Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mulla olla diabetes

Vierailija
01.03.2024 |

Jos syön jotain makeaa herkkua, niin olen aivam poissa pelistä valtavan väsymyksen takia useamman tunnin. 

Tänään söin klo 12 maissa poikkeuksellisesti ison mokkapalan ja n klo 13-15 oli pakko vaan nukkua!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kirjan Glukoosikumous - suosittelen! Siinä käytiin läpi paljon juuri esimerkkitapauksia, joissa ihmisillä (vaikkei vielä diabetesta olisikaan) on vaikeuksia sen takia, että verensokeriarvot heittelevät niin paljon päivän mittaan. Olen itse vasta kokeilemassa miten tuo tehoaa, joten itse en pysty sanomaan vielä omasta kokemuksesta, mutta kirjassa oli useampi tarina siitä miten pienet muutokset toivat ison eron entiseen.

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallinen viinietikkaa, syödä sokeri jälkiruoaksi mieluu

No, hilareitten välttely on ainoa tapa.

Vierailija
42/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lukenut tuon ranskalaisen kirjoittaman kirjan ja uskon siihen. Tulokset näen kun hankin kahden viikon seuranta laitteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kirjan Glukoosikumous - suosittelen! Siinä käytiin läpi paljon juuri esimerkkitapauksia, joissa ihmisillä (vaikkei vielä diabetesta olisikaan) on vaikeuksia sen takia, että verensokeriarvot heittelevät niin paljon päivän mittaan. Olen itse vasta kokeilemassa miten tuo tehoaa, joten itse en pysty sanomaan vielä omasta kokemuksesta, mutta kirjassa oli useampi tarina siitä miten pienet muutokset toivat ison eron entiseen.

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallinen viinietikkaa, syödä sokeri jälkiruoaksi mieluu

verensokeri voi olla myös tasainen, mutta liian korkealla. Tuo hiilari on sellainen aine rikkinäiselle haimalle, että sen syöminen maksaa paljon. Verisuonivauriot ja amputaatiot eivät ole kovin mukavia asioita. Niitä asioita ei liikunnalla saa korjattua. Suosittelen luettavaksi ruotsalaisen lääkärin Andreas Eenfeldtin kirjaa Ruokavallankumous. 

Vierailija
44/52 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallin

verensokeri voi olla myös tasainen, mutta liian korkealla. Tuo hiilari on sellainen aine rikkinäiselle haimalle, että sen syöminen maksaa paljon. Verisuonivauriot ja amputaatiot eivät ole kovin mukavia asioita. Niitä asioita ei liikunnalla saa korjattua. Suosittelen luettavaksi ruotsalaisen lääkärin Andreas Eenfeldtin kirjaa Ruokavallankumous. 

No joo, nuo kirjat taitavat olla suunnattu toistaiseksi terveille ja toimivat hyvinä vinkkeinä. Diabeetikot sitten erikseen.

Vierailija
45/52 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päävinkki on se, että aina, kun mahdollista, aterialla syödään ensin kuidut, sitten proteiinit ja sitten hiilihydraatit. Koska kasvikset muodostavat suolistoon jonkinlaisen liman, joka sitten hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja verensokeripiikki jää pienemmäksi. Muita vinkkejä oli mm. liikunta ruoan jälkeen, juoda pillillä lasi vettä, johon on sekoitettu lusikallinen viinietikkaa, syödä sokeri jälkiruoaksi mieluummin kuin välipalaksi, syödä hiilihydraatit mahdollisimman kuitupitoisina sekä aina mieluummin prote

Miksi pitää pillillä vesi juoda ?

Vierailija
46/52 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sivusto ei tehdä lapra kokeita.Asia selviää sinulle  vain kun menet lapraan.Julkisen sektorin lapraan pääset lähetellä.Jonka kirjoittaa terveyskeskus lääkäri.Luet siis tämän lehden terveysivuja ja omit kaikki vaivat luetuasi ne.Aihesta oli juuri Ilta-Sanomat. Hanki kuule elämä,pysyt terveenä.

