertaa originaalina versiona, niin en koskaan tottunut niihin jenkki ääniin.

Toriyama on selvästi jättänyt jälkensä tähän maailmaan ja shonen genreen. Niin moni suuri tekijä on inspiroitunut hänen teoksistaan.

Vierailija
314/317 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pokemonin lisäksi aika monelle se varmaan oli Suomessa juuri Dragonball manga mistä kaikki alkoi (jenkeillä usein DBZ anime). Itse olen vähän kumma tapaus nimittäin olin jo vuosia pelannut japanilaisia pelejä, mutta ensikosketus tähän oli oikeastaan DBZ videopelit. Se oli samoihin aikoihin kun DB mangaa alettiin julkaista suomeksi ensin Kolibrin, sitten Sangatsu Mangan (Tammi) toimesta, ja hyvin nopeasti huomasin kaupassa että täällähän näkyy tutunnäköisiä hahmoja. Paluuta ei ollut. Sub Tv:llä olisi pyörinyt jenkkidubit, mutta meikä katsoi animen lopulta ensimmäistä kertaa originaalina versiona, niin en koskaan tottunut niihin jenkki ääniin.

Toriyama on selvästi jättänyt jälkensä tähän maailmaan ja shonen genreen. Niin moni suuri tekijä on inspiroitunut hänen teoksistaan.

Muistelisin, että yksikään noista Dragonball peleistä eivät olleet peliarvostelijoiden mieleen. Pelit- lehti antoi jollekin Dragonball- pelille ainoastaan 55 pistettä. Kommenttina taisi olla, että tällainen peli olisi saanut jäädä julkaisematta. Pelissä oli ilmeisesti todella pahoja ongelmia liittyen pelattavuuteen ja itse pelimoottoriin.

Vierailija
315/317 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin, että yksikään noista Dragonball peleistä eivät olleet peliarvostelijoiden m

Se on kyllä ihan totta. (Budokai 1, mitkä grafiikat!) Mutta se ei poista sitä nostalgiaa kun pienenä lapsena ensimmäistä kertaa koin sen tarinan (ja tavan kertoa tarinaa), värikkäät hahmot ja kaiken. Se oli hyvin poikkeavaa kaikesta mitä olin ennen nähnyt, joten totta kai se teki vaikutuksen.

Kun sain Dragonball mangat käsiin, kesti hetki tajuta että tarina alkaa hahmojen lapsuudesta ja ne pelin tapahtumat (Z) tulee vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
316/317 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin, että yksikään noista Drag

Dragonball ei ole sarjana ollut itselle koskaan kovin kiinnostava. Dragonball Z:aa katselin sieltä täältä, kun sitä tv:ssä näytettiin. Yleensä aina, kun tehdään peli, tehtiin se sitten mille alustalle tahansa, ja se perustuu animeen, mangaan tai elokuvaan, niin lopputulos ei ole kovinkaan hyvä. Ilmeisesti nämä pelit kasataan todella nopeasti, ja ne päätyvät myyntiin oikeastaan jo siinä vaiheessa, kun normaalisti peli olisi vasta betavaiheessa. Tässä tilanteessa peli ei ole läheskään valmis.

Vierailija
317/317 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hayao Miyazaki (Studio Ghiblin perustaja) nappasi toisen Oscar-pystinsä Paras Animaatioelokuva-kategoriassa "Boy and the Heron" animaatiollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi