Stubb puhuu "kansalta saadulta luottamuksesta"... eiköhän Stubbia ja Haavistoa äänestetty vain koska kansan piti valita pienempi paha
Taisi molempien kannatus ekalla kierroksella jäädä yhteensäkin alle 50%, ja 30% äänioikeutetuista ei näitä äänestänyt ollenkaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Puolet kansasta inhooo sitä.. Ei ole minun pressa ttuommonen poika asteelle jäänyt tyhjän nauraja.
Pessimistit eivät pidä onnellisista ja menestyvistä ihmisistä. Mitä arvelet onko se sinulle kunniaksi vai häpeäksi, olla kateellinen toisen onnesta?
Kasva ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hän toisella kierroksella sai enemmistön.
Enemmistön niistä jotka äänestivät, ja heistäkin suuri osa olisi halunnut tokalle kierrokselle jonkun muun.
Itse olisin äänestänyt vaikka torakkaa jos se olisi ollut Stubbin vastaehdokas.
Kyllä hän itse ymmärtää, että lähes 80% ensimmäisellä kierroksella ei äänestänyt häntä. Mahtaa tuntua hävettävältä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli mukana Jussi ja hänestä seuraava pressa seuraavalla kierroksella. Näin se menee oikein.
Pakko tähän on tyytyä, vaikka ei tunnu sopivalta.
Siellä oli jussi joka sai 19% äänistä. Eli 81% äänistä ei mennyt jussille. Tuo on aika selvä homma tuo.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Stubb sai kansalta luottamuksen.
No, jos kansan luottamusta osoittaa se, että oli pakko valita totaalisen umpipaskoista vaihtoehdoista se vähinten umpisurkea niin kai se on sitten valtaisaa kansan luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Hetero-Haavisto olisi voittanut Stubbin ylivoimaisesti, koska suurin osa kansansta inhoaa häntä. Stubb pääsi presidentiksi homoja vieroksuvien junttien äänillä, ei omilla ansioillaan tai suosiollaan.
Hetero-Haavisto ei olisi ollut edes ehdokkaana, kun herra ylioppilas on epäpätevä mihin tahansa tehtävään (ei edes ammattia ole opiskellut).
Stubb nyt vaan tuli valittua.
Kaikki muu urputus on yhtä tyhjän kanssa.
Demokratia toimii.
Stubbi ihan hyvä tyyppi ja hyvä puhumaan ja ihan kelvollinen esim. Proffana Firenzessä, enkä halua moittia, mutta vähän tuntui että tuolla virkaanastujaisissa oli kolme presidentiksi pätevämpää henkilöä, Haavisto ylivoimainen ulkopolitiikassa, Halla-aho, älykkö jonka mielipiteet aina hyvin perusteltuja, Rehn asiantuntija monella alalla.