Eikö Purra ymmärrä mihin se leikkausten todellinen vaikutus kohdistuu?
Minä olen näitä jonka tuet pienenee. Saan työmarkkinatukea ja siihen yhdestä lapsesta lapsikorotus. Käytännössä olen osatyökyvytön. Välillä teen osa-aikatöitä kun terveystilanne on parempi.
Kun tuet pienenevät minä ja lapseni emme enää käytä esim. kampaajapalveluita. Emme palkkaa ulkopuolisia tekemään remonttia, emme osta kukkakaupasta, kioskista tai käy syömässä ulkona. Pienyrittäjä on se joka kärsii.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis käyt tukia saavana nyt kampaajalla ja ulkona syömässä? Hyvin on siis pullat uunissa. Monella työssä käyvällä ei ole varaa noihin palveluihin. On siis varaa leikata tukia.
Kuten sanoin, teen myös välillä osa-aikatöitä. Eikä nyt ollut sen kummemmasta kyse kuin että käydään joskus pizzalla tai lounasravintolassa lapsen kanssa ja toisinaan leikkautetaan hiukset. Värjäyksiä tms. en ole ottanut sen jälkeen kun kokopäivätyö loppui.
Ap
Tätä se on. Tukia saavat käyvät kampaajalla ja pizzalla.
Hyvinvointiyhteiskunnan vaihtoehtoa voi käydä tarkastelemassa esim. Somaliassa tai jossain Väli- tai Etelä-Amerikan maassa. Moniko varakas haluaa oikeasti elämää lukkojen ja aitojen ja turvamieste
Kyllä se on ihan todennäköistä että monet ryhtyvät rikoksen polulle. Vankilavuorokausi maksaa erittäin paljon
Kannattaa tosiaan alkaa rakentaa sitä aikasen korkeaa aitaa talon ympärille ja palkata ympärivuorokautinen vartiointi. Sitä tarvii pian, samaan tapaan kuin köyhissä maissa.
On kokemusta vähillä rahoilla kitkuttelemisesta. Tein paljon pimeitä keikkoja, roudasin alkoa Virosta ja röökiä venäjältä. Nyt ei ole hätää, rahat riittää eläkkeelle saakka ja sitten ne vasta riittääkin.
Minusta todella raukkamaista laittaa kaikkein heikompiosaiset makselemaan aiempien hallitusten yli 20 vuoden holtiton rahankäyttö. Maassa on rahaa yllinkyllin, olisi mistä ottaa ja säästää. No katsotaan mihin touhu johtaa Tsemppiä pienituloisille vaikka ei se leipää pöytään tuokaan.
Kuinkahan iso osa näistä tukien saajista on äänestänyt persuja? Että mietin vain, vaikuttaako tämä persujen kannatukseen.
Ei tosiaan voi käydä pizzalla enää leikkausten takia. Eikä voi käydä missään tapahtumissa mikä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis käyt tukia saavana nyt kampaajalla ja ulkona syömässä? Hyvin on siis pullat uunissa. Monella työssä käyvällä ei ole varaa noihin palveluihin. On siis varaa leikata tukia.
Kuten sanoin, teen myös välillä osa-aikatöitä. Eikä nyt ollut sen kummemmasta kyse kuin että käydään joskus pizzalla tai lounasravintolassa lapsen kanssa ja toisinaan leikkautetaan hiukset. Värjäyksiä tms. en ole ottanut sen jälkeen kun kokopäivätyö loppui.
Ap
Tätä se on. Tukia saavat käyvät kampaajalla ja pizzalla.
Joo, kuukausittain käydään kampaajalla ja kuun jokaisena päivänä käydään myös kotipizzassa herkuttelemassa :) niinhän sinä haluat tämän asian tahallasi väärinymmärtää?
Minäkin luulin että stressitasoni ja ahdistukseni laskee kun pääsin työttömyysetuudelle (olin pudonnut täysin toimeentulotuen varaan Kelan toimesta) ja olen ollut nyt parisen kk kuntouttavassa työtoiminnassa. Jeeee v*ttu s*atana tätä hallitusta, edelleen en voi tehdä järkeviä hankintoja kuten uutta pyykkikonetta kun joka suunnasta leikataan.
Olen mt-kuntoutuja, kuntakokeilun piirissä...
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joka kuukausi PALKASTA säästöön 600-800 €. En todella tuhlaa noista latin latia kampaajaan, remonttiin tms. kotimaan palveluihin vaan osa jo suoraan matkailuun, osa jemmaan tulevaisuuden ulkomaille muuttoa silmällä pitäen. Säästetään vaan, kyllä se mulle sopii.
Samoin, tosin kassan rahoista ja eläkkeistä. En halua enää juuri yliveroja maksaa, vuokrakämppä on jo Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ruuasta ei oikein voi vähentää kulutusta, palveluista voi.
Kyllä kuule moni vanhuskin voi vähentää syömistä ja niin tekeekin kun ei rahaa ole!
Ei häneen. Se on pääasia.
Eikä Purra ole ainoa noin ajatteleva poliitikko. Muutoin ei tässä tilanteessa oltais.
Olispa jotain kurssituksia poliitikoille "rikkaat ja rahattomat"- mallin mukaan. En kaipaa kuvaamista, mutta joku taho vahtis, että poliitikon pitäisi tulla toimeen vähäosaisen budjetilla viikon tai edes sen kolme vuorokautta.
Sellainen olisi hyvä kuulua kansanedustajan tehtäviin vuoden-kahden välein. Pikkasen saisivat maistaa sitä todellisuutta jota luovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule moni vanhuskin voi vähentää syömistä ja niin tekeekin kun ei rahaa ole!
Yksikään vanhus ei saa niin vähän rahaa kuin työmarkkinatuella oleva saa.
"Suomessa on pitkään oltu huolestuneita korkeasti koulutettujen ihmisten aivovuodosta ulkomaille. Erityisen paljon Suomesta lähti muualle vuosina 2015-2016 Juha Sipilän (kesk.) hallituksen leikattua koulutuksen määrärahoja"
Hallituksen toimet tulevat aiheuttamaan vakavia haittoja Suomelle. Sipilän hallituksen toimet myös romauttivat Suomen syntyvyyden pohjousmaiden pohjalle. Eikä aktivointi tuottanut työllisyyttä vaan päinvastoin, enemmän kuluja ja ongelmia. Nämä on tutkittuja faktoja.
Hallituksen toimilla ei ole mitään tekemistä Suomen talouden pelastamisen kanssa.
Päinvastoin, ne repii lainaa niin että koko takaseinä on jo kadonnut ja tunkee seteleitä taskuihinsa minkä kerkiävät. Jättävät uponneen laivan sitten muitten murheeksi ja poistuessaan Dubaihin huutelee vielä perään "mutku Marin, mutku Marin".
Keskituloisten verotus pienenee eli meillä on enemmän rahaa palveluihin käytettävissä. Olemme muutenkin enemmän pienyrittäjien toivomia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Purra on kokoomuksen-eli oikeasti EK:n puhetorvena. Ei se noita itse päätä. Tällä tavalla sutkin kokoomuksen ei tarvitse ottaa syytä omista päätöksistään.
Oli todella fiksu ja kiero veto kokkareilta laittaa ps: läinen tuohon giljotiiniin. Ministerit muistetaan, muita juuri ei. T. puolueeton ja syystä
Vierailija kirjoitti:
Hassuista on että näitä leikkauksia perustellaan sillä että ne luovat työpaikkoja. Voin kertoa teille että eivät luo
"Köyhät" eivät käytä palveluita (kivijalkaliikkeet) enää sitäkään vertaa mitä ehkä joskus.
Purran moottorina on katkeruus ja kosto. Eli kyllä ymmärtää. Ongelma ovat tyhmät persukannattajat, jotka eivät vielä ole sisäistäneet hyödyllisen hölmön roolia. Suuri osa persuista kun on näitä elämän pudokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisten verotus pienenee eli meillä on enemmän rahaa palveluihin käytettävissä. Olemme muutenkin enemmän pienyrittäjien toivomia asiakkaita.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se on, Suomen katukuva alkaa täyttyä tyhjistä liiketiloista, kesken jääneistä rakennuskohteista.
Kiitos hallitus.
Tuttu on töissä rakennustyömaalla, rakenteilla 40 asuntoa joista viisi on myyty. Uskaltaako kukaan enää ostaa asuntoa tuosta kohteesta? Hallitus aikaansai melkoisen lumipalloefektin. Itse kylläkin suunnittelen erään omakotitalon ostamista kun melkein ilmaiseksi on tarjolla. Etelä- Suomesta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvavan lapsen ruuista ei huoltaja niin helposti voi tinkiä. Aikuinen taas voi toki itse päättää syömisistään.
Harmaa talous
Verosuunnittelu
Loputtomat veroedut yms
Pistää miettimään