Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskiontelotulehdus; mädänmakuinen limayskä

Vierailija
03.03.2024 |

Yskiessä nieluun nousee/valuu hirveänmakuista limaa. Kuuluuko tuohon tulehdukseen? Toistuva tulehdus kyseessä, hoidettu kahdesti antibiootilla. Jälleen limayskä vaivaa, uutena tuo kauhea maku. Sitä ei ole aiemmin ollut, vaikka pitkittynyttä yskää podenkin. Olen astmaatikko.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen yskä kuuluu astmaan. Miten tuo astman hoito on kunnossa? Siihen kannattaa nyt kyllä kiinnittää huomiota. Jotta pääsee eroon tuosta tulehdus kierteestä.

Vierailija
2/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koronassa ja niistä sekä yskin keltaista limaa. Olin lisäksi  kuumeessa ja meni ohi noin viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkkeet

Vierailija
4/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen yskä kuuluu astmaan. Miten tuo astman hoito on kunnossa? Siihen kannattaa nyt kyllä kiinnittää huomiota. Jotta pääsee eroon tuosta tulehdus kierteestä.

Ja mulla siis lapsi jolla on astma ja se päivittäinen astman hoito on todella tärkeää. Lopeta tupakointi. Onko sulla hoitava lääke astmaa. Tietysti tulehduksen takia haetaan antibiootit. Mutta astma pahentaa aina hengitystie infektiota. Joten lääkärille todellakin selvittää miten sitä astmaa tulisi hoitaa. Monesti myös allergiat ja astma liittyy toisiinsa, eli allergia testit kannattaa pyytää.

Vierailija
5/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä löytyykö sitä enää apteekeista tai jatkuuko valmistus, mutta ainakin vuosia sitten oli reseptivapaa valmiste poskionteloiden putsaukseen kotona. Sumute johon sekoitettiin jonkun kukan siitepölyä sisältävä jauhe ja sitä kun sumutti sieraimeen, se aiheutti ärsytystä joka sai liman valumaan ulos poskionteloista juoksevana ja niin ne puhdistuvat. Valmiste ei tietenkään sovi jos saa helposti allergiareaktion. Itselleni se sopi ja toimi.

Tuli vaan mieleen kun tuo paha maku viittaa mielestäni siihen ettei lima poistu poskiontelosta normaalisti vaan jää muhimaan sinne ja pahentaa tulehdusta. 

Toinen mitä voit yrittää on höyryhengitys ja posken hautominen lämpimällä vesipullolla niin että lojut kyljelläsi ja lämmität ylempää poskea ontelon kohdalta. Yritä saada lima juoksevammaksi ja tyhjentää ontelot niistämällä aina toinen sierain kerrallaan painaen sormella toista sierainta tukkoon nenän varresta. Toipumisia. 

Vierailija
6/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu poskiontelotulehdukseen. Siihen kuuluu sellainen jäytävä kipu poskissa. Ja se lima ei tosiaankaan tule edes ulos ilman lääkitystä.

Vierailija
7/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PHYSIOMER Poskiontelot on ollut minulla toimiva tuote. Se oli aiemmin eri nimellä. Hintaa vähän yli 20 euroa. 

Jos tuote ei tehoa niin sitten uudestaan lääkäriin. 

Vierailija
8/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen nenäkanulla putsaamaan ontelot muutaman päivän ajan

Vierailija
9/9 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuuluu tautiin, mutta nihkeästi annetaan riittävän pitkiä/toistuvia antibioottikuureja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä