Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette animesta?

Vierailija
05.03.2024 |

Anime, joka muutti elämäni; "Bocchi the Rock!".

BTR opetti minut hyväksymään itseni juuri sellaisena kuin olen; introverttinä.

Kommentit (317)

Vierailija
241/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmi, spämmi. Sillähän se hävitty argumentti käännetään voitoksi tai vähintään hukutetaan sivujen taakse, mies.

Vierailija
242/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Länsimaisissa piirretyissä, ainakin mitä minä tiedän, aikuiset näyttävät aikuisilta ja lapset lapsilta eikä lapsen näköisiä hahmoja seksualisoida tuolla tavalla."

Miraculous ladybug and cat noir- 13v hahmot vartalonmyötäisissä spandexeissa. Witch ja winx- hahmot teini-ikäisiä langanlaihoja kurvittaria, muodonmuutoksessa ainakin witch-hahmot sarjiksissa alasti ja muotoa muuttaneilla hahmoilla enemmän kurveja ja pienet vaatteet. The Incredibles-teini-ikäinen tyttö supersankarihahmossaan vartalonmyötäisissä trikoissa ja pitkissä mustissa kiiltosaappaissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyöntekijänä (palkanlaskijana) tykkään tästä animesta. :) Oletteko katsoneet? Manga on siinä mielessä jännä, että se ei ole mustavalkoinen vaan värillinen (ihan standardi versio siis, värilliset ovat yleensä special versioita). M25

Tervetuloa takaisin M25. :) Kissat vaihtui äkkiä taas loleihin. :)

Toi pentu on ihan sairas pedofiili. N43

Vierailija
244/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Länsimaisissa piirretyissä, ainakin mitä minä tiedän, aikuiset näyttävät aikuisilta ja lapset lapsilta eikä lapsen näköisiä hahmoja seksualisoida tuolla tavalla."

Miraculous ladybug and cat noir- 13v hahmot vartalonmyötäisissä spandexeissa. Witch ja winx- hahmot teini-ikäisiä langanlaihoja kurvittaria, muodonmuutoksessa ainakin witch-hahmot sarjiksissa alasti ja muotoa muuttaneilla hahmoilla enemmän kurveja ja pienet vaatteet. The Incredibles-teini-ikäinen tyttö supersankarihahmossaan vartalonmyötäisissä trikoissa ja pitkissä mustissa kiiltosaappaissa. 

Nuo ensimmäiseksi mainitut on muistaakseni made in Ranska ja Italia. Molemmat - näin kauniisti sanottuna - ei hirveän naismyönteisiä maita. Lastenpiirretyiksi erityisen kyseenalaisia, aikuiset harvemmin katsoo paitsi sellaiset aikuiset.

Vierailija
245/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä vaan et onnistunut loogisesti perustelemaan mitä järkeä on vältellä sarjoja sen perusteella että siinä on erilaisia hahmoja, vaikka olit kuitenkin vakuuttunut siitä että periaatteellasi on jokin päivän selvä logiikka."

En ole väittänyt missään kohtaa että preferenssissä on jokin logiikka. On vain mielipiteeni, jossa kerroin preferoivani heteronormatiivisuutta. Yhtä hedelmällistä on kärttää loogista perustetta sille, miksi pitää tai ei pidä mansikoista. Haluan salaattiini avokadoja, tomaattia, kurkkua, juustoa ja viinirypäleitä. Harmittaisi jos nykyään olisi vaikka pelkästään tarjolla salaatteja, joissa on aina mukana auringonkukansiemeniä. En tykkää niistä mutta muut saavat niitä syödä, älkää tuputtako niitä minulle. 

N33

Vierailija
246/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyöntekijänä (palkanlaskijana) tykkään tästä animesta. :) Oletteko katsoneet? Manga on siinä mielessä jännä, että se ei ole mustavalkoinen vaan värillinen (ihan standardi versio siis, värilliset ovat yleensä special versioita). M25

Ja millähän perusteluilla M25 olisi teistä naisista pedofiili?

Vierailija
247/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä vaan et onnistunut loogisesti perustelemaan mitä järkeä on vältellä sarjoja sen perusteella että siinä on erilaisia hahmoja, vaikka olit kuitenkin vakuuttunut siitä että periaatteellasi on jokin päivän selvä logiikka."

En ole väittänyt missään kohtaa että preferenssissä on jokin logiikka. On vain mielipiteeni, jossa kerroin preferoivani heteronormatiivisuutta. Yhtä hedelmällistä on kärttää loogista perustetta sille, miksi pitää tai ei pidä mansikoista. Haluan salaattiini avokadoja, tomaattia, kurkkua, juustoa ja viinirypäleitä. Harmittaisi jos nykyään olisi vaikka pelkästään tarjolla salaatteja, joissa on aina mukana auringonkukansiemeniä. En tykkää niistä mutta muut saavat niitä syödä, älkää tuputtako niitä minulle. 

N33

Sä et kuitenkaan ala valittaa jos sarjoissa näkyy auringonkukansiemeniä. Et vaadi että sarjoissa maailma pitää esittää sellaisena kuin sinä haluat ja leikkiä ettei auringonkukansiemeniä mukamas olisi olemassakaan. Etkö tosiaan ymmärrä, että jos maailmassa on olemassa asioita joista et pidä, et voi vaatia että ne piilotettaisiin sinun takiasi?

Vierailija
248/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies, joka matkustelee Japanissa.

Katselee animea.

Lukee mangaa.

Mitä muita todisteita tarvitset? N43

Vierailija
249/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselee animea.

Lukee mangaa.

Yksikään noista ei ole todiste. Yksikään noista ei viittaa siihen, että mies olisi pedofiili.

Olet vain feministi (miesvihaaja).

Vierailija
250/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N33

Heteronormatiivisuus on voimissaan ihan oikeassakin elämässä. Se ei tarkoita etteikö muunlaisia ihmisiä olisi olemassa. Vähemmistöt ovat yleensä vähemmistöjä fiktiossakin.

Vierailija
251/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pojilla on taas vähän lähtenyt laukalle tuon provoilun kanssa, niin teille joita oikeasti kiinnostaa jopa keskustella: millaisesta animesta/mangasta/oheisjutuista pidätte?

Itse mainitsin joskus puoli ketjua sitten, että minun kokemukseni ulkopuolisten suhtautumisesta animeen on, että moni näkee sen outona, pervona tai lapsellisena. Outouden ymmärtää, sillä ihmisillä on tapana oudoksua ensialkuun vähän kaikkea mihin eivät ole tottuneet - mutta rehellisyyden nimissä tuo pervous ja lapsellisuuskin pitää kyllä osittain paikkansa. :D

Olen esim. itse aina pitänyt ns. pikkutuhmasta animesta. Ensimmäinen manga johon törmäsin oli kirjastosta löydetty Ranma 2000-luvun alussa, ja muistan ala-asteikäisen itseni reaktion siihen olleen "wau, tämähän on kuin Pokémonia - tisseillä!". Vaikkei Ranmalla ja Pokémonilla ole suunnilleen mitään tekemistä keskenään, enkä vielä tuolloin tiennyt koko anime- tai manga-termien olemassaolosta, niin jotenkin vain osasin pienessä mielessäni yhdistää 1+1.

Joskus peruskouluiässä pikkutuhman (nk. ecchin) animen katsominen oli jännää, sillä se tuntui jollain tavalla "kielletyltä". Varsinkin, kun näissä sarjoissa kuumoteltiin pääasiassa naishahmoja, ja huomasin pitäväni siitä, vaikka olin itsekin naispuolinen. Myöskin mies- ja naisparit olivat jotain poikkeuksellista, joihin ei länsimaisessa viihteessä juurikaan törmännyt. Nykypäivänä, kun markkinat ovat sen kun laajentuneet entisestään, pääsee välillä nauttimaan myös sarjoista, joissa katseen kohteena ovat miehet - ja katsojana naiset (eli miehiä "uskalletaan" seksualisoida muissakin konteksteissa kuin BL:ssä [homosarjoissa]).

En tiedä miksi nimenomaan ecchi animessa on minulle Se Juttu, sillä puolestaan näytellyissä sarjoissa ja elokuvissa, ja tietyssä määrin videopeleissäkään, en juuri pidä paljaasta pinnasta tai seksi- ja romanssikohtauksista. Ehkä seksuaalisuus animessa on niin selkeästi oikeasta elämästä erillään olevaa Fantasiaa isolla F:llä, ettei se tule samassa määrin "iholle" kuin oikeita, lihaa ja verta olevia ihmisiä sisältävä materiaali...?

Mutta mutta, tuollaisen (kieli poskella) "aikuisten animen" vastapainona pidän ihan rehellisistä lastensarjoista. N32(?) muistaakseni aikaisemmin mainitsi Precuren, josta olenkin katsonut lähes kaikki kaudet, ihan paria viimeisintä lukuunottamatta. Joku sisäinen lapseni vain todella tykkää kauniista taikatyttömuodonmuutoksista ja söpöistä maskottieläimistä. Oman lapsuuteni ja nuoruuteni sarjat kuten Sailor Moon, Ojamajo Doremi ja Tokyo Mew Mew ovat myös edelleen lähellä sydäntä.

Noiden kahden genren lisäksi pidän myös slice-of-lifestä, jossa ei edes tarvitse tapahtua mitään erikoista. Tykkään sarjoista joissa hahmot vain elävät arkeaan, oli se sitten niin työpaikalla, koulussa tai harrastuskerhossa. Yleensä tuollaiset sarjat ovat joko komediaa, draamaa tai romanssia - tai puhtaita hyvänmielen höttösarjoja joissa ei kohdata minkäänlaisia ongelmia.

Pari ns. pahettani vielä mainitakseni: pidän myös geneerisestä, "samasta muotista valetusta" isekaista, sillä ns. kahden maailman törmääminen on jotain, mistä saan iloa irti oikeasti loputtomiin. Velho ihmettelemässä älypuhelinta? Haltiatyttö modernissa hypermarketissa? Mitään muuta en haluakaan.

Toinen paheeni onkin sitten söpöt mieshahmot. :P Heidän vuokseen katson vaikka mitä sontaa.

N30

Vierailija
252/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy uskoa on se että hän itse toistuvasti sanoo olevansa pedofiili. Sen verran vakava asia pelkäksi vitsiksi etten lähde kyseenalaistamaan.

Vierailija
253/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselee animea.

Lukee mangaa.

Joo. Joo. Japanissa ei normaalit miehet matkustele. Normaalit miehet matkustelee Lontoossa ja Pariisissa.

Vierailija
254/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy uskoa on se että hän itse toistuvasti sanoo olevansa pedofiili. Sen verran vakava asia pelkäksi vitsiksi etten lähde kyseenalaistamaan.

Palstan suominaiset tekeytyy M25:ksi. Nuo kommentit tulee katkeralta naiselta, jonka päässä M25 elää rent free.

Vierailija
255/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselee animea.

Lukee mangaa.

HUUTONAURUA!!! xDDD M25

Vierailija
256/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pedofiili. :) :) :) Minun tyyppiäni ovat japanilaiset ns. "nörtit" naiset, joihin törmää Akihabarassa, Tokiossa. M25

Vierailija
257/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, tuosta kilometriviestistä tuli jo niin pitkä, että unohdin kokonaan mainita, että videopelirintamalla tykkään myös ns. deittipeleistä, joissa pääsee itse romanssaamaan suosikkihahmojaan. Japanilaisethan ovat siinä genressä *todella* kunnostautuneet, mutta viimeaikoina länkkäririntamallakin on saatu kokea sellainen helmi kuin Baldur's Gate 3 (josta kenties yleisimmät vitsit ovatkin "onpa kallis deittipeli" tai "tässä deittipelissä on yllättävän paljon tappelua...").

Olen myös löytänyt mangaa, jossa päähenkilö on täysin kasvoton, tai manga on piirretty jopa kokonaan ensimmäisestä persoonasta, jolloin lukijan on kokonaan tarkoitus uppoutua päähenkilön rooliin. Tuollaiset teokset toki ovat vielä suht harvinaisia (ainakin näin naisyleisölle), mutta niihin pystyy uppoutumaan niin paljon paremmin kuin johonkin tusinaharlekiiniromanssiin. :P

Myöskin aikaisemmin mainitsemani draama-CD:t ovat hyvin samanlaisia; ne ovat kuin kuunnelmia, joissa kuulija itse on mukana yhtenä hahmoista. Mutta tuollainen matsku on kyllä ehdottomasti hemmotellut minut aivan piloille, sillä nykyään joskus esim. tavallista romanssianimea katsoessa ärsyttää, kun tarinan hahmot tekevätkin päätökset "minun puolestani". :D

N30

Vierailija
258/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pojilla on taas vähän lähtenyt laukalle tuon provoilun kanssa, niin teille joita oikeasti kiinnostaa jopa keskustella: millaisesta animesta/mangasta/oheisjutuista pidätte?

Itse mainitsin joskus puoli ketjua sitten, että minun kokemukseni ulkopuolisten suhtautumisesta animeen on, että moni näkee sen outona, pervona tai lapsellisena. Outouden ymmärtää, sillä ihmisillä on tapana oudoksua ensialkuun vähän kaikkea mihin eivät ole tottuneet - mutta rehellisyyden nimissä tuo pervous ja lapsellisuuskin pitää kyllä osittain paikkansa. :D

Olen esim. itse aina pitänyt ns. pikkutuhmasta animesta. Ensimmäinen manga johon törmäsin oli kirjastosta löydetty Ranma 2000-luvun alussa, ja muistan ala-asteikäisen itseni reaktion siihen olleen "wau, tämähän on kuin Pokémonia - tisseillä!". Vaikkei Ranmalla ja Pokémonilla ole suunnilleen mitään tekemistä keskenään, enkä vielä tuolloin tiennyt koko anime- tai manga-termien olemassaolosta, ni

Joo, PreCure, koska lapsi syntyi Japanissa ja minä en käytä telkkaria lapsenvahtina vaan katson muksun kanssa jotta pysyn kärryillä mikä häntä kiinnostaa, tai vaikka pelottaa (ne monsterit) niin olen turvana. Itsellä pursuaa jo taikatytöt korvista ulos, mutta te ette tiedä millaista on jonottaa niihin live action näytöksiin ja maksaa törkyhintaisista taikaleluista. Onneksi lapsi kasvoi siitä jo ulos. 😆

Nyt katsotaan Dungeon Meshiä yhdessä kun ole  kunnostautunut D&D:n pelaamisessa ja lastakin kiinnostaa fantasia genre.

N32

Vierailija
259/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on siinä että anime tehdään usein vanhemmalle katsojakunnalle, about keksi-ikäisille miehille. 

No ei todellakaan tehdä. Sitä tehdään ihan kaiken ikäisille. Länsimaissa käsitys animesta on vain vääristynyt ja siitä on liikkeellä paljon vääriä mielikuvia. Anime on kirjoltaan yhtä laaja kuin länsimainenkin viihdetuotanto - sitä on laidasta laitaan lapsista aikuisiin. 

Vaimoni suosikki on tämä: Farming Life in Another World

Vierailija
260/317 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, tuosta kilometriviestistä tuli jo niin pitkä, että unohdin kokonaan mainita, että videopelirintamalla tykkään myös ns. deittipeleistä, joissa pääsee itse romanssaamaan suosikkihahmojaan. Japanilaisethan ovat siinä genressä *todella* kunnostautuneet, mutta viimeaikoina länkkäririntamallakin on saatu kokea sellainen helmi kuin Baldur's Gate 3 (josta kenties yleisimmät vitsit ovatkin "onpa kallis deittipeli" tai "tässä deittipelissä on yllättävän paljon tappelua...").

Oih! Palturin portit! :D On kyllä härö peli, mutta tanssii siinä hiuksen hienolla rajalla milloin vitsit on mauttomia ja milloin vaan mustaa huumoria. Helmi joka tapauksessa.

N32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan