Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Mikä sai ihmiset ostamaan WC-paperi hyllyt tyhjiksi kaupoista kun Korona alkoi?

Vierailija
01.03.2024 |

Kysyn tämän siksi koska katson juuri podcastia missä sanottiin että Jenkeissä tapahtui sama. 

Oliko tämä masinoitu jotenkin että ihmisiä aivopestiin median kautta ostamaan se kaikkein turhin asia vai mikä tässä oli pointti?

Kai ihmiset ymmärtää että selviytymis-skenaariossa WC-paperi on varmaan kaikkein turhin asia mitä voi omistaa ja mitä kannattaa ostaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että puhuttiin ripulista. En itse hamstrannut mitään mutta miehestä tuntui siltä kun kävi marketissa ja osti mm vessapaperia meidän perheelle ja iäkkäälle äidilleni ja siitä syntyi aikamoinen kuorma. 

Koko korona oli suuri huijaus ja edelleenkin on ihmisiä jotka sitkeästi uskovat siihen. Varmaan kivaa olla niin tyhmä. 

Vierailija
2/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä. Itsellä ainakin olisi paljon muuta tärkeää, bidee suihku kuitenkin on olemassa jos vessapaperi pääsee jostain syystä loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kai siinäkin oli kun yksi osti niin kaikkien muidenkin lampaiden oli tehtävä sama

Vierailija
4/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä. Itsellä ainakin olisi paljon muuta tärkeää, bidee suihku kuitenkin on olemassa jos vessapaperi pääsee jostain syystä loppumaan.

Ja kun elämäntavat on kunnossa ei juurikaan jää edes pyyhittävää.

Vierailija
5/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmisen jankkaamaa tästä 4 kokonaista vuotta.

Mielenterveysongelmia?

Vierailija
6/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaalaisen ihmisen suuria tragedioita, jos wc-paperi loppuu. Ei kotivarasta niinkään, mutta vähintään vuoden varasto wc-paperia tarvii olla. Muistaakseni samaa hamstrausta käynyt muissakin ongelmatilanteissa. wc-paperi toki on helposti säilyvä tuote, niin sitä on helppo hamstrata. 

Vierailija
7/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun vesi loppuu, niin mitä väliä? Koronaan piti kuolla, sen piti aiheuttaa massiivisia ongelmia kaikkialla yhteiskunnassa. Jos vesilaitoksen väki ei pääse töihin, sähköt katkeaa jne., niin bidee on aika turhake.

Vierailija
8/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi selitti, että kun ostaa suuren kollin vessapaperia niin se luo harhakuvan että on varauduttu viimeisen päälle. 

Vierailija
9/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primitiivisemmät vaistot iskevät usein päälle stressitilanteessa. Kuten elämillä, myös ihmisillä(ihminen on nisäkäs) se näkyy siinä, että on pakko kerätä ruokaa pahan päivän varalle. 

Selviytymisen symboliksi on nousi wc-paperi. Varautuminen voi rauhoittaa, kun koko vaatehuone on täynnä vessapaperia ja ruokakaapit täynnä makaronia, voi tuntua lohdulliselta ajatus siitä, että meidän perheessä on valmistauduttu, on tehty edes jotain.

Eli tässä oli kyse normaalista alkukantaisesta selviämisreaktiosta. Kaikki ei ole järjellä selitettävissä. 

Vierailija
10/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkoi käsittääkseni Australiasta, jossa huolestuttiin vessapaperin loppumisesta, kun suurin osa pehmopaperista tulee sinne Kiinasta, ja Kiinassa suljettiin paperitehtaita pandemian alussa. Jotenkin sitten vessapaperin hamstraamisesta tuli kansainvälisestikin symboli pandemiaan varautumisella, vaikka muualla maailmassa sille ei ollut minkäänlaista järkiperustetta.

Vierailija
11/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun vesi loppuu, niin mitä väliä? Koronaan piti kuolla, sen piti aiheuttaa massiivisia ongelmia kaikkialla yhteiskunnassa. Jos vesilaitoksen väki ei pääse töihin, sähköt katkeaa jne., niin bidee on aika turhake.

No ei se vessakaan vedä, niin mitä teet sillä paperilla? Joo, ostan ihan normaalisti vessapaperia, mutta otsaan vaikka sanomalehteä repiä hätätilanteessa jos ei vettä tule. Miten ihmiset on ennen selvinnyt metsässä ilman vessapaperia ja pönttöä? 

Vierailija
12/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama joka saa ihmisen ottamaan juostenk***un, parissa viikossa kyhätyn "tiedemehun" ja jopa verissäpäin nujakoimaan siitä.

Vierailija
13/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä bideetä ei tuu käytettyä jos joutuu muovipussiin tekemään asiansa. Eikä ole yhtään varma että vettäkään tulee hanasta, harva pullovedellä takapuoltaan pesee. Tämä ei nyt koske koronaa vaan ylipäätään poikkeusoloja. Joku pieni kotivara wc-paperin suhteen on ihan hyvä olla olemassa. 

Vierailija
14/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli?

Vierailija
15/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on vitsillä heittänyt, että vessapaperista tulee pulaa, ja se on sitten internetin myötä levinnyt isommaksi asiaksi kuin oikeasti olikaan. Ja juuri internetin takia se levisi ympäri maailmaa.

Vierailija
16/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä bideetä ei tuu käytettyä jos joutuu muovipussiin tekemään asiansa. Eikä ole yhtään varma että vettäkään tulee hanasta, harva pullovedellä takapuoltaan pesee. Tämä ei nyt koske koronaa vaan ylipäätään poikkeusoloja. Joku pieni kotivara wc-paperin suhteen on ihan hyvä olla olemassa. 

Miten se vuoden vessapaperi varasto auttaa selviämään jos ei vettä tule? Ihan normaalia on ostaa parin viikon paperit, miksi pitää hamstrata liikaa?

Vierailija
17/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen kun nythän sota voi alkaa minä päivänä hyvänsä, mutta kukaan ei kanna huolta mistään.

Vierailija
18/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 400 rullaa varmuuden vuoksi kun korona alkoi. Niitä on vieläkin jäljellä.

Vierailija
19/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkotieto koronan aiheuttamasta kovasta ripulista. Koronan sairastaneena ripulia ei ilmennyt 

Vierailija
20/34 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakkotieto koronan aiheuttamasta kovasta ripulista. Koronan sairastaneena ripulia ei ilmennyt 

Minä en koskaan kunnon ripulissa pyyhi paperilla. Pesen aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän