Eikö Purra ymmärrä mihin se leikkausten todellinen vaikutus kohdistuu?
Minä olen näitä jonka tuet pienenee. Saan työmarkkinatukea ja siihen yhdestä lapsesta lapsikorotus. Käytännössä olen osatyökyvytön. Välillä teen osa-aikatöitä kun terveystilanne on parempi.
Kun tuet pienenevät minä ja lapseni emme enää käytä esim. kampaajapalveluita. Emme palkkaa ulkopuolisia tekemään remonttia, emme osta kukkakaupasta, kioskista tai käy syömässä ulkona. Pienyrittäjä on se joka kärsii.
Kommentit (181)
Tärkeintä on leikata välittämättä siitä miten paljon Suomen talous tässä ottaa takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepähän olet terveytesi tuhonnut. Kiva maksaa tälläisten elämä.
Mistä sinä tiedät aloittajan tilanteen? Ja juu.. jokaikinen veropennisi menee suoraan työttömän taskuun, niih.
Perustuu todennäköisyyksiin. Lähes kaikki sairaudet ovat itse aiheutettuja.
Purra on kokoomuksen-eli oikeasti EK:n puhetorvena. Ei se noita itse päätä. Tällä tavalla sutkin kokoomuksen ei tarvitse ottaa syytä omista päätöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ruuasta ei oikein voi vähentää kulutusta, palveluista voi.
Kyllä voi. Olen tehnyt kokeilun, kuukausi pelkkää kaurapuuroa ja monivitamiinia. Pärjään kyllä noillakin, jos tarve vaatii.
Tuon menun voimallahan työtön tai matalapalkkainen jaksaakin taistella hyvinvointinsa eteen.. hohhoijaa.
Niin no. Aikalailla puurolla ja leivällä tehtiin jälleenrakennusta maassamme. Mutta tietysti aika oli eri, laivat oli puuta, miehet ja naiset rautaa jne.
Rautaa? Nojaa, vaikeuksista vaiettiin ja siirrettiin traumat vaivihkaa seuraaville sukupolville.
Ei se niin vaivihkaa ollut vaan hirveällä huudolla ja väkivallalla. Eikä sitä jälleenrakennustakaan millään puurolla ja leivällä tehty. Isovanhempani oli pientilallisia ja sen suuremmissa herkkupöydissä en ole sen jälkeen istunut kun he kuoli. Yhä on osa tilasta ja maista tallella ja yhä se pitää vaikka koko suvun elätettynä jos tiukka paikka tulee. Nyky sukupolvella ei ole mitään konkreettista millä selvitä, muiden armoilla suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis käyt tukia saavana nyt kampaajalla ja ulkona syömässä? Hyvin on siis pullat uunissa. Monella työssä käyvällä ei ole varaa noihin palveluihin. On siis varaa leikata tukia.
Voihan työtön käydä esim. vain kerran vuodessa kampaajalla ja "ulkona syömässä" lounasravintolassa tai hesessä. Tuskin AP tarkoitti mitään kalliita ravintoloita. - eri
Ymmärrän tyrmistyksen.
Mutta nyt ei ole aika olla sinisilmäinen. Purra todellakin tietää mitä on tekemässä. Totuus on se, että sinulla tai sinun lapsellasi ei ole Purralle mitään merkitystä tai arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis käyt tukia saavana nyt kampaajalla ja ulkona syömässä? Hyvin on siis pullat uunissa. Monella työssä käyvällä ei ole varaa noihin palveluihin. On siis varaa leikata tukia.
Kuten sanoin, teen myös välillä osa-aikatöitä. Eikä nyt ollut sen kummemmasta kyse kuin että käydään joskus pizzalla tai lounasravintolassa lapsen kanssa ja toisinaan leikkautetaan hiukset. Värjäyksiä tms. en ole ottanut sen jälkeen kun kokopäivätyö loppui.
Ap
Keski-ikäiset ihmiset varautuvat myös siihen, että meitä ei enää vanhuksina hoideta. On pakko olla omaa rahaa. Tämä on tietysti pois kaikesta kuluttamisesta. Verohelpotukset eivät myöskään lisää kulutusta, sillä isotuloiset kuluttavat jo nyt sen minkä tarvitsevat. Eli säästöön ja sijoittamiseen menee, kun taas pieni- ja keski-tuloinen todennäköisemmin lisäisi esim. palvelujen käyttöä.
Tällaisen politiikan Suomi on valinnut ja sen kanssa me nyt elämme. Minä säästän ja varaudun, ja ihan hyvin sitä näemmä elää vaikka ei juuri muuta ostakaan kuin ruokaa. Ja samoin ilman palveluita. Hierojalla käynnit yms. ovat muisto vain, ja kampaamopalvelutkin olen saanut minimiin. Suomi nousuun!
Sekä kampaajat että ravintolat tekevät paljon pimeää työtä, eti pidä yliarvoida heidän verojen maksujaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ymmärtää, asia vain ei kiinnosta häntä. Tärkeintä on leikata, ei se mihin se vaikuttaa.
Juuri näin. Viimeistään nyt kannattaa tiedostaa, että nykyisessä hallituksella on varsin monta sellaista ihmistä, jolla on oikeasti inhottava luonne.
Tätähän se on, Suomen katukuva alkaa täyttyä tyhjistä liiketiloista, kesken jääneistä rakennuskohteista.
Kiitos hallitus.
Ei kai se Riikka yksinään siellä mitään leikkauksia tee
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset ihmiset varautuvat myös siihen, että meitä ei enää vanhuksina hoideta. On pakko olla omaa rahaa. Tämä on tietysti pois kaikesta kuluttamisesta. Verohelpotukset eivät myöskään lisää kulutusta, sillä isotuloiset kuluttavat jo nyt sen minkä tarvitsevat. Eli säästöön ja sijoittamiseen menee, kun taas pieni- ja keski-tuloinen todennäköisemmin lisäisi esim. palvelujen käyttöä.
Tällaisen politiikan Suomi on valinnut ja sen kanssa me nyt elämme. Minä säästän ja varaudun, ja ihan hyvin sitä näemmä elää vaikka ei juuri muuta ostakaan kuin ruokaa. Ja samoin ilman palveluita. Hierojalla käynnit yms. ovat muisto vain, ja kampaamopalvelutkin olen saanut minimiin. Suomi nousuun!
Suomi ei ole valinnut tällaista politiikkaa. Orpo ja jotkut muutkin kokkarit kuvittelevat, että jokin vaivainen 20 prosentin kannatus antaa kokoomukselle oikeuden perustaa Suomeen oikeistodiktatuuri. No ei todellakaan. Sitä paitsi viime vaaleissa KOK+PS+KD+RKP saivat alle 50 prosenttia annetuista äänistä. Vain vaalipiirimatematiikka antoi niille enemmistön eduskuntaan. Orpon vahvaksi väittämä mandaatti on silmänlumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, teen myös välillä osa-aikatöitä. Eikä nyt ollut sen kummemmasta kyse kuin että käydään joskus pizzalla tai lounasravintolassa lapsen kanssa ja toisinaan leikkautetaan hiukset. Värjäyksiä tms. en ole ottanut sen jälkeen kun kokopäivätyö loppui.
Ap
Tätä se on. Tukia saavat käyvät kampaajalla ja pizzalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se Riikka yksinään siellä mitään leikkauksia tee
Ei teekään. On vain tehnyt soinit eli heittäytynyt kokoomuksen juoksutytöksi. Pääsee samalla purkamaan patoutumiaan ja nauttimaan ihmisten huolesta ja hädästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu mistään politiikasta vaan paskasta huoltosuhteesta.
Mystinen ilmainen raha. Sitä kun jaetaan kaikille, niin palvelut pyörii ja yritykset kukoistaa. Sitten kun valtion kassa on tyhjä, niin pyydetään EU:lta ja IMF:ltä lisää.
Tehdään Suomesta sosiaalipummi, joka ei tule toimeen omillaan vaan on aina pyytämässä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tätä se on. Tukia saavat käyvät kampaajalla ja pizzalla.
Hyvinvointiyhteiskunnan vaihtoehtoa voi käydä tarkastelemassa esim. Somaliassa tai jossain Väli- tai Etelä-Amerikan maassa. Moniko varakas haluaa oikeasti elämää lukkojen ja aitojen ja turvamiesten takana? Aina saa pelätä murtoja ja ryöstöjä ja kidnappauksiakin. Tiedoksi sekin, että USAn ja Britannian kaltaisissa luokkayhteiskunnissa ei ole yleistä asevelvollisuutta eli ne, joilla on omaisuutta, saavat rahoittaa valtiolle ammattiarmeijan.
Hassuista on että näitä leikkauksia perustellaan sillä että ne luovat työpaikkoja. Voin kertoa teille että eivät luo
Rautaa? Nojaa, vaikeuksista vaiettiin ja siirrettiin traumat vaivihkaa seuraaville sukupolville.