Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajia syytetään oman alansa maineen pilaamisesta,

Vierailija
02.06.2023 |

kun he kertovat totuuden alasta. Itse en olisi hakenut, jos olisin tiennyt mitä tämä on ja moni sanookin, että mitäs opiskelit alalle. En olisi opiskellut, jos olisin tiennyt tämän kaameuden. Ja nyt kun ihmiset tietävät niin eivät hae, mutta sekin on väärin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvalla voisi valita nuorista ne jotka joutuvat hoitajiksi. Irtisanoutumis- ja lakko-oikeutta ei sitten ole.

Vierailija
2/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä hoitajat on monta vuotta huutaneet että kuinka paska palkka ja raskas työ, niin luulisi hitaammallekin menevän perille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvalla voisi valita nuorista ne jotka joutuvat hoitajiksi. Irtisanoutumis- ja lakko-oikeutta ei sitten ole.

Haluatko myös poliiseille ja pelastijille laajan lakko-oikeuden? Miksi tai miksi et?

Vierailija
4/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko myös poliiseille ja pelastijille laajan lakko-oikeuden? Miksi tai miksi et?

Kyllä en ymmärrä kenenkään pitämistä orjatyössä. Vaikka olisi miten tärkeä työtehtävä.

Vierailija
5/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa ymmärrä, että jos työ on niin tärkeää niin miksi pitää poistaa lakko-oikeus. Miksi palkkaa ei voi nostaa niin, että ihmiset haluaisivat alalle? En vähättele esimerkiksi kaupan kassan työtä, mutta siinäkin tienaa enemmän kuin hoitajana. 

Vierailija
6/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat eivät ole pilanneet yhtään mitään. Joku muu korkeampi taho on sen tehnyt. Paska valuu aina alaspäin.

Vierailija
7/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka hoitajille. Kovasta työstä pitää palkita kunnolla.

Lääkäreitten palkasta voisi vähän siirtää hoitajille?

Vierailija
8/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siitä nyt on tullut yhtäkkiä paska ala, kun tuollaista se on kai aina ollut? Eikä sitä takavuosina itketty turhasta.

Vierailija
9/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä nyt on tullut yhtäkkiä paska ala, kun tuollaista se on kai aina ollut? Eikä sitä takavuosina itketty turhasta.

Juuri tämä on tehnyt alasta sitä mitä se tällä hetkellä on. Ihmisillä on pelkkiä vaatimuksia, hoitoon ei olla koskaan tyytyväisiä, kaikesta valitetaan.

Vierailija
10/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan juuri saman vaikutelma eli hoitajat ovat itse pilanneet alansa maineen.

Vierailija
11/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä erään operaation jälkeen hetken päiväsairaalan puolella ja hoitajilla tuntui olevan hyvä työilmapiiri. Kunnes huoneeseen tupsahti pari lähihoitajaa vaihtamaan uusia lakanoita ja muutenkin siistimään edellisen potilaan jäljiltä sänkyä.

Näillä tyypeillä ei sitten ollutkaan enää hyvä asenne. Tenttasivat toisiltaan tekevätkö ylitöitä ja ilmeisesti heitä siirrettiin osastolta toiselle tarpeen mukaan, mikä tuntui olevan ihan väärin jne.

Mitenkähän nämä hoitajat hoitavat nuorten opiskelijoiden perehdyttämisen. Sen kun tekee huonosti, niin nuoret häipyvät muihin hommiin.

Vierailija
12/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin alaa teollisuudesta sairaanhoitajaksi ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Varma työpaikka, kevyt työ (henkisestikin, vaikka ymmärrän ettei kaikille ole), vuorotyöstä tienaakin ihan hyvin. Suurimmat ongelmat liittyvät muihin hoitajiin ja heidän työmoraaliinsa sekä surkeaan esimiestyöhön.

Sairaalastakin pitäisi voida antaa potkut jos ei hommat maistu, mutta käytännössä mahdotonta.

Vierailija
13/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin alaa teollisuudesta sairaanhoitajaksi ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Varma työpaikka, kevyt työ (henkisestikin, vaikka ymmärrän ettei kaikille ole), vuorotyöstä tienaakin ihan hyvin. Suurimmat ongelmat liittyvät muihin hoitajiin ja heidän työmoraaliinsa sekä surkeaan esimiestyöhön.

Sairaalastakin pitäisi voida antaa potkut jos ei hommat maistu, mutta käytännössä mahdotonta.

Ketä ne potkut tässä nykytilanteessa hyödyttäisi jos tilalle ei ole ketään tulemassa?

Vierailija
14/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä ne potkut tässä nykytilanteessa hyödyttäisi jos tilalle ei ole ketään tulemassa?

Hyödyttäisi yleistä ilmapiiriä kun eivät ole pilaamassa ilmapiiriä, eikä ne mitään tuottavaakaan saa aikaan.

Vierailija
15/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyödyttäisi yleistä ilmapiiriä kun eivät ole pilaamassa ilmapiiriä, eikä ne mitään tuottavaakaan saa aikaan.

Ei ilmapiiri siitä parane että töissä on vähemmän ihmisiä. Ainut mihin tuo johtaisi on se että potilas-/asiakaspaikat, osastot ja jopa hyvinvointikeskusten määrä vähenee kun ei ole riittävästi työntekijöitä.

Vierailija
16/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat eivät ole pilanneet yhtään mitään. Joku muu korkeampi taho on sen tehnyt. Paska valuu aina alaspäin.

Juuri näin, hoitoala olisi mukavaa jos sitä saisi itse kehittää mutta kun ei. Ylhäältä tulee neuvoja miten pitäisi tehdä. Samoin koronarokotteet, ensin hehkutettiin miten rokotukset on kaikille vapaehtoisia mutta yhdessä yössä sekin muuttui ja kaikki olikin yhtäkkiä pakollista.

Vierailija
17/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi palkka hoitajille. Kovasta työstä pitää palkita kunnolla.

Lääkäreitten palkasta voisi vähän siirtää hoitajille?

Oikea ratkaisu on se että työnkuvan ja vastuun mukaan sitä palkkaa pitää nostaa. Kaikki hoitajat eivät tee töitä kuolemansairaiden potilaiden kanssa. Joku vastaanottohoitaja ei ansaitse samaa palkkaa kuin kirurgisen tai syöpäosaston hoitaja. Tai diabetes hoitaja jolla ei edes ole mitään koulutusta tähän sairauteen ei saa saada samaa palkkaa kuin hoitaja saattohoidossa.

Vierailija
18/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä on tehnyt alasta sitä mitä se tällä hetkellä on. Ihmisillä on pelkkiä vaatimuksia, hoitoon ei olla koskaan tyytyväisiä, kaikesta valitetaan.

Tuo ihmisten jatkuva vaatiminen koskee kyllä muitakin aloja, ei vain hoitoalaa. Kun heillä on oikeus! Mutta ei velvollisuuksia...

Vierailija
19/19 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ihmisten jatkuva vaatiminen koskee kyllä muitakin aloja, ei vain hoitoalaa. Kun heillä on oikeus! Mutta ei velvollisuuksia...

Niin ihan samalla tavalla ne ihmisten vaatimukset ovat nouseet toimivat he millä alalla tahansa tai vaikka eivät olisi töissä. Hoitajien vaatimukset ovat kasvaneet siinä missä vaatimukset ovat kasvaneet kaikilla muillakin. Nykyisin ei suostuta ja hyväksytä kaikkea mutta samalla se tarkoittaa myös sitä että ihmiset ei oikein suostu mihin tahansa tai esim. hoitamaan muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän