Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaupassa on kauniin värisiä vaatteita niin miksi ihminen yleensä valitsee harmaan???

Vierailija
04.03.2024 |

:DD

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalealle suomalaiselle sopii erittäin hyvin pastellisävyt...

Vierailija
82/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi värit menisi muodista? Siis pukeutuuko joku aikuinen ihminen muodin mukaan? Eikö oman mielen mukaan? Pastellit on itselleni liian hempeitä, kirkkaat värit sattuu silmiin mutta murretut värit on lemppareitani. Viininpunainen yhdistettynä ruskeaan ja mustaan, ruskan kaikki värit toimii mustan kanssa jne.

Nimenomaan. Värit on minusta jotain enemmän kuin vain sesongin muotia. 

Joo ymmärrän, että vaateteollisuus puskee aina sesongin mukaan uudet värit markkinoille mutta yksilön kannattaa kyllä ihan miettiä mistä väreistä ite tykkää ja mitkä itselle sopii, ja sitten käyttää ja hankkia niitä. 

Ongelma usein on se, ettei niitä itselle sopivia värejä ole juuri tarjolla, koska tarjolla on vain sitä mustaa ja sille sesongille tarjottuja muotivärejä. Harvoin ne osuu yhteen omien mieltymysten kanssa. Väliin ei voi kuin ihmetellä sisäänostajien valintoja, rumia värejä kamaline kuvioineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätväriselle ihmiselle on harvoin sopivan värisiä vaatteita tarjolla. Paremman puutteessa ostan sitten jotain syksyn värejä ja kesän värejä ja tunnen olevani väärissä sävyissä :(

Muutaman kerran olen löytänyt just itselleni sopivan värisiä vaatteita. Kerran ostin vaaleanvihreän yöpaidan ja näytin siinä ihan älyttömän hyvälle :D . No miehen silmien iloksi sitten vain.

Vierailija
84/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatekaapista löytyy mustan lisäksi myös vaaleanpunaista, lilaa, oranssia, keltaista, valkoista, sinistä. Vihreä taitaa olla ainoa väri joka puuttuu koska ihoni näyttää keltaiselta jos puen vihreää. Mutta kovin on surulliset värit suomalaisten talvivaatteissa kun viimeksi alemyyntejä selasin.  Samoin sisustustekstiilit on nykyään jyskin värimaailmaa eli mustaa, harmaata ja ruskeaa. Jos joku jossain myykin iloisia värejä, tuotteet myydään loppuun hetkessä. Eikä uutta erää tule vaikka kuinka pyytää.

Vierailija
85/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaatekaapista löytyy mustan lisäksi myös vaaleanpunaista, lilaa, oranssia, keltaista, valkoista, sinistä. Vihreä taitaa olla ainoa väri joka puuttuu koska ihoni näyttää keltaiselta jos puen vihreää. Mutta kovin on surulliset värit suomalaisten talvivaatteissa kun viimeksi alemyyntejä selasin.  Samoin sisustustekstiilit on nykyään jyskin värimaailmaa eli mustaa, harmaata ja ruskeaa. Jos joku jossain myykin iloisia värejä, tuotteet myydään loppuun hetkessä. Eikä uutta erää tule vaikka kuinka pyytää.

Jyskissä tosiaan on vain harmaita ja valkoisia lakanoita. Olen ihmetellyt samaa.

Vierailija
86/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma varmaan on siinäkin, että esimerkiksi tietynlainen vihreä sopii vain pienelle joukolle kerrallaan hyvin. Siinä vuodenaikavärianalyysissä on jopa 16 eri vuodenaikaa eli tarvittava "oikea vihreä" tarkoittaisi, että samaa vaatetta saisi ainakin neljässä tai peräti ainakin kahdeksassa eri vihreän sävyissä. Ja muut värit päälle. Aivan väärä sävy jostakin väristä usein näyttää päällä todella paljon pahemmalta kuin vaikka se harmaa.

Ne 16 ovat (yleensä):

Bright Spring, Light Spring, Warm Spring, True Spring, Warm Autumn, Deep Autumn, Soft Autumn, True Autumn, Soft Summer, Light Summer, Cool Summer, True Summer, Cool Winter, Deep Winter, Bright Winter ja True Winter.

Sitä vihreää paitaa ei sentään tarvita 16 eri vihreän sävyissä, koska eri värivuodenajoilla on yhtäläisyyksiä. Esimerkiksi Soft Summer ja Soft Autumn tai Deep Winter ja Deep Autumn voivat käyttää toisiltaan osaa sävyistä hyvin onnistuneesti, True-vuodenajoille käy kaikki sen vuodenajan paletit yhtä hyvin ja esimerkiksi Bright Spring voi jossain määrin käyttää kaikkia Spring-vuodeajan värejä. 

Tuo vuodenaikajaottelu on toki vähän väkisin väännetyn oloinen mutta kuvaa sitä, että ihmiset eivät ole samanlaisia tässäkään asiassa. Osalle sopii lämpimät sävyt, osalle kylmät, osalle tummat ja osalle vaaleat jne. Variaatiota tarvittaisiin siis paljon enemmän kuin yleensä on saatavilla. Parhaiten myyvät harmaat ja muut neutraaleina pidetyt värit, koska niitä ostavat "kaikki", yleensä varsinkin siksi, että muuta ei ole tai muut vaihtoehdot ovat pahempia.

Vierailija
87/114 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta tippaakaan muoti, eikä kyllä miestänikään.Hänen mielestä olen maailman kaunein prinsessa pitkissä vaaleissa hiuksissani mieluiten ilman vaatteita. Kohta mennään saunaan! Kokeilkaapa tekin olla ilman vaatteita, niin ei hierrä niin pahasti ja harmita toisten pukeutuminen!

Vierailija
88/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun vihreään, koska rakastan sitä väriä yli kaiken. Olen siinä värissä "kotonani", eli olo on hyvä, lämmin ja itsevarma. Siksi se väri on minulle Se Oikea.

Se taas, sopiiko jonkun muun mielestä vihreä minulle, ei liity asiaan millään lailla, eikä edes ole kenenkään muun asia arvioida. Ei kiinnosta pätkääkään, kun ei muiden mielipiteellä ole vaan yhtään mitään väliä 😊 Ja toivon etteivät muutkaan anna sellaiselle painoarvoa, on se lempiväri sitten punainen, harmaa tai musta.

Vierailija
89/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut tai ulkotakki voisivat olla harmaat, muut vaatteeni ovat kaikki jotain pastellin väriä.

Ei ikinä mustaa, ei harmaata kasvoja vasten.

Vierailija
90/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti saaneensa paljon kehuja vierailta ihmisiltä, värikkäistä vaatteista. Sama kokemus. Itselläni on erilaisia oranssin ja voimakkaan vihreän sävyisiä takkeja, ja usein on kehuttu ja kysytty mistä olen ostanut. Kerron kyllä, tosin tilattu ulkomailta, kun Suomessa valikoima tuntuu olevan juurikin beigeä, harmaata tai muita ei-värejä, yäks.

Vierailija
91/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista yhtään harmaata vaatetta. Mitä ap oikein hourailee?

Vierailija
92/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyskissä tosiaan on vain harmaita ja valkoisia lakanoita. Olen ihmetellyt samaa.

No ei todellakaan ole. Ostin juuri eilen Jyskistä siniset ja tumman punaiset aluslakanat. 

Vierailija
93/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kivan väriset vaatteet näyttää auttamatta vanhoilta muutaman vuoden kuluttua. Musta ja harmaa kestää aikaa paljon paremmin. Mutta jos on tapana heittää suht uusia ja hyväkuntoisia vaatteita roskiin vain värin vaihduttua muodissa, niin mikäs siinä sitten.

Miksi pitäisi pukeutua jonkun muotitrendin mukaan?

Vierailija
94/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kivan väriset vaatteet näyttää auttamatta vanhoilta muutaman vuoden kuluttua. Musta ja harmaa kestää aikaa paljon paremmin. Mutta jos on tapana heittää suht uusia ja hyväkuntoisia vaatteita roskiin vain värin vaihduttua muodissa, niin mikäs siinä sitten.

Missä sanottiin, että PITÄÄ tehdä niin? Vai etkö tajua, että osa ihmisistä HALUAA tehdä niin? 

t. eri

Vierailija
95/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi pukeutua, jos haluaa?

Vierailija
96/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En omista yhtäkään harmaata vaatetta.

Vierailija
97/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllähän kaikki (ne 'nykyisetkin') värit on sinänsä tunnettu jo ties kuinka kauan !

Vierailija
98/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vaatteen väri olisi  kaunis, se ei välttämättä sovi kaikille.

Jokaiselle sopii joku muukin väri kuin harmaa. Harmaa taas ei sovi läheskään kaikille.

Vierailija
99/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Ostin juuri eilen Jyskistä siniset ja tumman punaiset aluslakanat. 

Olisit heti kertonut, että olet värisokea. Silloin toki punainenkin voi näyttää harmaalta. 

Vierailija
100/114 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nyt on melkein sama asia. Synkkää, ankeaa ja tummaa siellä myydään.

Kerrotko vielä, miksi asioit Jyskissä, jos sen valikoima ei miellytä sinua? Lakanoitahan saa muualtakin, jos et vielä tiennyt, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän