Tyylikonsultti paheksui tanssineita homoja :o)
Leena Sarvi arvosteli Linnassa tanssineita homoja
Keskiviikko 8.12.2010 klo 02.52
Tyylikonsultti Leena Sarvi paheksui Linnan juhlissa tanssineita homopareja radio Voicen haastattelussa.
Tyylikonsultti Leena Sarvi kummeksui homoparien tanssimista Linnan juhlissa. (PASI LIESIMAA)Leena Sarvi puhui Linnan juhlien puvuista ja tapakäytännöistä radio Voicen aamulähetyksessä tiistaiaamuna. Haastattelun lopuksi Sarvi otti esiin Linnan juhlien tanssisalissa nähdyt homoparit kun häneltä kysyttiin, olisiko jotain voinut tehdä toisin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.
- Olisiko sitten kumminkin voinut jättää poikaparit ja tyttöparit pyörähtelemättä keskenään siellä tanssilattialla. Minulla on ystäväpiirissä lukuisia seksuaalivähemmistöön kuuluvia tyyppejä mutta en usko, että heistä kauhean moni menisi tuollaiselle näyttämölle tanssimaan keskenään. Että vähän kunnioitusta.
Sarven mielestä Linnan juhlat ovat liian arvokas tilaisuus homoparien tanssimiselle.
- Maailmahan muuttuu ja nyt on kaikki kaapinovet selällään istuvan presidentin toimesta tietyllä tavalla. Jotenkin vaan se tuntui vieraalta. Ehkä olen vähän liian konservatiivinen, minun tarvitsee itse tottua näihin asioihin vielä.
Sarven mielestä homoparit pomppasivat tänä vuonna erityisesti esiin Linnan juhlissa.
- Onhan niitä ollut maailman sivu, mutta en ole ennen nähnyt siellä parketilla. Tanssitaan siinä missä muutkin ja näin edelleen. Että se vähän herättää sellaista ehkä outoa ajattelua meikäläisen päässä vielä toistaiseksi.
Sarvi epäili, että homoparien tanssahtelu Linnan juhlissa oli provosointia.
- On ainakin aitiopaikka missä provosoida.
Kommentit (137)
Minun mielestäni olisi melko outoa, jos homo ei ollenkaan tanssisi oman sukupuolensa kanssa.
On sitä paitsi itse tanssinut naisen/ naisten kanssa. Ihan omin silmin nähty! ,-DDDD
mutta homoparien tanssi "arvontonta", mistä tässä oikeastaan onkaan kyse? Kysehän on viime kädessä siitä, että Suomessa todellakin ihmisillä on oikeus elää tavallista arkea seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, ja tavalliseen arkeen kyllä kuuluu esim. juhlissa tanssiminen.
on ilmeisesti sananvapauden loukkaamista
Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni etiketti kieltää toisen kuin avecinsa kanssa tanssimisen. eli kun tulet jonkun kanssa linnanjuhliin pitää sun tanssia vain kyseisen henkilön kanssa. Mielestäni juuri näin osoitetaan kunnioitusta juhlia ja niiden järjestäjää kohtaan.
Homoparit ja -ystävät toimivat täysin etiketin mukaan ja muutenkin mielestäni ihmisiksi, joita hekin ovat! Kyllä on pikkusieluisia idiootteja kommentoimassa.
Niitä toisiaan nuolleita heteropareja en ymmärrä. Ei todellakaan heillä minkäänlaista kunnioitusta arvokasta juhlaa kohtaan.
Tanssitaan siinä missä muutkin ja näin edelleen.
Nimenomaan, tanssitaan siinä missä muutkin. Miksi ei? Onko kaikkien tanssi sitten yhtä lailla provosointia? Ketä sillä tanssimisella jätetään kunnioittamatta?
kirjoittaa, älkää yrittäkö normalisoida homoutta, se ei sitä ole!!
Ei sitä tarvitse joka tuutista työntää. Menee ihan yli!!!!
"Hyvä, että joku joskus puhuu asiaakin. Tällä kertaa tämä tyylikonsultti. Mä olen niin kyllästynyt noiden homojen jatkuvaan provokatiiviseen huomion hakuun alkaen se Lapin päätoimittaja-juttu".
Se, että haluaa tulla hyväksytyksi omana itsenään ja tehdä samoja asioita, jotka ovat kaikille muillekin hyväksyttyjä, on provosointia?
Samalla tavalla voisi sanoa, että esim. Saudi-Arabialaiset naiset vain provosoivat, kun kehtaavat vaatia itselleen samoja ihmisoikeuksia joita miehilläkin heidän maassaan on. Haloo?
Ongelma on kaikin tavoin vain ja nimenomaan niissä, jotka eivät voi hyväksyä homojen yhtäläisiä oikeuksia. Se, mitä esim. Jani Toivola on vaatinut, ei ole millään tavalla pois yhdeltäkään heterolta. Miten se voi olla niin kauheta, että kaikki ihmiset olisivat tasa-arvoisia?
Ihmetyttää myös tämä "minulla on paljon homoystäviä" -perustelu. Ei ole kovin kummoista ystävyyttä, jos ajattelee ette ystävällä ole oikeutta olla sellainen kuin on, vaan että ystävän pitäisi kaikessa käyttäytymisessään ajatella ensisijaisesti heteroiden mielipiteitä. Huh huh taas kerran.
että nuo ihmiset ainoastaan osallistuivat juhliin, joihin heidät oli kutsuttu, ihan samalla tavalla kuin muutkin kutsutut. Juhliin kuului tanssia, joten on täysin normaalia, että siellä tanssittiin.
Ja isoissa avec-juhlissa on todellakin _tapana_ tanssia oman parin kanssa, ei ole kysessä mikään tanssilavan sekahaku-tilaisuus!
kirjoittaa, älkää yrittäkö normalisoida homoutta, se ei sitä ole!!
Ei sitä tarvitse joka tuutista työntää. Menee ihan yli!!!!
Takuulla ei ole, ja ystäviä ne ei kyllä ole, jos on sitä mieltä ettei heille kuulu samat ihmisoikeudet kuin heteroille.
Muutenkin rupeaa väsyttämään tämä että aina kun homo tekee jotain ihan tavallista ja sitä samaa mitä heterokin, se on aina poikkeustilanne. Katsokaa, homo syö! Yök! Homo kävelee! Homo tanssii! Homo hengittää!
varmaan kesän tanssilavoilla härkäpareina naisetkin keskenään tanssivat mutta ei Linnanjuhlissa!!! eikä Jani ole sen toisen homon kanssa pari vaan ystäviä, sanoi itse.
että Halonen on omalta osaltaan tuonut.....
(homoja esiin tms. En jaksanut kuunnella uudestaan miten sanatarkasti meni mutta tuo "omalta osaltaan" jäis soimaan korviin.)
oli ainakin neljä muuta nais- ja miesparia. Ja he olivat kyllä ihan kutsuttuva pareja. Esimerkiksi Tampereelta naispuolinen taekwondo-mestari puolisonsa kanssa ja sitten Pekka Haavisto puolisonsa kanssa.
varmaan kesän tanssilavoilla härkäpareina naisetkin keskenään tanssivat mutta ei Linnanjuhlissa!!! eikä Jani ole sen toisen homon kanssa pari vaan ystäviä, sanoi itse.
Jani on nyt ihan innostunut kun on päässyt vähän esille, nytkin on iltiksessä kommentoimassa sitä riehuneen mamun tapausta.
Jani Toivola tässä ilmeisesti olikin pointtina, ilmeisesti hän ärsyttää joitakin..
Jani on nyt ihan innostunut kun on päässyt vähän esille, nytkin on iltiksessä kommentoimassa sitä riehuneen mamun tapausta.
sattui joten onhan se nyt selvää että siltä kysytään siitä.
mitä pätevyyttä jollain hömppäkonsultilla on tuomita jonkun toisen käytöstä. Olis pistänyt silmät kiinni jos ei kestä kattoa.
mitä pätevyyttä jollain hömppäkonsultilla on tuomita jonkun toisen käytöstä. Olis pistänyt silmät kiinni jos ei kestä kattoa.
palkata "hömppäkonsultteja" arvioimaan tyyliä, pukeutumista ja vartioimaan etikettiä.
Miksi muuten niitä olisi ja miksi muuten koko tilaisuus televisioitaisiin?