Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Oletko koskaan ollut HUONO työssäsi?

Vierailija
04.03.2024 |

Mistä huonoutesi johtui? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Minut palkattiin tosi kiireiseen, itsenäiseen ja vastuulliseen hommaan, vaikka minulla oli takana alalta vasta yksi harjoittelu ja sanoin suoraan, että opettelen vasta. Olin todella huono ja kokematon, ja sattui paha vaaratilanne josta onneksi selvittiin ilman pysyviä vammoja ja useita läheltä piti -tilanteita. Ensimmäisen päivän perehdytys oli puhelin käteen ja menoksi, apua pyytäessä työkavereilta sai vittuilua. Joka ikinen päivä menin itkien kotiin. Sopimus purettiin yhteisymmärryksessä tuon pahan vahingon jälkeen.

Vierailija
22/26 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on automaattisesti aina oikeassa ja hyvä kaikessa. Ei saa silti kyseenalaistaa, testata eikä vaatia mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä johtotehtävässä sain palautetta itseäni korkeammalta hlöltä, kun en "piiskannut" työntekijöitä. Mutta kun en usko sellaiseen esimiesmalliin, vaihdoin työpaikkaa yritykseen, joka on työntekijäystävällinen.

Vierailija
24/26 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kesätyöpaikkani 90-luvulla meni ihan penkin alle. Olin sisälähetti isossa toimiatokompleksissa. Eksyin koko ajan, tiputtelin paketteja, toimitin kirjeitä vääriin lokeroihin ja olin myöhässä aikatauluista.

Sittemmin olen tehnyt ihan toisenlaisia hommia ja valitsin opiskelualan niin, että sekä oppiminen että työt ovat aina sujuneet. On ihan luonnollista tietysti kehittya ja oppia hiljalleen, ei todelliseksi asiantuntijaksi kukaan kehity kuin kokemuksen kautta. Nykyään ajattelen, että syvällisen asiantuntijuuden kehittymiseen menee vuosia.

Mielestäni nämä samat oppimisen ja kokemuksen kerryttämisen lainalaisuudet koskevat sekä miehiä että naisia, joten sinänsä en ihan ymmärrä miksi tämä aihe koskee vain naisia.  

Vierailija
25/26 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saa vastatako? Miksi vain naisilta kysytään?

Koska ilmeisesti AP oletti, että jokainen naispuolinen kuvittelee itsestään liikoja, myös työelämässä. Olen tässä viimeiset 25 vuotta toiminut perehdyttäjänä työelämässä ja ne itsestään liikoja luulevat ovat kyllä pääsääntöisesti olleet nuoria sällejä. Ja heitäkin onneksi on ollut vain vähän, mutta kuitenkin säännöllisin välein, lähes joka vuosi. Mutta siitä koituu firmalle tappiota aika paljon kun joku itsevarmuutta uhkuva testonuori tulee sinne firmaan ja päättääkin tehdä asiat toisin kuin on opetettu ja toisin kuin kaikki muut.

Näitä ei ole ollut määrällisesti paljon, mutta ei vaadita kuin yksi tällainen sankari ja koko linjaston sarja on pilalla. Koskaan ei naispuoliset harjoittelijat ole alkaneet säätämään omiaan. Ei kertaakaan. Kyseessä on metallialan keskisuuri yritys. 

Vierailija
26/26 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Silloin kun matto vedettiin jalkojeni alta palatessani pitkältä perhevapaalta sekä kaikin keinoin pyrittiin osoittamaan etten kykene mihinkään. Pidän kaikkia tuohon osallistuneita naurettavina tapauksina ja onneksi voi nykyään huvittua taaksepäin katsoessa. Joka tapauksessa tuo vaikutti silloin voimakkaasti omaan pystyvyyden tunteeseen ja sai tuntemaan epävarmuutta.