Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mulla olla diabetes

Vierailija
01.03.2024 |

Jos syön jotain makeaa herkkua, niin olen aivam poissa pelistä valtavan väsymyksen takia useamman tunnin. 

Tänään söin klo 12 maissa poikkeuksellisesti ison mokkapalan ja n klo 13-15 oli pakko vaan nukkua!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta (2tyyppiä) hoidetaan vhh-ruokavaliolla kaikkialla muualla, mutta ei Suomessa.

No sitä ei voi itse valita omaa ruokavaliota ? Jos on esidiabetes niin silloinkaan ei voi tehdä mitään muuta kuin jatkaa samaan malliin, ei vaikka lääkäri mainitsee ruokavalio muutoksen ja kehottaa menemään ravintoterapeutille jne. Ei kun ei voi mitään tehdä, varsinkaan pudottaa vyötärölihavuutta 

Tottakai voi itse valita, miten hoitaa sairauttaan. Mutta moniko ymmärtää, miten se kannattaa tehdä, kun "virallisesti" suositellaan täysin toimimatonta syömistä. Painon pudotus ei ole ensimmäinen, mitä pitää tehdä, vaan syömisten muuttaminen. Siinä se painokin lähtee laskuun, jos ymmärtää valita syömisensä oikein.

Vierailija
22/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo todettu esidiabetes, niin silloin on jo aihetta vähentää niitä hiilareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia varmaan päivittäin siksi että tää lihansyöjä ne aloittaa jotta saa agendaansa tuotua esiin.

Jatkuvakäyttöinen mittaus ykkösdb insuliinin tähden ,  ei sitä kakkosessa tarvitse.   Mittailee vaan joskus aamuisin, joskus muihin  aikoihin.     Sillä kun ei ole sit mitään väliä onko se aamulla 6.8  vai 6.9 liuskalla.

Mutta siks täällä pitää tehdä aloituksia, ei täällä kukaan kenenkään terveyttä voi hoitaa mutta pääsee kyseenalaistamaan terveydenhoitoa ja haukkumaan lihavia ja nostamaan bonuksensa pekonitehtaalta.

Vierailija
24/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittareita saa muutamalla kympillä 

Sormenpäästä tehtävällä mittauksella voi heittää vesilintua - mittauksen tulos riippuu täysin koska mittaa ja mitä on syönyt. Halvinta on mittauttaa pitkäaikaissokeri esim. Mehiläisessä. Seurantaan sitten jatkuvatoiminen mittari eli esim. Freesyle Libre 2 jonka saa tilattua verkosta - käyttö maksaa toki 80€+/14 pv.

Mitä eroa on Freesyle Libre 2 ja 3:lla?

Koko ja se että en ainakaan ole löytänyt itse mistä 3:sta saisi ostettua. Suomessahan ei jatkuvatoimisia mittareita anneta kuin 1 tyypin diabeetikoille.

Vierailija
25/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormenpäästä tehtävällä mittauksella voi heittää vesilintua - mittauksen tulos riippuu täysin koska mittaa ja mitä on syönyt. Halvinta on mittauttaa pitkäaikaissokeri esim. Mehiläisessä. Seurantaan sitten jatkuvatoiminen mittari eli esim. Freesyle Libre 2 jonka saa tilattua verkosta - käyttö maksaa toki 80€+/14 pv.

Koko ja se että en ainakaan ole löytänyt itse mistä 3:sta saisi ostettua. Suomessahan ei jatkuvatoimisia mittareita anneta kuin 1 tyypin diabeetikoille.

Eikä niitä kakkosdb tarvitse.  Saan 150 liuskaa vuodessa,  enemmänkin vois mittailla mutta se riittää kyllä.   Jos se ei ole nyt niin hiuksen tarkka, ei se minua haittaa.   Sillä näkee  milloin on korkealla,  tehooko uusi lääke jne .   Kerran vuodessa pääsee pitkäaikaisen, munuaiset, maksan, kolesterolin tarkistamaan.  

Läskinsyöjälle tiedoksi, kaikki em ovat viitearvoissa hyvinkin,  samoin pitkäaijainen sokeri tavoitearvossa.

Sit vielä, kokonaiskolestroli on alarajalla, eli  lihansyöjäthän taas korjaisivat sitä yrittävät  pitää kolesterolin kympissä jotta heidän aivonsa voivat hyvin. (Ja verisuonet kiittelöö.)  

Vierailija
26/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niitä kakkosdb tarvitse.  Saa

Alhainen kolesteroli kertoo, että jotain vikaa on varsinkin aivoissa.

Vierailija
27/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ja se että en ainakaan ole löytänyt itse mistä 3:sta saisi ostettua. Suomessahan ei jatkuvatoimisia mittareita anneta kuin 1 tyypin diabeetikoaille.

Eikä niitä kakkosdb tarvitse.  Saa Saan 150 liuskaa vuodessa,  enemmänkin vois mittailla mutta se riittää kyllä.   Jos se ei ole nyt niin hiuksen tarkka, ei se minua haittaa.  Sillä näkee  milloin on korkealla,  tehooko uusi lääke jne .   Kerran vuodessa pääsee pitkäaikaisen, munuaiset, maksan, kolesterolin tarkistamaan.  

Kyllä minä ainakin tarvitsen, vaikka vasta on esidiabetes, eli 6.1. Haluan olla lääkkeetön ja tietää mitkä ruoat juuri minulla nostaa arvoa, jotta voin välttää minulle haitallisia ruokia. Oli ne sitten hedelmiä, tuoremehuja, ruisleipää tai pastaa. Sokerisia tuotteita en juurikaan käytä. Jäätelöä syön mielelläni pienen annoksen. Onneksi näitä voi ostaa.

Vierailija
28/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ja se että en ainakaan ole löytänyt itse mistä 3:sta saisi ostettua. Suomessahan ei jatkuvatoimisia mittareita anneta kuin 1 tyypin diabeetikoaille.

Kyllä minä ainakin tarvitsen, vaikka vasta on esidiabetes, eli 6.1. Haluan olla lääkkeetön ja tietää mitkä ruoat juuri minulla nostaa arvoa, jotta voin välttää minulle haitallisia ruokia. Oli ne sitten hedelmiä, tuoremehuja, ruisleipää tai pastaa. Sokerisia tuotteita en juurikaan käytä. Jäätelöä syön mielelläni pienen annoksen. Onneksi näitä voi ostaa.

Samaa mieltä. Tämän avulla sain selville, että kaura on itselleni yksi pahimmista verensokeria nostavista ruoka-aineista. Hyvin myös huomasi, että on taipumusta reaktiiviseen hypoglykemiaan. 

Vierailija
29/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niitä kakkosdb tarvitse.  Saa Saan 150

No sitten hankit sen.  Ethän sinä hoitotarvikkeita saa ennenkuin sinulla todetaan diabetes.

Vierailija
30/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä sen pitäis olla yli 10.   Sitten jaksais kaikki salaliittovideotkin ottaa vakavasti.   Sitä nyt on vaan päävikaisena pärjättävä.

Vierailija
31/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täältä mammapalstalta saat näköjään kaikkiin sairauksiin asiantuntevia ohjeita,ei kannata lääkäreitä uskoa?? Turha on heitä rasittaa murheillasi,kysy aina mammoilta he tietävät näköjään kaiken kaikesta

Vierailija
32/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täältä mammapalstalta saat näköjään kaikkiin sairauksiin asiantuntevia ohjeita,ei kannata lääkäreitä uskoa?? Turha on heitä rasittaa murheillasi,kysy aina mammoilta he tietävät näköjään kaiken kaikesta

Oleko juurikin sellainen, joka kritikiittömästi uskoo kaiken, jolla on valkoinen takki ja hieno titteli?

