Mitä tulee mieleen sanasta JUNTTI?
Sano asia, joka on mielestäsi junttimaista. Toiset antavat yläpeukun jos samaa mieltä, alapeukun jos eri mieltä.
Kommentit (219)
Seiska julkkikset, kuten Marttiina.
Vierailija kirjoitti:
Persu
Jep, puolue saisi muuttaa nimensä Perusjunteiksi. Suomea tai suomalaisuuttahan puolue ei edusta.
Kapea maailmankuva, ennakkoluulot, kuvitelma siitä että se pieni läntti maailmasta jonka on itse nähnyt täytyy olla maailman paras paikka ja muualla ei vaan osata. Usein tähän yhdistyy joko huono tai sitten aiheettomasti korostunut itsetunto.
Mielestäni junttiudella ei ole mitään tekemistä asuinpaikan tai ammatin kanssa. Olen tavannut juntteja yhtälailla kaupungissa kuin maaseudullakin.
Henkilö joka heittää roskat maahan sekä henkilö joka ei kerää koiransa jätöksiä
"Siinä pysyy kuin paska Junttilan talon seinässä" on jo 1700-luvulta peräisin oleva sanonta. Tuon ajan puhekielessä paska tarkoitti naulaa. Sanonnan alkuperä lienee siis siinä, että Junttilan talon tai tuvan seinään oli lyöty naula niin tiukkaan, ettei sitä saanut irti.
"Raha lähtee meikäläisen kourasta kun kuppa Töölöstä mutta velat pysyy kuin paska Junttilan talon seinässä".
Vihervassujen lempisana. Mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kapea maailmankuva, ennakkoluulot, kuvitelma siitä että se pieni läntti maailmasta jonka on itse nähnyt täytyy olla maailman paras paikka ja muualla ei vaan osata. Usein tähän yhdistyy joko huono tai sitten aiheettomasti korostunut itsetunto.
Mielestäni junttiudella ei ole mitään tekemistä asuinpaikan tai ammatin kanssa. Olen tavannut juntteja yhtälailla kaupungissa kuin maaseudullakin.
Tämä. Luullaan, että koko maailma pyörii oman asuinlähiön tai pienen paikkakunnan ympärillä. Ei mitää aikomustakaan kokoa ja nähdä muuta. Ja se näkyy!
Se olen minä. AMK koulutettu, toista kertaa naimisissa, kalastan, hiihdän, mökkeilen, juon välillä kaljaa, ajan 12 vuotta vanhalla Volvolla, kuljen yleensä vapaa-ajan verkkareissa, n 10 kg ylipainoa, yms... Ja löytyy kaikki perus juntin ulkoiset ominaisuudet. Mutta huom, en polta, ei ole tatskoja eikä mitään takatukkaa ja ajan parran 2-3 kertaa viikossa. Ja puhun lisäksi kolmea kieltä.
Vierailija kirjoitti:
1. Junttimainen puhetyyli, toistot, rajatut aihealueet
2. Lippis, ehkä punainen tai viininpunainen, vihreä tai merkki
3. Penkkiurheilu ja heiluminen, huuto, oluet
4. Naisille puhuminen tökerösti tai jurotetaan hiljaa. Sänkyyn nainen ja pakoon lähtö, 2. sekunnin kesto
5. Junamatkailu ja sen muille tuputtaminen (osa ihmisistä ei siedä junaa lainkaan)
6. Kalastuksesta puhuminen ja jatkuva kalaruoan laitto, järvikalaa. Niin että muita jo itkettää. Hyttysien keskellä viihtyminen, paarmat eivät häiritse - paitsi muita
7. Valtava sutturameikki, värikypärä päässä, teinimäisiä merkkivaatteita, tekokynsiä, hajustetta riittävästi - nyt mennään
Mitä tuo heiluminen tarkoittaa tuossa? Liittyikö jotenkin tuohon penkkiurheiluun? En ymmärrä.
Yrittää puhua ulkomailla suomea.
Erottuu ulkomailla joukosta leggingseillään, lihavuudellaan ja punaiseksi värjätyllä kouvolatukallaan.
On aggressiivinen koulutettuja kohtaan.
On epäystävällimen terveydenhuoltohenkilökunnalle.
Karjala-lippis takaraivolla, tupakka huulessa ja likainen huomioväri-työtakki päällä joka paikassa. Kiroilee ja syljeskelee.
Sami Sykkö