Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaupassa on kauniin värisiä vaatteita niin miksi ihminen yleensä valitsee harmaan???

Vierailija
04.03.2024 |

:DD

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä intin tyttöjä varmasti nyt harmittaa,kun ne entiset ,nimittäin armeijan harmaat loma-asut ovat poistuneet jo aikaa ennen heidän sinne tuloaan käytöstä!

Olisivathan  ne nyt niin ajankohtaisia, muodikkaita ja 'in' !

Vierailija
102/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatekaapista löytyy harmaan sävyjä pilvin pimein. Eikä vois vähempää kiinnostaa mitä joku toinen ajattelee siitä. Kyllä mä yleensä kehuja saan pukeutumisesta, vaikka oikeastaan sekin on mulle aika yhdentekevää. En osaa ottaa tosissani mitään suomalaisten sanomisia tyyliasioihin liittyen. Suomalaiset eivät ole tyylikansaa - ja se on täysin ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole yhtään harmaata vaatetta. Suurin osa mustia.

Vierailija
104/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska moni suomalainen ei halua erottua joukosta tai "emmä nyt kehtaa ottaa tota väriä ettei mua katota"

Vierailija
105/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Suomalainen pelkää, että erottuu, mikäli on värikäs vaate. Joutuu myös kiusatuksi, ellei ole mustaan tai harmaaseen pukeutunut. Käyn usein lenkillä ja jos vastaani tulee 10 muuta lenkkeilijää, on 9 heistä TÄYSIN musta urheiluvaatetus, itselläni pirteä, mielestäni urheillessa saa myös olla värikästä ulkoiluasua päällä. Talvella tosi mielettömän synkän näköistä tuo totaalimusta, ei saa erottua, ei saa erottua. Ei vai ?

Minua vastaan tulevista lenkkeilijöistä ja erityisesti hiihtäjistä suurimmalla osalla on kyllä päällä muuta(kin) kuin mustaa. Mustat housut ja joku sininen tai punaisen sävyinen takki on aika perus. 

Vierailija
106/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mummo mieleen, joka kevät piti ostaa uusi takki ja kengät ja pusero. Värinä aina musta. Kuolinpesää tyhjentäessä oli aika monta samanlaista mustaa takkia ja kenkää, joskus sentään repäisi ja osti harmaan tai mustavalkoisen neuleen.

Vierailija
107/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaantulija joka tapauksessa katsotaan, pitäähän sitä tarkastaa onko se tuttu. Auttaako jokin naamioituminen tähän, ja miksi? Lisäksi autoillessa on pakko katsoa eteentulevia ja se on vain etu jos heidät havaitsee hyvin.

Vierailija
108/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ja harmaa on värikartassa se pieni reuna-alue mistä lähdetään. Spektriin kuuluu iso joukko muutakin.

Vierailija
109/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ja harmaa on värikartassa se pieni reuna-alue mistä lähdetään. Spektriin kuuluu iso joukko muutakin.

Itse asiassa,

"Musta on väri, jonka ihminen aistii, kun kohteesta ei heijastu eikä säteile juuri lainkaan valoa. Heijastamisen sijasta musta pinta imee (absorboi) lähes kaiken valon itseensä.

Musta ei itse asiassa ole varsinainen värisävy, vaan se kuuluu värittömiin eli niin sanottuihin akromaattisiin sävyihin. Musta ei siis ole spektrin väri eikä sillä ole mitään tiettyä valon aallonpituutta.

Mustan näköaistimus syntyy helposti, kun pienehkön tumman näkökohteen ympärillä on riittävän valoisa ympäristö. Esimerkiksi tämän kuvaruudun teksti ja oheinen tumma neliö ovat valomittarilla mitattuna vain niin tummia kuin tämä kuvaruutu on ollessaan sammutettuna. Toinen esimerkki mustan havaitsemisesta syntyy, kun piirtoheittimellä heijastetaan valoa läpäisemätön tekstin varjo valkokankaalle. Tosiasiallisesti mustana näyttäytyvä tekstin varjo on yhtä tumma kuin vaalea valkokangas. Mustan aistiminen syntyy siis riittävän suuren valoisuuseron vaikutuksesta.

Fysiikassa musta kappale on idealisoitu kohde, joka ei lainkaan heijasta valoa vaan absorboi kaiken siihen kohdistuvan säteilyn. Se voi kuitenkin säteillä näkyvää valoa kirkkaastikin ns. mustan kappaleen säteilynä, jolloin sen näkyvä väri ei ole musta." lähde: wikipedia

Vierailija
110/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti saaneensa paljon kehuja vierailta ihmisiltä, värikkäistä vaatteista. Sama kokemus. Itselläni on erilaisia oranssin ja voimakkaan vihreän sävyisiä takkeja, ja usein on kehuttu ja kysytty mistä olen ostanut. Kerron kyllä, tosin tilattu ulkomailta, kun Suomessa valikoima tuntuu olevan juurikin beigeä, harmaata tai muita ei-värejä, yäks.

Miksi vaatteista pitäisi saada kehuja? Itse ostan vaatteet sillä perusteella, missä itse viihdyn. En todellakaan kehuja kerjätäkseni. 

Ihanan suomalainen asenne, kamalaa jos joku kehuu! 😂 Mulla on hyvä olo lempivärisissä vaatteissani, ja silti, ja ehkä siksikin, joku on niitä kehunut. Sehän on vain kirsikka kakun päälle ja tuntuu tosi kivalta! Ja todistaa sitä, että kyllä ihmiset tykkää muustakin kuin harmaasta 😉

Vierailija
111/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi nyt on melkein sama asia. Synkkää, ankeaa ja tummaa siellä myydään.

Kerrotko vielä, miksi asioit Jyskissä, jos sen valikoima ei miellytä sinua? Lakanoitahan saa muualtakin, jos et vielä tiennyt, 

En asioikaan. Kunhan uteliaisuuttani kävin katsomassa. Anteeksi. Voin vakuuttaa, ettei tule tavaksi.

Vierailija
112/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti saaneensa paljon kehuja vierailta ihmisiltä, värikkäistä vaatteista. Sama kokemus. Itselläni on erilaisia oranssin ja voimakkaan vihreän sävyisiä takkeja, ja usein on kehuttu ja kysytty mistä olen ostanut. Kerron kyllä, tosin tilattu ulkomailta, kun Suomessa valikoima tuntuu olevan juurikin beigeä, harmaata tai muita ei-värejä, yäks.

Miksi vaatteista pitäisi saada kehuja? Itse ostan vaatteet sillä perusteella, missä itse viihdyn. En todellakaan kehuja kerjätäkseni. 

Ihanan suomalainen asenne, kamalaa jos joku kehuu! 😂 Mulla on hyvä olo lempivärisissä vaatteissani, ja silti, ja ehkä siksikin, joku on niitä kehunut. Sehän on vain kirsikka kakun päälle ja tuntuu tosi kivalta! Ja todistaa sitä, että kyllä ihmiset tykkää muustakin kuin harmaasta 😉

Vaatteitani ei yleensä kehuta, olivatpa ne minkälaisia tahansa. Sama se, ovatko vaaleanpunaisia, retuliineja, turkooseja, mustia tai harmaita, ei kuulu kommentteja. Pukeudun mukavuuden mukaan.

Vierailija
113/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laukkuja on kehuttu. En muista, että vaatteita olisi mitenkään erityisesti.

Vierailija
114/114 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoshoppailijat pitävät monista väreistä paitsi harmaasta, joka ei kuulu enää trendiväreihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän