Olen mielenterveyssyistä eläkkeellä. Kysy multa mitä vaan.
Kommentit (67)
Kuulin että paastoaminen on parantanut masennuksen.
Huom, masennuksen , ei skitsofeniaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet nyt? Onko ehdotettu sähköä, suostuisitko, jos ehdotettaisi? Minä sain ect-hoidosta avun erittäin vaikeaan masennukseen, kun mitkään kokeillut lääkkeet ei auttanu
Skitsoaffektiivisen häiriön hoitoon ei käytetä tietääkseni sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon saat eläkettä?
Saan eläkettä noin 770 euroa kuussa. Lisäksi takuueläke, 200 euroa ja eläkkeensaajan asumistuki 490 euroa. Yhteensä kuukausitulot on siis noin 1460 euroa.
Vähän epistä. Tienaat enemmän kuin minä 44 työvuoden jälkeen. Miltä tämä sinusta tuntuu?
Olen 64- vuotias ja pääsen kohta eläkkeelle. Olen ollut yhtäjaksoisesti töissä 20-vuotiaasta. Viime vuonna sairastuin työuupumukseen.
Suomi on hyvin epätasa-arvoinen maa.
Vähän epistä, että jotkut sairastuu nuorempana.
vai?
Ota toi asumistuki pois niin onko iso summa?
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan hanki kissaa.Et jaksa sitä hoitaa ja kissan kusen hajut leviää kerrostalossa portaikoon kuin ilmastoinin kautta muihin asuntoihin.
Höpö höpö. Vain kokonaan vuodepotilas tai täysin poissaoleva/harhainen ei pysty kissaa hoitamaan, muuten ei mitään ongelmia. Päinvastoin saattaa olla jopa kissallekin hyväksi, sillä saa paljon läsnäoloa ja huomiota. Meilläkin kissasta tuli niin ihana ja seurallinen, että siirtyi tarvitsevaan kotiin ns. terapiakissaksi. Ei pidä kuvitella asioita eikä varsinkaan olla tietävinään asioista, joista ei selvästi tiedä yhtään mitään.
Lähipiirissä yksien.psykoosiin muttei myönnä sitä. Hän repi kaikki sähkölaitteet pakastinta myöten irti seinästä mm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon saat eläkettä?
Saan eläkettä noin 770 euroa kuussa. Lisäksi takuueläke, 200 euroa ja eläkkeensaajan asumistuki 490 euroa. Yhteensä kuukausitulot on siis noin 1460 euroa.
Vähän epistä. Tienaat enemmän kuin minä 44 työvuoden jälkeen. Miltä tämä sinusta tuntuu?
Olen 64- vuotias ja pääsen kohta eläkkeelle. Olen ollut yhtäjaksoisesti töissä 20-vuotiaasta. Viime vuonna sairastuin työuupumukseen.
Suomi on hyvin epätasa-arvoinen maa.
Varmaan olet kuitenkin mieluiten suht terve ja pystyt siten hankkimaan itse elantosi. Ei ole oma palkkani paljoa tuota enemmän, mutta mielestäni on hyvinkin tasa-arvoista, että pitkäaikaissairasta tuetaan niin, että tulee toimeen eikä joudu esim. kadulle.
Mull ois täällä telttakeppi valmiina pystyssä. Tuukko hakeen?