Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heräät yksin keskeltä metsää, ei puhelinta tai varusteita. Mitä teet?

Vierailija
03.03.2024 |

Skenaario missä heräät metsästä, sinulla ei ole mitään hajua miten jouduit sinne. Ei mitään käsitystä ajasta taikka paikasta. Ei mitään varusteita

Tiedät kumminkin nopealta vilkasulta sen että ympärilläsi on pelkkää metsää 

Miten toimit?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaiselle tämä tulisi varmasti järkytyksenä, mutta olen syntynyt maalla, olen metsuri ja en panikoisi.

Tilanne olisi lähinnä haastava ja mielenkiintoinen...

Siis lähtisin kulkemaan täsmälleen yhteen suuntaan ja tiedän miten se tapahtuu kiertämättä kehää.

Mistä tietäisi silti mikä on lyhin tai pisin suunta, kohti asutusta? Entä jos siellä on puumia.

Niin, tai tiikereitä 🐯

Vierailija
22/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin masentuneena, että tyypillistä minun tuuriani. Sama se miten sinne jouduin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tilannearvion 

Ensimmäisenä etsin korkean puun mihin kiivetä, sen avulla menen korkeammalle jotta saan katsastettua koko alueen missä olen. 

Jos näen pelkkää metsää horisonttiin asti, alan samantien miettimään mistä löydän vettä (tämä tapahtuu myös katsomalla puun latvasta mahdollista paikkaa missä on vetttä). Kiinnitän myös huomiota siihen onko veden lähde esim joki, koska jokea seuraamalla löydän 100% varmuudella myös asutusta. 

Kerään voimiani ja nesteytän itseäni, rakennan suojaa ja lähden liikenteeseen. 

Jos tästä tulee monen päivän reissu, alan myös miettimään kalorien saantia, mikä tapahtuu luonnollisesti joko luonnon antimista tai elämien pyydystämisestä. Tuli tulee myös kriittiseksi tässä vaiheessa, tätä varten olen jo matkallani kerännyt takkini alle sytykkeitä + mahdollisia kepukoita mitä hinkkaan yhteen saadakseni kipinää, tai lyön kiviä yhteen saadaksen

Varasin järkevä toimintasuunnitelma. Tämän lisäksi miettisin, miten pystyn jättämään maastoon merkin tai merkkejä itsestäni, sellaisia jotka näkyisivät esimerkiksi pelastushelikopterista.

Vierailija
24/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan auringon liikkeitä ja suunnistan länteen. Sieltä löytyy jossain vaiheessa joki, jota seuraamalla löydän ihmisten ilmoille.

Tämä sen jälkeen kun tarkistaisin, löytyykö jostain tulentekovälineitä niin, että saisin tulet. Näin varsinkin talvella, mutta silloin voisi seurata lumessa jälkiä, mistä olisin sinne kulkenut, tai kuljetettu.

Kiipeäisin jonkin kannon, mättään tai muun korkeamman paikan päälle ja kuuntelisin, mistä suunnasta kuuluisi auton ääniä tai muuta ihmisten aikaansaamaa ääntä ja suunnistaisin sitä kohti.

Tekisin siis kaiken sen saman kuin eksyessä.

Vierailija
25/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisin apuva.

Vierailija
26/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin ja tuhoan vihollisen, otan varusteet mukaani.

Vierailija
27/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin että missähän ne ufot on, ja miksi ne mut tänne jätti. Yrittäisin huudella ja ajatuksen voimalla saada ne palaamaan, jos ne on jotain implantteja vaikka laittaneet.

Vierailija
28/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kotiin.

Vierailija
29/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan lähteä johonkin yhtään sen näköiseen suuntaan että siitä on kuljettu. 

Vierailija
30/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrankin ei herätyskello herättänyt eikä tarvi mihinkään sinkoilla niin jatkaisin unia.

Vierailija
31/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta jos lunta maassa, lähden niitä jälkiä pitkin mistä olen sinne metsään tupsahtanut. 

Vierailija
32/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kotiin.

Vierailija
33/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan auringon liikkeitä ja suunnistan länteen. Sieltä löytyy jossain vaiheessa joki, jota seuraamalla löydän ihmisten ilmoille.

Miten sen lännen löydät ilman tietoa kellonajasta?

Vierailija
34/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuhkisin ilmaa missä on pontikankeittäjä.

Vierailija
35/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin,kuuluuko jostain autojen ääntä.Jos,suuntaisin ääntä kohti.Jos ei, hakeutuisin maaston korkeimmalle paikalle tähystämään, näkyykö jotain,mitä kohti suunnata.Jos ei,katsoisin suuntaa auringosta, kuusen oksista ja/tai muurahaispesistä ja yrittäisin edetä suoraan valitsemaani suuntaan.Paitsi jos löytyisi ihmisten tekemä polku,metsäkoneen ura tms.seuraisin sitä.

Vierailija
36/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mikrosiru jonka saa aktivoitua turvasanalla. Mikrosiru ottaa yhteyden päämajaan ja turvakopteri lentää ylitseni pudottaen  eloonjäämispakkauksen. 

Pakkauksessa on hernekeittopurkki, linkkuveitsi, sinitarraa ja kynä. Ja rulla emboa.

T. Myc Gayveri

Embo on ehdoton!😄

Vierailija
37/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta jos lunta maassa, lähden niitä jälkiä pitkin mistä olen sinne metsään tupsahtanut. 

Jeps. En ole niin tärkeä että kukaan kantaisi minua sinne helikopterilla :) 

Vierailija
38/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käveltyäsi ensin 20 kilometriä kunnes tulet joelle, ja sinut pelastetaan, kuulet, että lähtöpaikastasi tään olisikin ollut toinen joki vain 2 km päässä. 

Vierailija
39/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käveltyäsi ensin 20 kilometriä kunnes tulet joelle, ja sinut pelastetaan, kuulet, että lähtöpaikastasi tään olisikin ollut toinen joki vain 2 km päässä. 

So what? Pelastuin.

Vierailija
40/78 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki. Miten olen tänne joutunut, mitä minulle on tapahtunut, missä on perheeni? Untako? Yritän herättää itseni.

Jos onkin totta? Talvella kylmetyn tai jopa jäädyn. Muulloin saan ravintoa kasveista, näen ilmansuunnat muurahaispesästä ja auringosta. Lähden kohti etelää. Pidän ääntä jos joku vaikka kuulisi ja petoeläinten varalta. Toivon löytäväni jotain merkkejä ihmisasutuksesta. Tulen kait hulluksi kun mietin miten tämä on mahdollista, miksi ja missä olen 😱