Korkeakoulutettu nainen hyväksytkö duunarimiestä kumppaniksi vai pidätkö heitä alhaisen tason miehinä?
Kommentit (205)
Ikävä kyllä mieheni on duunari, mutta menin jo lukioaikana yhteen. Nyt jos ero tulee, en vilkaisekaan alle korkeakoulututkinnon. Huomaa jutuista ja voin sanoa että kyllästyttää.
Hyväksyn, ja minun mieheni onkin duunari. Olen itse korkeakoulutettu. Se että on korkeakoulutettu ei ole mikään tae sille, että ihminen olisi jotenkin parempi tai fiksumpi. Mieheni on mielestäni äärettömän fiksu ja hyväkäytöksinen. Korkeakoulutettu voi olla myös juntti tai mäntti tai mikä vain. Mieluummin olen mieheni kanssa kuin sen julkkisjuristin Heikki Lampelan kanssa, vaikka hän on tosiaan korkeakoulun käynyt, hahhah😁
Hyväksyn, mutta he ovat kohdelleet minua huonosti. Jatkossa suhtaudun varauksella.
Ei ole ihme että ihmiset eroavat kun menevät tutkintojen kanssa naimisiin.
En halveksi, koska kaikki ovat samanarvoisia. Kumppanikseni pääsisi, jos älyä ja lukeneisuutta olisi kuitenkin ilman koulutusta. Mielestäni yksinkertaiset ihmiset ovat yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin, mutta en pystyisi olemaan sellaisen kanssa parisuhteessa. Duunarius ei tietenkään ole samaa kuin yksinkertaisuus. En olisi monen muunkaan kanssa parisuhteessa, kuten naisen, hyvin nuoren, hyvin vanhan, hyvin lihavan jne.
Yli kolmekymmentä vuotta olemme olleet yhdessä. Joissakin asioissa älykäs, ja joissakin ei. Aivan kuten kaikki muutkin ihmiset. Korkeakoulu ei tee kenestäkään automaattisesti fiksua tai älykästä. Enemmän vaikuttaa taustat. Meillä se on hyvin samanlainen.
Mun puolison koulutus on opistotasoinen mutta ammatti ei ole duunarin ja palkka on mun maisterin palkkaa suurempi (eikä mullakaan mikään pieni palkka ole). Mutta syyt siihen että mun mies on mun mies on ihan toiset kuin koulutus, ammatti tai raha.
Vallan hyviä miehiä. En valitettavasti ole kelvannut duunarimiehille.
Hyväksyisin. Oma kokemus on osoittanut että parisuhteessa parhaiten toimii alemman tason puoliso jos näin voi sanoa. Tuppaa monesti nämä uraohjus miehet olemaan sellaisia häntäheikkejä ettei onnellista suhdetta ole mahdollista saada. Ensimmäiset vanhenemisen merkit kun näkyy vaimossa vaihdetaan kymmenen vuotta nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset suhtautuu siihen, jos se mies ei olekaan perus-DI tai vastaava vaan vaikkapa professori? Minusta tuntuu, että aika monella esim. AMK-taustaisella naisella saattaa olla "too much".
DI on tutkinto ja professori on ammattinimike. Professori on väitellyt ja akateemisen uran tehnyt henkilö. Minulle kelpaisi proffa varsin hyvin. FT tai TkT on vain plussaa. Duunarimies saisi hyvin todennäköisesti minulta pakit. N DI
Tässä oletettavasti viitattiin siihen, että mies olisi jonkin kovan alan, esim. tekniikan tai lääketieteen professori ja nainen perus-DI tai perus-maisteri.
Asun ulkomailla ja puolisoni on myos korkeasti koulutettu
Jos duunarimiehellä on hyvä palkka niin voisi kelvatakin. Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin pienituloinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennen duunarimies enkä kaipaa hetkeäkään sitä aikaa. Nykyistä akateemista miestä ei tarvitse ohjeistaa siitä, että sohvalle ei istuta paljaalla perseellä. On myös kivempi keskustella ihan muista aiheista kuin siitä mitä hassunhauskaa Ana oli tehnyt kännissä.
Tässä näemme ihmisen jonka elämänkokemus ja ymmärrys on niin suppea että lokeroi kaikki duunarit samanlaisiksi. Ihan kuin ihmisten välillä ei olisi eroa missään olosuhteissa.
Mitä eroa koette duunarilla ja akateemisella olevan?
Monesti pohtinut tätä kysymystä. Koska tunnen monia duunareita jotka käyttävät vapaa aikaansa itsensä sivistämiseen ja monia akateemisia joiden elämä on työ.
Kumman kanssa luulette esim keskustelujen olevan mielenkiintoisempia?
Suurin osa naisista etsii hyväluonteista miestä. Luonne tulee pitkässä juoksussa tärkeämmäksi.
Pohjimmiltaan kai tuossa on kyse siitä, että naiset arvostavat kumppanissa rahaa ja statusta paljon enemmän kuin miehille. Oman tuttavapiirin menestyneillä naisilla ei ole juuri sen parempi flaksi kuin tavisnaisilla, menestyneet miehet taas saavat huomiota väh. 10x enemmän kuin tavismies. Tullut miehenä huomattua ihan omakohtaisesti, kun päädyin statusammattiin.