Olen mielenterveyssyistä eläkkeellä. Kysy multa mitä vaan.
Kommentit (67)
Millainen on ulkonäkösi/tyylisi? Näkyykö mielenterveysongelmat ns. ulospäin omasta mielestäsi?
Saako keskivikkona käyttää persiljaa?
Miten tuo temppu tehdään? Voisi itekin hypätä pois oravanpyörästä.
Oletko käynyt kuntoutuspsykoterapiassa? Oletko saanut apua jostain terapiasta?
Oliko rankka lapsuus?
Miten kauan sairastit, että pääsit eläkkeelle? Minulle eivät myönnä edes kuntoutustukea, vaikka painin samojen ongelmien kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Mikä diagnoosi?
Skitsoaffektiivinen häiriö. Se on skitsofrenian ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön välimuoto.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit ennen eläkettä?
Opiskelin yliopistossa kemiaa.
Oletko se sama trolli joka täällä esittää älyvapaita aloituksia ja kommenttiosiossa otsikon jälkeen on aina juurikin tuo "niin"?
Vierailija kirjoitti:
Millainen on ulkonäkösi/tyylisi? Näkyykö mielenterveysongelmat ns. ulospäin omasta mielestäsi?
Mun tyyli on ihan tavallinen. Lääkkeiden myötä tullut 25 kg lisää painoa, joten siltä osin mielenterveysongelmat näkyy.
Älä vaan hanki kissaa.Et jaksa sitä hoitaa ja kissan kusen hajut leviää kerrostalossa portaikoon kuin ilmastoinin kautta muihin asuntoihin.
Oletko ollut sähköhoidoissa? Jos olet, oliko apua?
Ajatteletko usein itsemurhaa? Kysyy skitsofreenikko joka ajattelee päivittäin.
Koetko koskaan vaikeita tunteita liittyen eläkkeellä oloosi? Esim. syyllisyyttä jos on helpompia kausia jolloin tunnet että jaksaisit opiskella tai olla töissä? Tai ulkoapäin tulevista paineista jos vaikka joku kommentoi että ihan hyvin voisit olla töissä?
Vierailija kirjoitti:
otatko ahteriin?
En ota.
Vierailija kirjoitti:
Saako keskivikkona käyttää persiljaa?
No miksei.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo temppu tehdään? Voisi itekin hypätä pois oravanpyörästä.
Sairastumalla psykoosiin. Mutta en suosittele, se on yhtä kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt kuntoutuspsykoterapiassa? Oletko saanut apua jostain terapiasta?
Oliko rankka lapsuus?
Olen käynyt kuntoutuspsykoterapiassa joskus nuorena vuosia ennen ensimmäistä psykoosia. Terapia ei oikein tehonnut. En ole saanut riittävästi apua terapioista tai keskusteluhoidoista.
Joo, oli rankka lapsuus. Läheisen kuolema, koulukiusaamista ja kaltoinkohtelua kotona.
Mikä diagnoosi?