Ruoka-aine, jonka tarkoitusta et ymmärrä?
Itse mietin mihin korppujauhoja oikeasti tarvitaan. Lihapullat jne eivät tarvitse mun mielestä ollenkaan korppujauhoja.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Perunajauho ainakin mulle. Missään en ole sitä käyttänyt.
Koronaa pelatessa hyvä liukaste.
Paneeratut lihat tarttee korppujauhoja. Lisäksi niin on käytetty hyödyksi kuivuneet leivät. On niitä saatettu vähän tunkeakin mihin milloinkin. Mutta joo snitselit heh, paneeratut fisut, fried onions jne esimerkiksi.
Turhinta mun pitää vielä mietti jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tofu
Mjoo itselle tuo on vähän kaksi piippuinen juttu, Mozzarellassa on kyllä makua enemmän kuin soijassa. Nuo kun ei ainakaan oman kokemukseni mukaan maistu oikein miltään ilman älytöntä maustamista. Tuotteessa itsessään pitäisi olla makua.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä puoli kiloa vihanneksia päivässä. Syökö joku oikeasti? Kai edes perunat ja hedelmät lasketaan mukaan?
Syön enemmänkin. Perunoita ei lasketa, mutta hedelmät lasketaan. Mun kasvikset esim. tänään:
Aamupalalla: 50g mustikoita, 50g mansikoita, puolikas omena 100g
Lounaalla: 150g uunijuurekset
Välipalalla: Banaani 120g
Päivällisellä: salaattia 50g, kaali-porkkanaraastetta 70g
Iltapalalla: puolikas omena 100g, tuorekurkku 20g
Yhteensä 710g enkä koe, että tuossa olisi mitenkään tosi paljon. Kasvikset, hedelmät ja marjat on hyviä, joten mielellään niitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsiselleri. Aloittaja ei varmaan oo koskaan kuullu paneeratuista ruoista
Varsisellerillä saa erittäin maustuvan liemen keittoihin ja patoihin. Tärkeä osa mm. Bolognesea ja gumboa.
Jep erittäin tärkeä. Harva ruoka-aine on turha kun jokaisella käyttötarkoituksensa.
Korvasienet!
Maailmassa on niin paljon muutakin syötävää, joten en tajua miksi pitää leikkiä hengellään ja pelleillä myrkkysienten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos peruna ei ole kasvis, onko porkkana, lanttu, juuriselleri, palsternakka, sipuli tai punajuuri?
Kysyn tosissani.
Peruna on kasvis (tarkalleen ottaen juures), mutta sitä ei lasketa tuohon 500g suositukseen.
Vierailija kirjoitti:
Väriaine pillimehuissa tai läpinäkymättömissä limsatölkeissä. Tai no, väriaine yhtään missään.
Väriainetta tarvitaan värikkäissä leivonnaisissa ja karkeissa. Eli ei turha sekään.
Vierailija kirjoitti:
Aladobi, näyttää ja haisee kamalalta.
Ihania lapsuusmuistoja. Ilahduin, kun sitä edelleen myydään ja olen alkanut ostamaan sitä kotiin. Lapset tykkää myös. Halpaa!
Vierailija kirjoitti:
Kvinoa. Älä laita sitä muiden ruokaan koskaan, paitsi omaasi. Ihan järkyttävää. Sieniproteiinivalmiste on toinen.
Minua ärsyttävää Kvinoassa ainoastaan sen väärin suomennettu nimi, quinoa pitäisi ääntää KINOA. Se on ihan superfoodia. Pitää nälkää ja on terveeĺinen ja kuitupitoinen. Olen joskus tehnyt siitä bulgursalqatin jossa onkin bulgaria sijaa quinoaa. Huippuhyvää janpitää nälänhädän pitkään poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore korianteri. Voi kuulemma korvata tilkalla saippuaa tai Fairya.
Se riippuu tietystä geenistä maistatko sen saippuana vai et.
Tuo saippuanmakuinen geeni taitaa olla miksi minäkään en tykkää tuoreesta korianterista. Tykkään kyllä es persiljasta Ja Intialaisista ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Korvasienet!
Maailmassa on niin paljon muutakin syötävää, joten en tajua miksi pitää leikkiä hengellään ja pelleillä myrkkysienten kanssa.
Tästä täytyy olla samaa mieltä. Toinen on fugu.
Hummus on aivan kaameaa. Mausta tulee mieleen tunkkainen vanha aitta, hyi hitto!
Nitriittinakit ja leikkeleet. Mikä olisi niiden terveellisempi versio? Eikö sen saa kauppaan jo tai tuorelihat, broilerit. Että on valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunajauhe
Herraisä! Onko sellaistakin?
Vierailija kirjoitti:
Nitriittinakit ja leikkeleet. Mikä olisi niiden terveellisempi versio? Eikö sen saa kauppaan jo tai tuorelihat, broilerit. Että on valinnanvaraa.
Elintarviketurvallisuus menee tässä terveellisyyden edelle.
Pakastettu kala. Joku pakastesei on aivan hirveää. Tofu on pahaa eikä tulisi mieleenkään ostaa sitä. Samoin muut feikkiaineet kuten kauramaito ovat asioita joita en ymmärrä.
Kaikki oikeat ja tuoreet ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikilla raaka-aineilla on paikkansa mutta mä en ymmärrä sillä sun tällä maustettuja tomaattimurskia, purkkitonnikaloja tai kermoja.
Pippurikerma! Miten vaikeaa on lisätä pippuria kermaan?
Pippurikerman tarkoitus on saada myytyä heikkolaatuista kermaa. Sama idea kaikissa muissakin maustetuissa kermoissa. Kun kerman sekaan mössätään sinihomejuustoa tai pippuria niin sillä peitetään kerman maku. Ei tietenkään pilaantunutta kermaa kukaan yritä myydä, mutta jonkinlaisesta hävikin minimoinnista tämänlaiset tuotteet yleensä saa alkunsa.
Soijarouhe. Se kuulostaa rehulta ja onkin sitä. Meidän aikamme soylent green.