Olen mielenterveyssyistä eläkkeellä. Kysy multa mitä vaan.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama trolli joka täällä esittää älyvapaita aloituksia ja kommenttiosiossa otsikon jälkeen on aina juurikin tuo "niin"?
En ole sama.
Millainen oli psykoosisi? Itsellä epäillään biboa ja lääkkeet löytyy myös. Pelkään paisuvani tästä. Toistaiseksi olen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan sairastit, että pääsit eläkkeelle? Minulle eivät myönnä edes kuntoutustukea, vaikka painin samojen ongelmien kanssa..
Tarkemmin sanottuna olen kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä. Jo ensimmäisen psykoosin jälkeen mulle tarjottiin kuntoutustukea mutten halunnut ottaa sitä. Toisen psykoosin jälkeen olen ollut kuntoutustuella. Psyyken kanssa ollut ongelmia murrosikäisestä lähtien ja kuntoutustuki alkoi 29-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut sähköhoidoissa? Jos olet, oliko apua?
En ole koskaan ollut sähköhoidossa.
Koska lopetat tuon laiskottelun ja menet töihin? Ei se pääpipi menneinä vuosikymmenikään estänyt työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulle kuuluu tänään:)?
Ihan kohtalaisen hyvää. Olen käymässä vanhempien luona ja opiskelen avoimessa yliopistossa planetaarista hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko usein itsemurhaa? Kysyy skitsofreenikko joka ajattelee päivittäin.
Välillä parvekkeella käydessä tulee semmoinen olo että hyppäisikö alas. Viimeisimmän psykoosin jälkeen on ollut enemmän itsemurha-ajatuksia mutta ne on harvenemaan päin. En aio tehdä itselleni mitään. Aion katsoa tämän elämän loppuun asti. Ehkä vielä joskus tapahtuu jotain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Koska lopetat tuon laiskottelun ja menet töihin? Ei se pääpipi menneinä vuosikymmenikään estänyt työntekoa.
Esti. Meillä on yksi sukulainen elänyt koko elämänsä laitoksessa ja sitten kun mielisairaat pistettiin yhdessä vaiheessa ulos mielisairaaloista ja kehitettiin avohoito niin se asui erakkona metsässä vanhassa murjussa ja siellä kävi hänen äitinsä välillä hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Koetko koskaan vaikeita tunteita liittyen eläkkeellä oloosi? Esim. syyllisyyttä jos on helpompia kausia jolloin tunnet että jaksaisit opiskella tai olla töissä? Tai ulkoapäin tulevista paineista jos vaikka joku kommentoi että ihan hyvin voisit olla töissä?
Koen usein vaikeita tunteita eläkkeellä olon takia. Koen syyllisyyttä ja alemmuudentunteita siitä etten ole työelämässä ja olen toisten elätettävänä. Joskus helpompina kausina olen koettanut opiskella mutta opinnot on menneet eteenpäin aika hitaasti. Yksi aiempi hoitaja olisi halunnut että menen töihin mutten tunne olevani työkuntoinen. Suihkussa käyminenkin tuntuu raskaalta.
Mitä mukavaa teit viimeksi? :) (minä söin hyvän lounaan)
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä
Toiseksi, haluatko sinä, että vaikka taksikuski menee psykoosiin kun sinä olet kyydissä?
Paljonko enemmän saat korvausta verrattuna työttömyyskorvaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo temppu tehdään? Voisi itekin hypätä pois oravanpyörästä.
Sairastumalla psykoosiin. Mutta en suosittele, se on yhtä kärsimystä.
Psykoosin sairastaminen ei kyllä vielä riitä edes sairaspäivärahan saamiseen pitemmäksi aikaa.
Mä sairastuin psykoosiin olin 2 kuukautta osastolla ja eläkkelle reilu 7 vuotta tuosta. 3 työkokeilua tuossa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen oli psykoosisi? Itsellä epäillään biboa ja lääkkeet löytyy myös. Pelkään paisuvani tästä. Toistaiseksi olen hoikka.
Olen nyt sairastanut kolme kertaa aika rajun psykoosin. Mulla oli aistiharhoja ja harhaluuloja. Näin tummia vilahduksia silmänurkasta, tunsin raapimista selässä, ruoka maistui kitkerältä, kuvittelin olevani milloin mikäkin yliluonnollinen olento avaruusoliosta demoniin. Lääkkeet kyllä lihottaa, toiset lääkkeet enemmän kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö alkoholia?
En käytä juurikaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä mennä töihin kunhan vointi on vähän parempi. Pelottaa vaan se että aiheuttaisiko työstressi psykoosioireita. Vaihtoehtoisesti voisi opiskella jotain.
Pystytkö käymään ulkona, eli siis ns. ihmisten ilmoilla?
Pidätkö ihmisistä?
Minä olen sairaseläkkeellä masennuksen ja pakko-oireisen häiriön takia.
Psykoosin sairastaminen ei kyllä vielä riitä edes sairaspäivärahan saamiseen pitemmäksi aikaa.