Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä haluaisi aloittaa rahastosäästämisen lapsille. Antaisitko suostumuksen?

Vierailija
02.03.2024 |

Sanoi, että pankki kysyy kuitenkin tätä minulta. Mietin vaan, onko lapsille hyväksi? Ovat sitten parin vuoden sisään minua varakkaampia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäät työttömäksi lasketaan lasten säästöt mukaan varallisuuteesi etkä saa niin paljon tukia. 

Ei lasketa. LASTEN varallisuutta EI LASKETA VANHEMPIEN varallisuudeksi.

Vierailija
22/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lapsilta mahdollisuuden toimeentulotukeen. Kannattaa säästää vain omalla nimellä ja antaa sitten käteisenä tarvittaessa.

Ei vie koska rahasto ei siirry vasta kuin 18 vuotiaana lapsen nimiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli, koska typerinkään vanhempi ei yritä estää lasten vaurastumista.

Voi kuule. Jotkut on sitä mieltä aatteensa vuoksi, että sijoittaminen on syntiä.

Mulla on tällainen vanhempi..laskin että nykyrahassa laskettuna sai 5 vuotiaana noin yli 2 millin perinnön. Se on ihan periaatteesta pistetty leviäksi yli 50 vuoden aikana koska raha on syntiä.

Vierailija
24/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitenhän ne katotaan kun hakee toimeentulo tukee.

Vierailija
25/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään veronmaksajia. pitääkö lastenkin maksaa veroja

Vierailija
26/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitenhän ne katotaan kun hakee toimeentulo tukee.

Kaikkien JÄRKEVIEN ihmisten tavoite on ettei koskaan joudu turvautumaan toimeentulotukeen. Ja elämää suunnitellaan siten että nän myös todennäköisesti ei koskaan käy.

Vierailija
27/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyillä edellytyksillä totta kai. Minäkin olen kuullut että pääsee säästöihin 18-vuotiaana vasta. Mutta kannattaa nordnetissa esimerkiksi sijottaa. Ei pankeissa. ja ne säännöt ja edellytykset jos ei itse osallistu potin kasvattamiseen. Itse alotin vasta 2020 työmarkkinatuella ja ihan mukavasti siellä on. EI PALJOA. ja joutunut ottamaan takasinkin.Rahastoissa toiminut osakkeissa taas maksanut toiminnat.Ostot ja myynnit.En kadu eikä mitään riskisijottamista.

Vierailija
28/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti annat luvan. Ja talouskasvatusta kannattaa myös antaa, siinä ei ole alaikärajaa.

Vierailija
29/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden uunojen mielestä ei varmaan kannata myöskään mennä kouluun eikä töihin, niin voi hakea sitä toimeentulotukea. :D

Siis ei helevetti taas mitä porukkaa tällä palstalla pyörii!

Vierailija
30/30 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten tarvitsee hakea jotain yhteiskunnan tukia, rahastoista voi olla haittaa. Esim. sotilasavustusta ei saa, jos on varallisuutta tai toimeentulotukea.

Tämähän se on fiksu syy olla vaurastumatta. "ei saa kaikkia tukia". Voi helvetti sentään. Juuri TUOSTA asenteesta johtuen meillä nyt leikataan sosiaalitukia...

Sitä paitsi sotilasavustusta saa. Ja kaikkia normaalien ihmisten tukia, kuten asumistukea ja opintotukea. Toimeentulotukea ei tietenkään saa, mutta ehkäpä isi opettaa lapsensa huolehtimaan taloudestaan myös niin, etteivät sitä tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi