Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaupassa on kauniin värisiä vaatteita niin miksi ihminen yleensä valitsee harmaan???

Vierailija
04.03.2024 |

:DD

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Suomalainen pelkää, että erottuu, mikäli on värikäs vaate. Joutuu myös kiusatuksi, ellei ole mustaan tai harmaaseen pukeutunut. Käyn usein lenkillä ja jos vastaani tulee 10 muuta lenkkeilijää, on 9 heistä TÄYSIN musta urheiluvaatetus, itselläni pirteä, mielestäni urheillessa saa myös olla värikästä ulkoiluasua päällä. Talvella tosi mielettömän synkän näköistä tuo totaalimusta, ei saa erottua, ei saa erottua. Ei vai ?

Jos sulla on vain yksi talvitakki ja se on vaikka pinkki niin sitä on todella vaikeaa alkaa yhdistelmään muihin vaatteisiin. 

Mulla on kirkkaanvihreä, ei siis mikään hillitty oliivinvihreä, vaan kunnon keväänvihreä. Olen yllättynyt siitä, kuinka paljon ihan tuntemattomat ihmiset kommentoivat takkia, suurin osa kehuja. Pitkä toppatakki ei ole vaikea yhdistellä, koska sen alta ei näy muuta kuin polven alapuolinen osa. Mutta olen tosiaan yllättynyt miten vahva normi se musta takki on, että ihan kylillä kommentoidaan poikkeavaa. Enkä edes asu missään tuppukylässä.

Vierailija
42/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi että harmaa on kaunis väri!

Ootko sattunut katsomaan ulos ikkunasta viimeisen viikon aikana? Ihanan kaunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes niitä harmaita tarjolla. Tosiasiassa kaupasta löytyy usein aina musta ja sitten pari kauden muotiväriä, usein jotain järkyttäviä, mitä kukaan ei kehtaa käyttää enää vuoden päästä. Musta ei sovi minulle lainkaan, jotkut harmaan sävyt sopivat hyvin.

Vierailija
44/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle sopivat vaatteet ovat yleensä harmaita. Kauppa voi toki olla täynä toistaan värikkäämpiä vaatteita, mutta siinä mallissa mikä itselle sopii on vaihtoehtona ainoastaan harmaa ja musta, plus ehkä joku neonväri tai kirkuvan violetti/keltainen jotka taas eivät väreinä sovi päälle ollenkaan.

Vierailija
45/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä, miksi ihmiset Suomessa pukeutuu niin rumasti ja huonosti. Tummia ankeita värejä ja huonolaatuisia vaatteita. Collareissa mennään päivästä ja paikasta toiseen. Tylsää. Masentavaa.

Vierailija
46/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne vaatteet saa ostaa oman maun mukaan? Jos ylipäätään löytää jonkun mieluisen vaatteen, jonka haluaa ostaa, niin sitä samaa ei yleensä kovinkaan monessa värissä ole saatavilla. Itse tykkään sinisistä sävyistä, mutta ne eivät saa olla punaiseen päin murrettuja. Tykkään tosi paljon laivastonsinisestä, mutta sitten ne punaiseen päin murretut siniset tuntuu suorastaan vastenmielisiltä. Sinipuna-akselilla oleva väri alkaa kelvata sitten, kun punainen on siinä voitolla. Mutta sitten jos mennään siitä punaisesta vähänkin ohi sinne keltaisen suuntaan, niin taas se on minulle hyh hyh.

Jos tarjolla olevista värikkäistä vaihtoehdoista mikään ei miellytä, niin silloin valitaan se neutraali vaihtoehto (musta tai harmaa), joka ei ainakaan ällötä. Useimmiten sieltä vaatekaupasta ei löydy yhtään mitään mieluista ja joutuu palaamaan kotiin tyhjin käsin ja tyytymään niihin vanhoihin rytkyihin.

Vierailija
47/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen on lempivärini, mutta vaatteissa käytän sitä säästeliäästi. Inhoan shoppailua, joten silloin harvoin, kun vaatekaupoille eksyn, ostan pitkäikäistä, helposti yhdisteltävää ja monikäyttöistä. Näihin harvemmin kuuluu kauden trendivärejä. Harmaata ostan harvoin. Nyt taitaa ainoat harmaat olla yksi merinovillainen kerrasto ja hutiostoksi osoittautunut heijastintakki, joka ei kohta enää ole harmaa, kun heijastava pinta rapisee pois pakkasella.

Vierailija
48/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Suomalainen pelkää, että erottuu, mikäli on värikäs vaate. Joutuu myös kiusatuksi, ellei ole mustaan tai harmaaseen pukeutunut. Käyn usein lenkillä ja jos vastaani tulee 10 muuta lenkkeilijää, on 9 heistä TÄYSIN musta urheiluvaatetus, itselläni pirteä, mielestäni urheillessa saa myös olla värikästä ulkoiluasua päällä. Talvella tosi mielettömän synkän näköistä tuo totaalimusta, ei saa erottua, ei saa erottua. Ei vai ?

Jos sulla on vain yksi talvitakki ja se on vaikka pinkki niin sitä on todella vaikeaa alkaa yhdistelmään muihin vaatteisiin. 

Ei talvitakkia tarvitse yhdistellä yhtään mihinkään. Se on ulkovaate ja saa olla sen värinen kuin on, eikä sillä ole mitään väliä 'sopiiko' se muiden vaatteiden kanssa vai ei. Se riisutaan, kun tullaan sisälle. 

Vierailija
49/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on vaihtoehtoja kovin huonosti. Valkoista ja mustaa on paljon. Jos haluaisi sen "oman" väriperheen värejä, niin niitä on vaikea löytää. On vain se kauden väri ja siitäkin vain se yksi sävy. Jos se ei satu sopimaan, niin sitäkään ei osta. Kovin on tylsää.

Turha edes käydä missään värianalyysissä kun niitä värejä ei sitten saa hankittua.

Vierailija
50/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa, valkoista ja harmaata on helppo yhdistellä. Kaapista voi vetäistä, minkä vaatteen vaan ja ne sopivat yhteen. Ei tarvitse käyttää aikaa vaatteiden valitsemiseen.

Vierailija
51/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipaikalla kiinnitin huomiotani värikkäästi pukeutuneeseen, ennakkoajatus: iäkäs mummeli tai kehitysvammainen.  

Vierailija
52/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin prismassa  marimekkotakkiin ja gratha laukkuun pukeutuneen naisen. Mutta jotenkin hän oli onnistunut stailaamaan itsensä niin, että mietin, että ompa homssuisen näköinen. Edes kalliit vaatteet ei takaa tyyliä.

Vierailija
53/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin prismassa  marimekkotakkiin ja gratha laukkuun pukeutuneen naisen. Mutta jotenkin hän oli onnistunut stailaamaan itsensä niin, että mietin, että ompa homssuisen näköinen. Edes kalliit vaatteet ei takaa tyyliä.

Kuvauksesi toi elävästi mieleen oman prismassa käyntini ajatukset, teki mielinkysyä kaupunkia, mutta antaa olla. Yksivärinen musta olisi ollut anteeksiantavampi.

Vierailija
54/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa kun joku pukeutuu värikkäämmin.

Vierailija
55/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väri varmaan ole kovin kaunis, jos sitä kukaan ei halua :D

Vierailija
56/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kivan väriset vaatteet näyttää auttamatta vanhoilta muutaman vuoden kuluttua. Musta ja harmaa kestää aikaa paljon paremmin. Mutta jos on tapana heittää suht uusia ja hyväkuntoisia vaatteita roskiin vain värin vaihduttua muodissa, niin mikäs siinä sitten.

Ei pidä paikkaansa! Minulla on pinkki trenssi vuodelta 2005 ja käytän sitä edelleen. Ihanan näköinen, raikas ja keväinen. Muutkin vaatteeni ovat vuosikymmeniä käytössä, kaikki punaisia, pinkkejä tai kirkkaan sinisiä. Olen pysynyt yhtä hoikkana, joten vaatteet mahtuvat ylleni kymmeniä vuosia.

Vierailija
57/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minä kun olen se, joka ostaa niitä kauniita värikkäitä vaatteita.

Vierailija
58/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi se tyypillisin puhdas valkoinen eikä harmaa. Näytän ihan uskomattoman valjulle ja huomaamattomalle. Luonnonvalkoinen on jo heti parempi. Ei auta vaikka ne värit olisi kuinka helppoja ja neutraaleja. En halua näyttää niin aneemiselle ja jopa vähän sairaalle.

Vierailija
59/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksesi toi elävästi mieleen oman prismassa käyntini ajatukset, teki mielinkysyä kaupunkia, mutta antaa olla. Yksivärinen musta olisi ollut anteeksiantavampi.

Helsingissä oli. Täällä on niin monta prismaa, että voinen paljastaa.

Vierailija
60/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat syksyisin pullollaan mustaa ja harmaata. Keväällä pastellivärejä. Kalpea suomalainen valitsee niitä. 

Ja kumpikaan värimaailma ei sovi kalpealle suomalaiselle toisin kuin lämpimät sävyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi