Erikoista, ulkomaille muuttaneet suomalaiset vaikuttavat paljon onnellisemmilta
..kuin Suomessa asuessaan. Mikä täällä on vialla kun ihmisillä on paha olla? Pimeys ei voi olla ainoa syy. Tätä propagandaa mediassa, että suomalaiset ovat maailman onnellisin kansa, joudutaan suoltamaan joka vuosi ettei kaikki muuttaisi pois. Hassua
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin parikymppisenä ulkomailla ja onnelliseksi minut teki se, että uskalsin ja pärjäsin.
Nyt nelikymppisenä suunnitellaan perheen kanssa muuttoa pois Suomesta. Ei hampaat irvessä eikä sillä mielellä, että hyi mikä maa tämä on. Puntaroimme, mitä toivomme tulevaisuudelta ja mitä vaihtoehtoja meillä on.
Koen, että onnellisuuttamme lisää juuri tuo vaikuttamisen mahdollisuus omaan elämään.
Kunhan pysyt myös Suomesta pois, kun alkaa sairaalaa kaipaa
Minä olen sairastanut ulkomailla ja saanut erinomaista hoitoa, Suomeen muuttoa olen välillä harkinnut koska vanhempani alkavat olla siinä iässä että tarvisivat hieman enemmän apua. Nimenomaan terveydenhuolto on yksi niistä syistä jotka pitävät täällä. On laadukasta, nopeaa ja _täysin_ ilmaista. Lääkärille saa ajan aina samalle päivälle ja lääkkeetkin ovat ilmaisia jos jotain vakavampaa tulee. Kaikki toimii nopeasti eikä tarvitse pitkään odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin parikymppisenä ulkomailla ja onnelliseksi minut teki se, että uskalsin ja pärjäsin.
Nyt nelikymppisenä suunnitellaan perheen kanssa muuttoa pois Suomesta. Ei hampaat irvessä eikä sillä mielellä, että hyi mikä maa tämä on. Puntaroimme, mitä toivomme tulevaisuudelta ja mitä vaihtoehtoja meillä on.
Koen, että onnellisuuttamme lisää juuri tuo vaikuttamisen mahdollisuus omaan elämään.
Minä olen sairastanut ulkomailla ja saanut erinomaista hoitoa, Suomeen muuttoa olen välillä harkinnut koska vanhempani alkavat olla siinä iässä että tarvisivat hieman enemmän apua. Nimenomaan terveydenhuolto on yksi niistä syistä jotka pitävät täällä. On laadukasta, nopeaa ja _täysin_ ilmaista. Lääkärille saa ajan aina
Sama täällä : vanhempani vanhenevat Suomessa ja Olen ainoa lapsi.Onneksi ovat hyväkuntoisia..vielä 🍀
Kertokaa nyt pliis oikeasti mistä maista te puhutte. Ketju on kiva kyllä muuten, mutta tiedot jäävät tyhjiksi kun tärkein tieto puuttuu: mikä maa??
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset nuo onnen kerjäläiset, introvertit vauvapalstalla itseänsä ruoskivat munkit.
Nyt kyllä osui ja uppos.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt pliis oikeasti mistä maista te puhutte. Ketju on kiva kyllä muuten, mutta tiedot jäävät tyhjiksi kun tärkein tieto puuttuu: mikä maa??
Etsi netistä tietoa. Ei kai täällä ihmiset halua että mahdolliset tutut tunnistavat, siksi on anonyymi palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sinne ulkomaille lähteekin lähinnä ne, jotka ovat rohkeita ja positiivisia. Valittajat vain valittavat, mutta eivät tee mitään.
Tämä samanlainen ketju toistuu täällä tasaisin väliajoin (liekö jopa aina sama aloittaja). Itsekin ulkomailla asuneena tulee niihin aina jotain kirjoiteltua.
Lähtö vaatii. Osaamista, rahaa, jonkun työn kohdemaassa - eli yleensä niin, että joku haluaa sinut sinne ja on siihen valmis investoimaankin. Mitään osaamattomat unelmoijat ja uhoajat päätyvät korkeintaan ei-mihinkään tai Aurinkorannikolle kaduille pyörimään.
Tuohon voisi lisätä vielä sen, että nykyään on joukko ihmisiä, jotka tekevät etätyötä ihan mistä päin maailmaa tahansa. Eivät välttämättä jumitu yhteen paikkaan, vaan vaihtavat paikkaa sen mukaan, missä on mukavaa ja mihin saa helposti pitkän viisumin. Työnantaja voi olla suomalainen tai ulkomaalainen yhtiö, ja on yrittäjiäkin. Osaamista toki vaaditaan, jotta sellaisen työn saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni se on pääasiassa ilmasto, pimeys ja kylmyys. Se on tärkein syy.
Toinen, mutta ei niin merkittävä syy kuitenkaan, on elintaso. Asiantuntijatyön keskiluokkaisella palkalla voin ulkomailla elää parempaa elämää. Suomessa on hyvät olot köyhillä, mutta keskiluokan elämä on kurjempaa kuin monessa muussa maassa.
Tässäkohtaa pyydän saada tarkentaa:
Suomessa on hyvät olot niillä köyhillä jotka saavat Kelan tms tukia.
Pienituloiset TYÖSSÄKÄYVÄT köyhät ovat oikeasti köyhiä eivätkä saa tukia. Heidän elämänsä Suomessa on tuskallisen kurjaa.
Ei pidä niputtaa kaikkia samaan!!
Olen eri mieltä. Monessa maassa suorittavasta työstä maksetaan sekä euromääräisesti että myös suhteellisesti laskettuna paljon pienempää palkkaa kuin Suomessa. On paljon parempi olla esimerkiksi siivoojana Suomessa kuin ihan missä tahansa maassa, missä on isommat tuloerot ja luokkaerot kuin Suomessa. Vaikka ei saisikaan Suomessa yhtään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ulkomaat sitä ja tätä ja "täällä" on parempaa.
Mistä maista tarkkaan ottaen puhutte?
Ja kysymystä seuraa hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi netistä tietoa. Ei kai täällä ihmiset halua että mahdolliset tutut tunnistavat, siksi on anonyymi palsta.
Ei maata paljastamalla kukaan tunnista.
Ihmisten ilkeys, kateus, sadismi. Ei mikään ihme, että muualle muuttaneet ovat onnellisempia.
No ei täällä Suomessa voi kovin iloiselta näyttää loka - maaliskuu välillä.Kylmää, lunta, loskaa, harmautta. Itkettää enemmänkin.
Itselleni on selkeät syyt: Suomessa sosiaalisen elämän puute, huono ilmasto ja täällä ylipäänsä paljon enemmän mahdollisuuksia täällä, missä asun nyt. Positiivisempi ilmapiiri täällä, ystävällisemmät ihmiset.
Myös Suomessa vääristynyt käsitys terveydenhuollon ja koulun paremmuudesta. Verotus on liian kireä. Suomessa en myös pidä ilmeisestä rasismista ja halusta sulkea Suomi.
Onnellisuutta ei mitata muuta kuin pienillä tuloeroilla. Ihmisinä suomalaiset ovat umpimielisiä, kateellisia ja ilkeitä. Mutta rehellisiä.
Luonto on Suomessa kaunista, mutta harva luonnossa asuu. Suomalaiset kaupungit ovat hyvin rumia. Joka toinen talo on neuvostokolhoosin näköinen.
Päälle pitkä talvi ja pimeys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota, se johtuu siitä että ulkomaille muuttava suomalainen on joko aika hyvätuloinen asiantuntija tai sitten varakas eläkeläinen.
Niillä menee ihan kivasti.
Se lähiössä asuva siivooja/laitosmiespariskunta ei ehkä ole yhtä onnellinen.
En ollut kumpikaan mainitsemistasi kun lähdin Suomesta vuonna 1971 Saksaan. Ei ollut työpaikkaa ja 150 mummonmarkkaa oli taskussa ja kädessä vanha matkalaukku jossa jokunen vaatekappale. Vanhemmilta en saanut mitään apua koskaan. Työpaikka löytyi ja toinen ja kolmaskin. Maksoin opintolainaa Suomeen ja asuin vuokralla pienessä alivuokralaishuoneessa. Työpaikka (pankki) koulutti ja kannusti kovasti eteenpäin ja palkka nousi vuosien kuluessa. Tällä tiellä olen edelleenkin joskin nykyään asun eläkkeellä Italiassa oliivipuiden ympäröimänä Toscanan rinteellä. Hyvin meni kaikki.
Historiasta löytyy kaikenlaisia kultaisia kertomuksia, ihan täältä Suomestakin. Ei tarvinnut professorin hattua omakotitalon ostamiseen jne. Ne ajat vaan on kaukana takanapäin.
Nykypäivänä ei enää työpaikat kouluta ihan vaan kun joku on reipas, vaan koulusta ulos tullessa tarvii olla jo seniorin kokemus, tietenkin juniorin palkalla pääsee sitten töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietarista.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on selkeät syyt: Suomessa sosiaalisen elämän puute, huono ilmasto ja täällä ylipäänsä paljon enemmän mahdollisuuksia täällä, missä asun nyt. Positiivisempi ilmapiiri täällä, ystävällisemmät ihmiset.
Myös Suomessa vääristynyt käsitys terveydenhuollon ja koulun paremmuudesta. Verotus on liian kireä. Suomessa en myös pidä ilmeisestä rasismista ja halusta sulkea Suomi.
"Täällä missä nyt asun".
Heh.
Ei ole tosiaan mitään arvoa kommenteilla,joissa ei kerrota sen nykyisen paremman asuinmaan nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietarista.
Siltä vaikuttaa, päämäärä saavutettu tässä ketjussa eli Suomen ja suomalaisten haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairastanut ulkomailla ja saanut erinomaista hoitoa, Suomeen muuttoa olen välillä harkinnut koska vanhempani alkavat olla siinä iässä että tarvisivat hieman enemmän apua. Nimenomaan terveydenhuolto on yksi niistä syistä jotka pitävät täällä. On laadukasta, nopea
Sama täällä : vanhempani vanhenevat Suomessa ja Olen ainoa lapsi.Onneksi ovat hyväkuntoisia..vielä 🍀
Kan du inte bara helt enkelt skuffa det som du tydligen anser att är din plikt på det barnet eller de barnen som dina föräldrar aldrig gjorde? Bra bekvämt att skaffa ett barn, betala för det och sedan anta att det sköter om bägge föräldrarna. Det är roten till att allt är åt helvete i dagens Finland.
Jaa'a, useimmat Suomeen ulkomailta muuttaneet ovat täällä onnellisempia kuin kotimaassaan. Mikähän syynä?
Ja nyt ei puhuta turvis/pako.