Voiko suhteen seksielämä joskus elpyä?
Onko kukaan itse kokenut tai lähipiirissä kuullut, että pitkässä suhteessa minimiin hiipunut seksielämä voisi palautua ja kohentua? Vai on ainos mahdollinen lopputulos aina ero ja uusi suhde?
Kommentit (16)
Kyllä voi elpyä ! Meillä oli seksiä monta vuotta vain ehkä kerran tai pari vuodessa, mutta nykyisin vähintäin kerran tai kaksi viikossa.
tottakai voi,vaihto uuteen ja elpyy varmasti
Tänään tääl on sekoa jengiä. Sexpot ja polyt. On teilläkin elämä. Aika harva jaksais tuollaista.
Ap, sulle toivon parasta. Toki on kausittaista, välillä tekee mieli ja väliin ei. Voi elpyä, ehdottomasti.
Kuinka kauan hiljaiselo jatkunut? Kuinka hiljaista seksielämänne on, kerta kuussa vai enemmän / vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tääl on sekoa jengiä. Sexpot ja polyt. On teilläkin elämä. Aika harva jaksais tuollaista.
Ap, sulle toivon parasta. Toki on kausittaista, välillä tekee mieli ja väliin ei. Voi elpyä, ehdottomasti.
Kuinka kauan hiljaiselo jatkunut? Kuinka hiljaista seksielämänne on, kerta kuussa vai enemmän / vähemmän.
Jos molemmilta löytyy halua ja nöyryyttä uuteen alkuun niin ehdottomasti kannattaa yrittää. Yleensä välit on jo niin kylmenneet, ettei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi elpyä ! Meillä oli seksiä monta vuotta vain ehkä kerran tai pari vuodessa, mutta nykyisin vähintäin kerran tai kaksi viikossa.
Miten tämä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, lähinnä se elpyy vähän jossain lomareissulla tai muuten satunnaisesti, kun on tähdet oikeassa asennossa. Varmaan muutama kerta vuodessa alkaa lähennellä totuutta.
Vaimo kävi kurkistamassa onko se nurmikko vihreämpää aidan takana useammankin kerran. Kriisin jälkeen seksiä ja intohimoa on riittänyt, kun vaimo ensin pelkäsi eroa. Rikkaruohot ne siellä taisi vihertää..
Minulle parisuhteen kriisi oli henkisesti tosi raskasta aikaa. Pystyin jollakin tavalla antamaan anteeksi. Asiaan ei kuulu pelkästään pettäminen vaan luottamus. Ajattelin, että vaimo oppi reissuistaan. Nyt vaimo haluaa ensisijaisesti parantaa omaa avioliittoaan kuin lähteä spekuloimaan onko se parempaa muualla. Haluaa puhua toiveistaan ja osaa avautua myös seksiasioista. Seksielämä on parantuntut kun molemmat voimme puhua asiasta. Aikaisemmin sana seksi viilensi parisuhteen pariksi viikoksi. Lapsiarki vei vaimon ja hän alkoi itse kuvitella olevansa vain äiti eikä nainen. Hän myös itse tuhosi käytöksellään meidän seksielämän ja parisuhteen. Vaimo rajoitti tilanteita ja antoi ohjeita. Seksielämä meni todella yksipuoliseksi, kun mitään ei saanut tehdä. Tein mitä tahansa, se ei auttanut asiaa.
Ilmeisesti vaimon vaan piti käydä tuo koko polku läpi, ennen kuin tajusi asiat oikein mikä elämässä on tärkeää, miten hyvin hänen omat asiansa itseasiassa ovat ja miksi meni alunperin naimisiin kanssani.
Onko kokemuksia voiko elpyä jos on mennyt niin pitkälle, että kuivaa kautta on kestänyt yli vuoden ja kumppani alkanut jo vähän ällöttää? Vaikea edes ajatella kosketusta.
Kyllä voi. Omasta kokemuksesta voin kertoa. Meillä oli seksielämä täysin kuivahtanut, meni useita vuosia ettemme harrastaneet seksiä. Olimme vaan kämppäkavereita, lastemme vanhempia.
Kunnes minä (vaimo) tajusin, että nyt olemme vieraantuneet niin paljon toisistamme, että ero on ihan ajan kysymys enää. Otin suhteemme puheeksi miehen kanssa. Alkuun riitelimme, emme millään meinanneet saada asioita kuntoon ja puhuimme erostakin. Mies sanoi jopa ettei edes ole niin kovin kiinnostunut koko seksistä.
Kumpikaan ei kuitenkaan tosissaan halunnut erota, joten sovimme muutamia läheisyyttä vahvistavia asioita. Kirjoitimme ne ihan ylös ja aloimme johdonmukaisesti toteuttaa niitä. Treffi-iltoja, halauksia, suukkoja. Sovimme myös seksistä, tyyliin huomenna sitten harrastetaan seksiä. Olihan se outoa alkuun mutta pikkuhiljaa alkoi sujumaan.
Nyt on mennyt muutama vuosi ja asiat ovat vaan parantuneet. Mieskin haluaa seksiä ainakin kerran viikossa, vaikka alkuun väitti ettei oikeastaan kiinnosta. Kun asiat parantuivat ja seksi alkoi sujumaan niin kummasti se kiinnostuskin heräsi. Nyt olemme tyytyväisiä siitä, ettemme luovuttaneet vaan sitouduimme molemmat parantamaan asioita. Ei tämä muuten olisi onnistunutkaan, ei yksin voi tehdä kaikkea työtä jos toista ei kiinnosta. Meitä molempia kiinnosti ja nyt kaikki on taas kohdallaan. Eli kyllä, jos molemmat sitä haluaa, seksielämä voi kyllä elpyä myös vanhassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tapahtui?
Kun asiasta keskustelukaan ei enää onnistunut, niin otin täältä sopivista kommenteista kuvakaappausia ja lähettelin niitä vaimolle tekstiviesteinä kauniitten maisema - ja kukkakuvin mukana. Siitä sitten päästiin vähnkerrassaan asiasta juttelemaan. Se linee ollut ratkaisevinta. Viimein hän on aina suostunut ja halunut myös itse , vaikka se on ollut hänelle vaikea myöntää, Pitkää pinnaa se vaatii.
Onpa tarina, kuin omasta elämästäni - kolmen lapsen jälkeen piti päästä vakavissa mielin vieraan sänkyyn. Itse en ole vielä päässyt täysin yli, paljon on rajoitteita jäljellä, esim. paikat missä sekstailivat. Kiitos kirjoituksestasi, en ole siis yksin.....
Vierailija kirjoitti:
Vaimo kävi kurkistamassa onko se nurmikko vihreämpää aidan takana useammankin kerran. Kriisin jälkeen seksiä ja intohimoa on riittänyt, kun vaimo ensin pelkäsi eroa. Rikkaruohot ne siellä taisi vihertää..
Minulle parisuhteen kriisi oli henkisesti tosi raskasta aikaa. Pystyin jollakin tavalla antamaan anteeksi. Asiaan ei kuulu pelkästään pettäminen vaan luottamus. Ajattelin, että vaimo oppi reissuistaan. Nyt vaimo haluaa ensisijaisesti parantaa omaa avioliittoaan kuin lähteä spekuloimaan onko se parempaa muualla. Haluaa puhua toiveistaan ja osaa avautua myös seksiasioista. Seksielämä on parantuntut kun molemmat voimme puhua asiasta. Aikaisemmin sana seksi viilensi parisuhteen pariksi viikoksi. Lapsiarki vei vaimon ja hän alkoi itse kuvitella olevansa vain äiti eikä nainen. Hän myös itse tuhosi käytöksellään meidän seksielämän ja parisuhteen. Vaimo rajoitti tilanteita ja antoi ohjeita. Seksielämä meni todella yksipuoliseksi, kun mitään ei
Vierailija kirjoitti:
Sexposta löytyy ihmissuhteiden asiantuntijat ja polyt elävät hienointa mahdollista elämää. Mikä sun ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Voi, suhteen avaaminen ja polyamoria toimii. Sexposta saa hyviä neuvoja siihen.
Mene nyt jo hoitoon ongelmiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt jo hoitoon ongelmiesi kanssa.
Turhaa tolle apinalle on yrittää puhua järkeä. Ei se tajua.