Jotkut "mammat" täällä ihan oikeasti osaavat etsiä tietoa.

Kaikki ei kuitenkaan pysty tietämään kaikesta.

Sullekin vois olla hyväksi hankkia tietoa. Vois palvonta valkotakkisiin loppua.

Vierailija
33/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta liuskatpa maksavat paljon. Se mittari kantsii hommata d-hoitajalta, eli ekaksi terkkariin verikokeisiin.

Vierailija
34/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta (2tyyppiä) hoidetaan vhh-ruokavaliolla kaikkialla muualla, mutta ei Suomessa.

Ei se Vhh-ruokavalio auta kun maksa tuottaa liikaa glukoosia vereen. On paljon parempi kasvattaa lihasmassa, jotta lihakset pystyvät käyttämään glukoosia energianlähteenä.

Vierailija
35/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleko juurikin sellainen, joka kritikiittömästi uskoo kaiken, jolla on valkoinen takki ja hieno titteli?

Kyllähän energiahoidoilla ja luontaislääkkeillä moni vaiva paranee, joskus se on ihan uskon asia.

Vierailija
36/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun alkaa kusettaa armottomasti ja näössä tapahtuu muutoksia on varmasti jo se 2 tyypin diabetes. Lopeta hiilihydraattien syöminen niin korjaantuu itsestään.

Voipi olla myös D1. Sen jos jättää hoitamatta, ei hyvä hauku. Ekaksi siis terkkariin verikokeisiin.

Vierailija
37/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän energiahoidoilla ja luontaislääkkeillä moni vaiva paranee, joskus se on ihan uskon asia.

Tai sitten ihan oikealla syömisellä saa parhaimman tuloksen, ilman turhia uskomuksia.

Vierailija
38/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri kirjan Glukoosikumous - suosittelen! Siinä käytiin läpi paljon juuri esimerkkitapauksia, joissa ihmisillä (vaikkei vielä diabetesta olisikaan) on vaikeuksia sen takia, että verensokeriarvot heittelevät niin paljon päivän mittaan. Olen itse vasta kokeilemassa miten tuo tehoaa, joten itse en pysty sanomaan vielä omasta kokemuksesta, mutta kirjassa oli useampi tarina siitä miten pienet muutokset toivat ison eron entiseen.

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallinen viinietikkaa, syödä sokeri jälkiruoaksi mieluummin kuin välipalaksi, syödä hiilihydraatit mahdollisimman kuitupitoisina sekä aina mieluummin proteiinin/kuidun kanssa kuin pelkästään. Kaikki nämä keinot osaltaan vähentävät ruoan jälkeistä verensokeripiikkiä. Tällöin jaksaminen mm. paranee, kun verensokeritaso pysyy tasaisempana. 

Vierailija
39/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kirjan Glukoosikumous - suosittelen! Siinä käytiin läpi paljon juuri esimerkkitapauksia, joissa ihmisillä (vaikkei vielä diabetesta olisikaan) on vaikeuksia sen takia, että verensokeriarvot heittelevät niin paljon päivän mittaan. Olen itse vasta kokeilemassa miten tuo tehoaa, joten itse en pysty sanomaan vielä omasta kokemuksesta, mutta kirjassa oli useampi tarina siitä miten pienet muutokset toivat ison eron entiseen.

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallinen viinietikkaa, syödä sokeri jälkiruoaksi mieluummin kuin välipalaksi, syödä hiilihydraatit mahdollisimman kuitupitoisina sekä aina mieluummin prote

Et kai usko tuollaiseen? Ainoa tapa on vähentää hiilareita.

Vierailija
40/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallinen viinietikkaa, syödä sokeri jälkiruoaksi mieluummin kuin välipalaksi, syödä hiilihydraatit mahdo

Et kai usko tuollaiseen? Ainoa tapa on vähentää hiilareita.

Ainoa tapa mihin? Tuossa varmaan pääpaino on verensokerin tasaisuudessa ainakin noiden vinkkien perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme