Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiäni ei kiinnosta yhtään lastenlapset?

Vierailija
10.04.2024 |

Nyt tajusin kun lapsenlapset jo isoja. Ikinä ei soittanut eikä kysellyt kuulumisia itse lapselta.

Muistan kun mukulat oli 3- ja 5-vuotiaat ja käytiin mummolassa niin äidistäni oikein näki että toivoi meidän lähtevän mahdollisimman nopeasti. 

Onko muilla tällaista? Asiaa mietin kun muiden isovanhemmat soittelevat lapsenlapsilleen ja kutsuvat kylään yms.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki jaksa lapsia jos vilkkaassa iässä tai hoitaa, huolehtia koko ajan. Ehkä kaipaisivat että heistä itsestä huolehditaan silleen kivasti vaikka antamalla autokyyti joskus tai lahjotaan, mitä kukin haluaa. Ehkä jos on iäkäs haluaa käyttää itselle ajan ja ehkä sulle aikuisena jutella. Tai mennä kaksin autolla jonnekin. Ehkä ajatteli että lapset vei sut. Tai jotain muuta, ehkä on omia harrastuksia ja tuttuja.

Vierailija
2/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ainoa ole joiden äiti ei välitä lapsenlapsistaan. Syitä on varmasti monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama tilanne. Nuoret eivät käy mummolassa juuri. Yhteys isovanhempiin jäänyt ohueksi.

Vierailija
4/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitihän teidät saada pois jaloista että päästiin äitisi kanssa panemaan. t: isäsi

Vierailija
5/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama, joka aiemmin kyseli, että mitä tehdä kun mummo ei suostu sinun mukuloitasi viikonlopuksi ottamaan hoitoon? Vai onko täällä joku yleisempi mummojahti tänään käynnissä?

Vierailija
6/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään sinun peskojasi jaksais, vaikutat ääliöltä. Äitisi katuu kun tuommoisen l u T ka H u o ran synnytti. 

Se on joka sanoo.

Vierailija
7/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset olleet kiinnostuneita mummon kuulumisista yms. Ovatko he pyytäneet mummoa kanssaan esim. uimahalliin, jätskille?

Vierailija
8/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hän oli vanhempana? Minun äitini ei ollut minusta tai siskostanikaan järin kiinnostunut, eikä siten myöskään lastenlapsista. Minusta tuli ylivastuullinen suorittaja, kun opin, että muuten en kelpaa. 

Vierailija
9/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki aikuiset ole lapsista kiinnostuneita, oli lapset sitten omia lapsenlapsia tai vieraampia. Itseänikään ei lapset ole koskaan kiinnostaneet. Toki ihan mielelläni hoidin omat lapseni kun olivat vielä pieniä ja asuivat kotona.

Ja tämä, vaikka olen ammatiltani opettaja.

Vierailija
10/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalla täällä on koettu  päinvastoin, että isovanhemmat tyrkyttävät itseään, vaikkei etenkään miniä/vävy haluaisi, ihan pilaavat kaiken.  Itse olen mummona aina käytettävissä, asuisinkin mielelläni lähellä, mutta pidemmän päälle lapsen puolison yleinen äkkipikaisuus estää.  Oma lapsuus kolmen sukupolven kesken, jossa vävy-anoppi -suhde hyvin kunnioittava.  Ovatkohan käytöstavat muuttuneet.  

Vierailija
11/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään sinun peskojasi jaksais, vaikutat ääliöltä. Äitisi katuu kun tuommoisen l u T ka H u o ran synnytti. 

Ja sinun äitisi vasta katuukin että synnytti sinut. Onneksi olet inkkeli etkä koskaan saa omia lapsia.

Vierailija
12/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapset olleet kiinnostuneita mummon kuulumisista yms. Ovatko he pyytäneet mummoa kanssaan esim. uimahalliin, jätskille?

Ei ole lastenlasten vastuulla.

Vierailija
13/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lastenlasten vastuulla.

Vierailija
14/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun äitisi vasta katuukin että synnytti sinut. Onneksi olet inkkeli etkä ikinä saa omia lapsia.

Vierailija
15/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki aikuiset ole lapsista kiinnostuneita, oli lapset sitten omia lapsenlapsia tai vieraampia. Itseänikään ei lapset ole koskaan kiinnostaneet. Toki ihan mielelläni hoidin omat lapseni kun olivat vielä pieniä ja asuivat kotona.

Oletko nyt onnellinen kun olet päässyt eroon lapsistasi eivätkä hekään välitä sinusta?

Vierailija
16/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan äitiäni kiinnostaneet omat lapset eivätkä lastenlapset. Nyt hän on vanha ja ihmettelee kun kukaan ei soita ei käy.

Vierailija
17/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt onnellinen kun olet päässyt eroon lapsistasi eivätkä hekään välitä sinusta?

Totta kai on iso helpotus, kun on saanut lapsensa jaloilleen ja itsenäiseen elämään. Annan heidän elää omaa elämäänsä. Pidetään toki yhteyttä, mutta ei olla toisillemme vaivaksi. Myöhäisaikuisuus on hieno elämänvaihe. On taas aikaa harrastaa, opiskella, tavata ystäviä ja matkustellakin. Miksi käyttäisin nämä vuodet olemalla lasteni lastenhoitaja?

Vierailija
18/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymammelit on niin raivoissaan puuttumassa joka ikiseen pikkuasiaan, että en yhtään ihmettele miksei äidit ja anopit jaksa niitä hirmuja enää hyysätä.

Vierailija
19/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70 luvun lapsi. Äitini äiti oli jo 40 vuotias, kun sai äitini. Häntä ei koskaan tuntunut kiinnostavan minun ja veljeni seura. Hän kuoli jo kun olimme teini-ikäisiä. Jotenkin surullullista kun ihminen on niin kylmä. Kuulin kyllä usein, että isäni ei ollut haluttu vävy, mutta nykyään tuollaiset tuskin enää vaikuttaa.  Äitini isä yritti jotain, mutta ei hänkään ymmärtänyt lapsen mielenmaailmaa. 

Vierailija
20/32 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostiko isää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi