Älkää ilkkuko, kun kysyn tosissani voiko lihamureketta tehdä ilman korppujauhoja? Pliis, neuvokaa tietämätöntä.
Mulla on siis jauhelihaa, sipulia, kananmunia ja mausteita valmiina. Pitääkö olla korppujauhoja tai jotain muuta edellä mainittujen lisäksi?
Kommentit (47)
Kyllä mun tietääkseni noi ainekset mitä sinulla on pitäisi riittää hyvään murekkeeseen.
Korppujauho ei ole mitenkään pakollinen.
Itse sekoita korppujauhoja veteen/kermaviiliin ja sitten nuo samat mitä ap:lla löytyy.
Ei tarvitse olla. Olen joskus laittanut vähän vehnäjauhoja, joskus olen murskannut maissimuroja. Joskus ihan ilman mitään tärkkelystä.
Voi tehdä ihan noistakin aineksista, mutta jos sinulla on esim. kaurahiutaleita, niitä voi laittaa sekaan, n. puolet siitä määrästä, mitä laittaisit korppujauhoja.
Voi tehdä. Mutta jos haluat korvata puuttuvan korppujauheen ja sinulla on jotain vaaleaa tuoretta leipää, voit murentaa sen sisusta mukaan taikinaan. Niin tulee jopa parempi kuin korppujauheella.
Missä päin asut? Onhan kaupat vielä auki. Ainakin täällä stadissa. Lisäksi korppujauhot on halpoja. Ainakin, kun viimeksi olen ostanut.
Jätät vielä sipulin pois makua pilaamasta, niin hyvää tulee ilman korppujauhojakin.
Itse laitoin kypsää kuskusia, ei sattunut muuta olemaan.
Voi, miten paljon hyviä neuvoja, kiitos. Säästyn näköjään tänään kauppareissulta. Ja pääsen kokkaamaan sitä lihamureketta jota niin alkoi tehdä mieli.
Ap
Kaurahiutaleet käyvät myös korppujauhojen tilalle.
Eräässä lounasravintolassa tehtiin mureketta maustamalla jauhelihan ja tekemällä siitä tiukan pötkön ilman kananmunaa tai korppujauhoja.
Vastaukseni on: Kyllä pystyy
Olen jättänyt korppujauhon jo vuosia sitten pois, koska loput jäi usein käyttämättä ja vanhentui kaapissa. Ja päätyi roskikseen. Jollain oli tullut jopa ötököitä avattuun korppujauhopussiin!
Ruskista sipulikuutiot ennen taikinaan lisäämistä. Sipulit eivät sitten törrötä raakana murekkeesta.
Laita fetajuusto kuutioita väliin tulee superhyvää. Namiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Ruskista sipulikuutiot ennen taikinaan lisäämistä. Sipulit eivät sitten törrötä raakana murekkeesta.
On hyvä ruskistaa sipulit mutta ei ne suinkaan raa'aksi jää. Kyllä ne uunissa hautuu kypsäksi. Olen kokeillut molempia tapoja. Ruskistamalla tulee ehkä parempia, jos on siihen aikaa.
NAUDAN JAUHEIHAA KÄYTÄN. 400-500G.1 KERMAVIILI,1 NORRIN RANSKALINEN SIPULIKETTO PUSSI.Sotken ranskalaisen sipuliketto pussin kermaviiliin ja sitten vaivaan sen käsin jauhelihaan.Muotilen murekeeksi vuokaan.Vettä lisään mureken ympärille reinoihin asti.uuniin 175. otan pois noin 50-60 minutin päästä.Sisään taikinaan toki voi laitaa pakastevihaneksia tai ihan raastettua pokkanaa..
No se korppujauhe on vain jauhelihan jatketta köyhinä aikoina.
Maustan jauhelihan, laitan myös pilkottua sipulia, keitän 3-4 munaa jotka laitan munaleikkurin kautta murekkeen sisään., nam
Ei tarvitse olla.