Ruoka-aine, jonka tarkoitusta et ymmärrä?
Itse mietin mihin korppujauhoja oikeasti tarvitaan. Lihapullat jne eivät tarvitse mun mielestä ollenkaan korppujauhoja.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsa. Ei maistu miltään ja jos sitä ei itketä suolassa päivätolkulla, se on pelkkä vetinen lötkö. Ei siitä saa mitään kelvollista ruokaa.
Joka syksy mä saan maalaussukulaisilta monta kesäkurpitsaa (kasvaa ilmeisesti kuin rutto) ja uskokaa pois, olen yrittänyt!
Ei kesäkurpitsaa itketetä koskaan:D:D:D Eikä nykyään tarvitse edes munakoisoa itkettää kun uudet lajikkeet on vähemmän kitkeriä.
Suomessa käytetään ihan vääränkokoisia kesäkurpitsoja! Etelä-Euroopassa nuo käsivarrenpaksuiset menee eläinten rehuksi. Sellainen peukalonpaksuinen on paras ja maukkain, ja banaanin kokoinen maksimi ellei nyt tee jotain täytettyä kesäkurpitsaa tai keittoa runsailla mausteilla ja yrteillä.
Erinomainen ja todella maukas kasvis oikein tehtynä, meillä tehdään pari-kolmekertaa viikossa lihan lisukkeeksi perunan tms sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunajauhe
Herraisä! Onko sellaistakin?
Hotellien munakkaat ja munakokkelit buffaan tehdään tästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella taitaa nyt mennä sekaisin omasta mielestä paha ja sitten tarpeeton, joista jälkimmäistä aloituksessa kysellään.
Itse en ymmärrä laakerinlehden merkitystä, en huomaa minkäänlaista eroa laitanko niitä johonkin pataan vai jätänkö laittamatta.
Toinen turha, joka ei nyt varsinaisesti ole raaka-aine, on liekittäminen. Ei todellakaan tee mitään eroa ruuan makuun, kokeiltu on monet kerrat.
Laitat ne laakerinlehdet kokonaisina pataan? Ne pitää ainakin puolittaa ja jos isoja niin vaikka neljään osaan. Kyllä niissä on tuoksua ja makua antavat keittoihin ja lihapataan. Jotkut käyttävät tyynyn alla laakerinlehtiä ja nukkuvat paremmin. Pitää paikkansa, jonkun aikaa kokeilin itsekin. Minulla kasvaa laakeripuu siitä syystä, että pitää hyönteiset loitolla kesäisin. Keittiössä on aina iso puska kuivamassa, ei tule hyönteisiä vaikka ikkuna tai ovi auki.
Miksi ihmeessä pitäisi puolittaa? Tänään viimeksi on ollut keitossa ihan kokonainen. Toki tuoreempi kuin yksikään kaupan laakerinlehti kun omasta puusta meilläkin. Tuota en tiennyt että karkottaa ötököitä, hyvä tietää. Tuo 8m korkea puu antaa kyllä ainakin hyvän varjon pihaan
Tee. Se jo haiseekin kuolleilta, kuivilta lehdiltä, joten ei tulisi mieleenkään laittaa sitä suuhuni. Se ei siis ole "pahaa ruokaa", vaan kuuluu samaan kategoriaan kuin esim. metallinpala, sitä ei vain käytetä ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko 🤢
Maksa ylipäätään ainesosana.
En ymmärrä ihmisiä jotka noita sisäelinruokia syö 🤮
Vierailija kirjoitti:
Varsiselleri. Aloittaja ei varmaan oo koskaan kuullu paneeratuista ruoista
Ilman varsiselleriä voi sitten hyvästellä italialaisen ja ranskalaisen keittiön. Molempien perussettejä on soffritto eli mirepoix, joka on pieneksi kuutioitua sipulia, porkkanaa ja varsiselleriä. Tämä seos muodostaa tyypillisesti padan, keiton tai kastikkeen pohjan.
Vinkkaan kokeilemaan myös pikkelöityä varsiselleriä, joka piristää kaikkia salaatteja.
Minulla on varsiselleriä melkein aina jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsa. Ei maistu miltään ja jos sitä ei itketä suolassa päivätolkulla, se on pelkkä vetinen lötkö. Ei siitä saa mitään kelvollista ruokaa.
Joka syksy mä saan maalaussukulaisilta monta kesäkurpitsaa (kasvaa ilmeisesti kuin rutto) ja uskokaa pois, olen yrittänyt!
Ei kesäkurpitsaa itketetä koskaan:D:D:D Eikä nykyään tarvitse edes munakoisoa itkettää kun uudet lajikkeet on vähemmän kitkeriä.
Suomessa käytetään ihan vääränkokoisia kesäkurpitsoja! Etelä-Euroopassa nuo käsivarrenpaksuiset menee eläinten rehuksi. Sellainen peukalonpaksuinen on paras ja maukkain, ja banaanin kokoinen maksimi ellei nyt tee jotain täytettyä kesäkurpitsaa tai keittoa runsailla mausteilla ja yrteillä.
Erinomainen ja todella maukas kasvis oikein tehtynä, meillä tehdään pari-kolmekertaa viikossa lihan lisukkeeksi perunan tms sijaan.
Tämä! Ihmiset kasvattaa jostain syystä valtaviksi ne kesäkurpitsansa, ei ne sellaisena enää oo hyviä.
Kaikki keinotekoiset vegaaniruuat, joita syödessään vegaani voi kuvitella syövänsä lihaa.
Chili, valkopippuri ja cayennepippuri. Siinä kolme maustetta, jotka eivät ole mun juttu. Niitä ei pysty laittamaan niin pikku määrää, etteikö ruoka ole pilalla. Suola, mustapippuri ja kokonainen maustepippuri ovat tarpeellisimmat.
Johanneksenleipäpuu "jauhe" jäätelössä ja ei sen roudaaminen tänne ole ekoteko.
Vierailija kirjoitti:
Johanneksenleipäpuu "jauhe" jäätelössä ja ei sen roudaaminen tänne ole ekoteko.
Lisään vielä palmu-öljy, kookos shea ym :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsiselleri. Aloittaja ei varmaan oo koskaan kuullu paneeratuista ruoista
Ilman varsiselleriä ei tule ragua. Ilman ragua ei tule pasta bolognesea eikä lasagnea.
Oi monet, monet keitot ja padat jäisivät mauttomaksi ilman varsiselleriä. Mä laitan sitä juuressoseseenkin. Nam!
Mä saan kovat vatsakivut jos sitä on yhtään liikaa. Saman maun saa lipstikkaa käyttämällä. Lisäksi lipstikka on umami.
Kun varsisellerin kypsentää kunnolla haudutetussa pataruoassa, ei tule vatsakipuja. Mäkin saan oireita jos selleri on liian raakaa. Anna palan hautua kunnolla niin saat maut mutta et kipuja. Tämä ihan riippumatta sellerin määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itketä liity kitkeryyteen vaan nesteen poistamiseen. Se on vetistä lötköä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikilla raaka-aineilla on paikkansa mutta mä en ymmärrä sillä sun tällä maustettuja tomaattimurskia, purkkitonnikaloja tai kermoja.
Pippurikerma! Miten vaikeaa on lisätä pippuria kermaan?
Pippurikerman tarkoitus on saada myytyä heikkolaatuista kermaa. Sama idea kaikissa muissakin maustetuissa kermoissa. Kun kerman sekaan mössätään sinihomejuustoa tai pippuria niin sillä peitetään kerman maku. Ei tietenkään pilaantunutta kermaa kukaan yritä myydä, mutta jonkinlaisesta hävikin minimoinnista tämänlaiset tuotteet yleensä saa alkunsa.
Sama logiikka maustetuissa kana, liha ja kalasuikaleissa. Leikkuujätettä, joka upotetaan vahvasti maustettuun marinadiin. Ja hyvin uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuore korianteri. Voi kuulemma korvata tilkalla saippuaa tai Fairya.
Totta on että joillekin henkilöille korianteri maistuu saippualta.
Vihaan paprikaa hawajinpata, italianpata, mexikonpata ym, JA "roiskeläppä"pitsoihinkin vielä !!!!! MIKSI HEMMETISSÄ NIITÄ JOKA RUOKIIN TUNGETAAN JA KOURAKAUPALLA D: vois laittaa ne jauheena jos pakko..
Vierailija kirjoitti:
Sianliha
Mikä vain tehotuotettu liha. Omituista, että joku sellaista haluaa syödä. Poloinen kana, possu tai lehmä joka ei saa elää paljon ollenkaan ja kauheissa oloissa. Olisi edes itse ongittu ja eettisesti tapettu kala tai hirvi tms.
Chiansiemenet ja muut kaukaa raahatut superfoodit. Lähinnä noita tuntuu käyttävän ihmiset, joilla on jostain syystä tarve tuntea itsensä muita paremmiksi.
Maksalaatikko 🤢
Maksa ylipäätään ainesosana.