Yle: Jopa puolet jättää kouluruoan syömättä koska kasvisruoka on pahaa. Lempiruokia ovat uunimakkara, makaronilaatikko ja muut liharuoat.
Kommentit (378)
MYÖS KAUPASSA JUURI VEGERUUASTA VAIKUTTAA TULEVAN HÄVIKKIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Unnimakkaraa. teurasjätteet jauhetaan mössökis ja maustetaan suolalla nam!
Uunimakkaraa ei pitäisi tarjota missään ruoaksi! Kamalaa shaibaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pinaattiletut?
Sis Kananmunaa ja maitoa.
No entä sitten? Nyt ei puhuttu vegaaniruuasta mitään. Lihaahan noissa letuissa ei ole.
Pinaatti ei todellakaan ole pinaattilettujen pääraaka-aine 😄 Maito ja kananmuna ovat.
No sinä se edelleen jankkaat. Onko pinaattiletut mielestäsi liharuoka? Kasvisruoka ja vegaaniruoka ovat kaksi eri asiaa.
Samalla logiikalla korvapuusti on kasvisruoka.
Viime kesänä lastenleirillä oli linjaus, että ruoka kasvisruokaa. Kyllä se minulle aikuiselle leiriohjaajalle maittoi. Mutta lapset eivät juuri syöneet niitä kasvisruokia. Söivät sitten karkkia nälkäänsä ja iso osa ruoasta meni hukkaan. Kenen etu?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen luontainen ruokavalio on liha sekä eläinrasva eli ei ihme. Lapsille pitäisi tarjota kokolihaa ja minimaalisesti kasviksia.
Onko ihmisillä oikeasti tällaisia harhaluuloja? Ei ihme että lihavuus ja syövät rehottavat.
Vierailija kirjoitti:
Ai että koulun uunimakkarat oli kyllä hyviä aina.
Hyi helvetti. Kaikkea sontaa sitä ihmiset syövät.
Vierailija kirjoitti:
Unnimakkaraa. teurasjätteet jauhetaan mössökis ja maustetaan suolalla nam!
ja sitä koulun uunimakkaraa ei saa edes kaupasta.
Onko taas karjataloutta harrastavien vuoro tuoda oma trollausketju mukaan leikkiin?
Olette tylsiä. Ei liha ole enää niin suosittua kuin luulette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pinaattiletut?
No entä sitten? Nyt ei puhuttu vegaaniruuasta mitään. Lihaahan noissa letuissa ei ole.
Pinaatti ei todellakaan ole pinaattilettujen pääraaka-aine 😄 Maito ja kananmuna ovat.
No sinä se edelleen jankkaat. Onko pinaattiletut mielestäsi liharuoka? Kasvisruoka ja vegaaniruoka ovat kaksi eri asiaa.
Pinaattiletut ei ole kasvisruoka sillä se on pääasiassa maitoa, kananmunaa ja vehnäjauhoja.
ONKO NE SAA
JO VAIN SE ON KOSKA SIINÄ EI OLE LIHAA, S A A TANAN KE HARI
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pinaattiletut?
Pinaattiletut ei ole kasvisruoka sillä se on pääasiassa maitoa, kananmunaa ja vehnäjauhoja.
Mua nauratti tämä. Olen ollut 26 vuotta kasvissyöjä ja kyllä mulle kelpaa pinaattiletut. Siis millä ihmeen perusteella se ei olisi kasvisruoka? Mitä lihaa pinaattiletut sisältävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pinaattiletut?
No niinhän se on. Vai laitatko sinä lihaa siihenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koulussa kasvisruoka loppui usein kesken, silloin kun oli "pahaa" liharuokaa. Vitutti, jos en itse kasvissyöjänä ehtinyt ajoissa ruokalaan, silloin sai olla nälässä.
Miks rehunsyöjät on yleensä läs kejä?
En osaa sanoa. Itse en tunne läskejä kasvissyöjiä. Sekasyöjät ne yleensä niitä porsaita ovat. Mutta käyhän sinä hakemassa se euron juusto, niin ei iske anorexia nervosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pinaattiletut?
Niinhän se onkin.
ohis
Kyllä aikuisetkin syövät mieluummin hyvää ruokaa kuin pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi väsynyttä tämä kasvisruuan dissaus, hyvin maustettu kasvisruoka on usein parempaa kuin liharuoka, mutta kouluissa tupataan tarjoamaan mautonta mössöä niin ei ihme ettei maistu ja sitten sen perusteella haukutaan kaikkea kasvisruokaa :D Tietty ennakkoluulot ja asenteet myös vaikuttaa
Mä valitsen aina mieluummin kasvisruoan tuollaisissa paikoissa, koska se liha on niin epämääräistä läski/jännemössöä ettei pysty syömään.
Kouluruokia ei osata maustaa tai valmistaa oikein, eikä niitä osata markkinoida asiakkaille. Lisäksi monissa kasvisvaihtoehdoissa on liian monta allergisoivaa ainesosaa, kuten soija tai pähkinät. Kala varmasti maistuisi myös monelle yhtenä vaihtoehtona, mutta se on ilmeisesti liian kallista, että on vain harvoin. Lisäksi koulussa tarjotaan liian usein quarnia, jota ei kukaan edes tiedä, mitä se on (on jotain sienihomeesta valmistettua tehdaskorviketta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pinaattiletut?
Mua nauratti tämä. Olen ollut 26 vuotta kasvissyöjä ja kyll
Onko se korvapuusti jossa on maitoa, kananmunaa, voita, suolaa, vehnäjauhoja, sokeria, kanelia ja hiivaa KASVISRUOKA HÄ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen luontainen ruokavalio on liha sekä eläinrasva eli ei ihme. Lapsille pitäisi tarjota kokolihaa ja minimaalisesti kasviksia.
Onko ihmisillä oikeasti tällaisia harhaluuloja? Ei ihme että lihavuus ja syövät rehottavat.
Keskivartalolihavuus ja semmoinen yleinen harmaa väri kasvoilla. Suonet tukossa jo keski-iässä.
Ette voi sanoa ruokaa kasvisruoaksi jos siinä on kasviksia alle viidesosa vain siksi ettei siinä ole lihaa. Kyllä kasviksia pitäisi olla 3/4.
ONKO NE SAATANAN PNAATTILETUT LIHARUOKA, HÄH! VASTAA TÄHÄN.