Vierailija
47/52 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta Pirjo Saarnian kirja Hiilariherkkyys.

Vierailija
48/52 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta (2tyyppiä) hoidetaan vhh-ruokavaliolla kaikkialla muualla, mutta ei Suomessa.

Suomalaiset lääkärit ovat täysin takapajuisia ja ohjeistukset päin mäntyä. Kiitos Puskan virheellisten tutkimusten eivät uskalla suositella nykyihmisen luontaista ruokavaliota eli lihaa ja eläinrasvaa.

Liha ja eläinrasva maistuvat pahoilta. En taatusti ala syödä, vaikka sairastuisin.

Eri

Vierailija
49/52 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta (2tyyppiä) hoidetaan vhh-ruokavaliolla kaikkialla muualla, mutta ei Suomessa.

No sitä ei voi itse valita omaa ruokavaliota ? Jos on esidiabetes niin silloinkaan ei voi tehdä mitään muuta kuin jatkaa samaan malliin, ei vaikka lääkäri mainitsee ruokavalio muutoksen ja kehottaa menemään ravintoterapeutille jne. Ei kun ei voi mitään tehdä, varsinkaan pudottaa vyötärölihavuutta 

Tottakai voi ja niin pitääkin. Mutta missään nimessä ei pidä uskoa kotimaisten lääkärien ja diabetesliiton suosituksia esim. kaurapuuron syönnistä ja lihan sekä eläinrasvojen välttelystä.

Mua oikeasti surettaa tämä suomalainen takapajuisuus. Jos tässä luettaisiin niitä tuoreimpia artikkeleita, eikä hirttäydyttäisi siihen käypä hoi

Ei olisi, monella on todettu jo metabolinen oireyhtymä ja esidiabetes, mutta mitään eivät tee. Kaurapuurolla eikä lautasmallilla kukaan olisi lihonut koskaan ja saanut kakkostyypin diabetesta, mutta kun se on liian vaikeaa aamulla keittää puuroa ja ottaa lounaalla lautaselle puolet kasviksia ja sitten ei voisikaan joka päivä grilliruokaa syödä eikä mitään hyvää koskaan. Se on kuule kunnon grillimättö kooma parasta mitä yli puolet suomalaisista tietää.

Vierailija
50/52 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ihmeessä et osta verensokerimittaria, maksaa vain n pari kymppiä + liuskat, googlaa mistä saat helposti.

Sitten  vaan mittaat n 8-10h syönnistäsi ja seurailet. Jos arvo on korkea , lakkaat nauttimasta epäterveellisiä ruokia ja juomia. Saat sen aisoihin. Et varmaan ole ylipainoinen. Jos olet ,niin sitä suuremmalla syyllä teet ryhtiliikkeet. Oma apu paras apu.

Vierailija
51/52 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene verikokeisiin, siitä se selviää. 

Vierailija
52/52 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi ihmeessä et osta verensokerimittaria, maksaa vain n pari kymppiä + liuskat, googlaa mistä saat helposti.

Sitten  vaan mittaat n 8-10h syönnistäsi ja seurailet. Jos arvo on korkea , lakkaat nauttimasta epäterveellisiä ruokia ja juomia. Saat sen aisoihin. Et varmaan ole ylipainoinen. Jos olet ,niin sitä suuremmalla syyllä teet ryhtiliikkeet. Oma apu paras apu.

Liuskat maksavat moninkertaisesti kuin se mittari. Jo toistakymmentä vuotta sitten yksi liuska oli euron seutua kappaleelta, mitähän nyt lienevätkään. Ja jos haluaa mitata, miten jokin ruoka vaikuttaa, niitä mittauksia pitää tehdä monta päivää kohti.

t DM1 Libre2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi