Mistä puhelimeen uusi hyvä latausjohto?
Ostin Tokmannilta jonkin Mobian, ei lataa sitten millään. Ei edes neljässä tunnissa. Mistä johto siis kannattaa ostaa ja mikä merkki on hyvä? Mulla tuossa micro-USB. Puhelin Huaewei Smart.
Kommentit (34)
Ostin Powerista. On hyvä jämäkkä johto.
Alkuperäinen johto oli huomaamattani murtunut. Havahduin kitkerään hajuun ja huomasin, että johto kärysi. Puhelin oli latauksessa. Onneksi olin lähellä. Pieni hetki vielä ja olisi voinut syttyä isompikin palo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin omani Motonetista, toimii.
Ok kiitos ekasta asiallisesta vastauksesta. Motonetiä ei mailla halmeilla, netistä tietty voi mutta haluaisin saada tuon heti. Eli saako ihan noista Elisoista yms. joita kauppakeskukset täynnä?
Olen vanhempii eläkeläinen jolla eka älypuhelin.
Jos kyse on ihan kunnollisesta Elisan tms. kaupasta eikä mistään eteisständistä, niin varmasti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen johto oli huomaamattani murtunut. Havahduin kitkerään hajuun ja huomasin, että johto kärysi. Puhelin oli latauksessa. Onneksi olin lähellä. Pieni hetki vielä ja olisi voinut syttyä isompikin palo.
Anna kun vastaan aapeen puolesta: ei ole Poweriakaan lähellä. Ei siellä ole näköjään mitään kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin omani Motonetista, toimii.
Ok kiitos ekasta asiallisesta vastauksesta. Motonetiä ei mailla halmeilla, netistä tietty voi mutta haluaisin saada tuon heti. Eli saako ihan noista Elisoista yms. joita kauppakeskukset täynnä?
Olen vanhempii eläkeläinen jolla eka älypuhelin.
Sulla on taulutv, uusi kännykkä, tabletti ja uudet liittymäy jos menet Elisaan.
Mene puhelimen kanssa Ratinaan johonkin luuriliikkeeseen ja osta sieltä. Ota vanha laturi ja johto mukaanmalliksi.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun vastaan aapeen puolesta: ei ole Poweriakaan lähellä. Ei siellä ole näköjään mitään kauppoja.
Sanoin jo tuossa yllä että Ratinan kauppakeskus on lähellä. Eli menen sinne mutta ei siellä mitään Poweria ole. Tampereella on kaikki nuo kodinkoneliikeet jossain keskustan ulkopuolella (tai on kai joku sentään Kalevassa) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on niin iso akku, että vaatii paremman laturin. Katso ohjekirjasta, montako ämpäriä laturin virta saa olla ja tilaa netistä.
Ohjekirja hukassa kun on aika vanha luuri.... mutta siis eikö pelkkä uusi johto riittäisi?
Netistä löytyy kännykän ohjekirja. Osta Gigantista pikalaturi. Kannattaa ostaa merkkilaturi. Merkitön Kiinasta ostettu laturi tietysti halpa vaihtis, mutta siinä ei ole ole mitään virtasuojaa ja lataaminen voi aiheuttaa puhelimeen ongelmia tai turvallisuusriskin laturia käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Jep mullakin murtunut tuo johta siitä liitäntäkohdasta ensin aivan vähän, sitten niin että metalliosat näkyivät. Ei sentään kärynnyt! Sitten mulle myytiin toimimaton johto Tokmannilta jossa piipahdin ja luulin että se on sillä selvä. Vaan eihän tuo lataa edes 10 % kahdessa tunnissa. ap
Amppeerit ja voltit vois vilkaista ettei ihan lähde työntämään 12V ja 60A luuriin.
Vierailija kirjoitti:
Mene puhelimen kanssa Ratinaan johonkin luuriliikkeeseen ja osta sieltä. Ota vanha laturi ja johto mukaanmalliksi.,
Kiitos, näin ajattelin tehdä. Murtunu johto ja laturi mukaan.
Nyt jätän teidät kiusaamasta vanhaa eläkeläistä. No sinä olit kiva mutta muut vastaajat aivan ala-arvoisia. Eivät sentään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Amppeerit ja voltit vois vilkaista ettei ihan lähde työntämään 12V ja 60A luuriin.
Mistä nämä näkee? Ei mun ohjekirjassa lue.
Kysy chat gpt ltä, niin kuin muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on niin iso akku, että vaatii paremman laturin. Katso ohjekirjasta, montako ämpäriä laturin virta saa olla ja tilaa netistä.
Ohjekirja hukassa kun on aika vanha luuri.... mutta siis eikö pelkkä uusi johto riittäisi?
Kokeile vaikka villalangalla jos sulta itse laturiosa puuttuu. Lopputulos on sama
Vie se ostamasi johto takaisin Tokmannille ja sano, ettei se lataa, uusi tilalle tai rahat takaisin.
Miksi kyselet mistä kaupasta voi ostaa, kun sielläpäin ei tunnu olevan mitään kauppoja lähellä? Mene siihen kauppaan, joka on lähellä. Johtoja myydään joka paikassa.