Miksi syötte sushiravintolassa haarukalla?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan järjetöntä yrittää syödä liemiruokaa puikoilla...
Mistä lähtien sushissa on ollut lientä?
Ketju on sushista, mutta tiedät että rameni vedetään myös puikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Syön kaikissa etnisissä ravintoloisqa haarukalla, sillä muussa tapauksessa lämmin ruoka jäähtyisi ennen kuin olisin saanut mitään suuhuni. En ole opetellut puikoillasyömisen jaloa taitoa, sillä se ei tuo muuta kuin keekoilemisen lisäarvon täällä meidän maassamme.
Haarukka ja veitsi on vähän sama kuin tietokoneen näyttö, hiiri ja näpppäimistö vs. itikanpillun kokoinen älylelun näyttö, jota räpelletään sormilla ja ennakoivalla tekstinsyötöllä.
Muistatte kai ryystää sen keittokipponne niinkuin oikea japsi tekee.
Ryyyyyyst !
Vierailija kirjoitti:
Muistatte kai ryystää sen keittokipponne niinkuin oikea japsi tekee.
Ryyyyyyst !
Suomessa ja euroopassa tuota ryystämistä katsotaan kyllä todella pahasti.
Haarukka on auto ja puikot on mopedi. Sen takia. Haarukalla voi pilkkoa, kauhoa ja pistellä. Se on monikäyttöinen ja on valmistettu ruostumattomasta teräksestä.
Puikko puristaa ja tarvitaan toinen puikko puristamaan toiselta puolelta. Haarukka pistää, pilkkoo, kauhoo ja nostelee.
En osaa. Olen harjoitellut ja harjoitellut, mutta en kertakaikkiaan saa puikkoja pysymään käsissä. Joten kyllä, syön sushit haarukalla ja veitsellä ja toivon, ettei junttiudestani tai viitseliäisyydestäni sillä perusteella vedettäisi mitään johtopäätöksiä.
Terv. tuplamaisteri
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Olen harjoitellut ja harjoitellut, mutta en kertakaikkiaan saa puikkoja pysymään käsissä. Joten kyllä, syön sushit haarukalla ja veitsellä ja toivon, ettei junttiudestani tai viitseliäisyydestäni sillä perusteella vedettäisi mitään johtopäätöksiä.
Terv. tuplamaisteri
Mihin sitä veistä tarvitaan? Haarukan ymmärrän.
Juntimmalta se näyttää, jos yrittää väkisin syödä puikoilla, vaikka ei osaa ja sitten heittelee ja tiputtelee ruokaa mihin sattuu. Lisäksi sushipaikoissa ja kaikissa muissakin ällöttävintä on se, että porukka jättää jälkeensä hirveän sotkun pöydille, tuoleille, pöydän alle. Minun puolestani syökööt jokainen millä osaa, jos sillä tavalla ruokakin pysyisi lautasella ja päätyisi sieltä suoraan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. tuplamaisteri
Miten tämä on jotenkin ihmeellistä? Sushi ei mahdu kokonaisena suuhun niin että sitä olisi miellyttävä syödä enkä halua närkkiä kokonaista sushia haarukan päästä, joten leikkaan suuhun sopivan palan. Ihan niin kuin mistä tahansa ruoasta.
Tämä on vähän saman tyyppinen kysymys kuin että miksi jotkut leikkaavat spagettia haarukalla ja veitsellä eivätkä pyöritä sitä koko mitaltaan haarukan ympärille kuten italialaiset. Vissiin sushi on vieläkin niin uusi ja erikoinen juttu joidenkin mielestä, että sitä ei voi joidenkin mielestä "saastuttaa" tällaisilla suomalaisilla ruokailutavoilla. Itse kyllä käytän puikkoja, mutta ei se minua häiritse yhtään, jos joku muu ei käytä. Ei kai niissä paikoissa olisi haarukoita asiakkaille, jos niitä ei saisi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormin ne syödään.
Sormilla sitä haarukkaakin pidellään.
Kyllä, mutta pikkulapsikin ymmärtää mikä ero on sormilla syömisellä ja haarukalla syömisellä. Kysypä äidiltäsi niin sinäkin opit.
Kovasti sinunkin äitisi yritti opettaa, että kykenisit pitämään haarukasta kiinni. Kun et oppinut, niin siirryit sushin syöjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. tuplamaisteri
Miten tämä on jotenkin ihmeellistä? Sushi ei mahdu kokonaisena suuhun niin että sitä olisi miellyttävä syödä enkä halua närkkiä kokonaista sushia haarukan päästä, joten leikkaan suuhun sopivan palan. Ihan niin kuin mistä tahansa ruoasta.
Pieni suu tai liian isoja susheja. Nyt hommat haltuun ja menkää syömään oikeata sushia oikealla tavalla.
Afrikassa pieraistaan ruokailun jälkeen.
Joten muistakaa se kun syötte afrikkalaisessa ravintolassa.
Riippu tasan siitä missä olen Suomessa syön haarukalla ja veitsellä. Japanissa olen syönyt puikoilla. Veitsellä saa kätevästi leikattua klöndet puoliksi. Haarukalla on helppo siirtää muona suuhun.
Markettisushia vedelköön kukin kotonaan vaikka soppakauhalla, mutta ravintolassa soisi sen verran kunnioittavan kulttuuria ja elämystä, että kykenisi puikkojen käyttöön. Aina iskee armoton myötähäpeä näitä haarukalla lappavia kohtaan.
Minä syön sushit huulillani alastoman japanilaisen koulutytön pyllyn päältä.
On se silti siistimpää kuin söisi suoraan lautaselta kuten eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. tuplamaisteri
Haarukka pidetään vasemmassa kädessä ja veitsi oikeassa, silloin kun käytetään syödessä sekä veistä että haarukkaa. Kun syödään pelkästään haarukalla, niin silloin haarukka pidetään oikeassa kädessä. Saatanan puikkojuntti.
Miksi söisin puikoilla, jos haarukkakin on keksitty?