Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisiin töihin voin mennä sairaana ja masentuneena?

Vierailija
29.02.2024 |

Pystyisin kuuden tunnin työpäiviin fyysisen sairauden takia, tätä on testattu jo monta kertaa. Eli pitäisi olla työ jota ei ole pakko tehdä 8 tuntia. Pölyt ja kemikaalit eivät terveydellisestä syystä absoluuttisesti käy.

Masennuksen ja todennäköisesti aspergerin takia (en ole jaksanut muiden terveysongelmien lisäksi pyytää tutkimuksia) en jaksaisi nykyään puhua ihmisten kanssa ollenkaan.

Mihin työhön voisin mielestänne mennä?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukuhihnalle tehtaalle tai kalatukkuun perkaamaan fisuja. Ei tarvitse jutella, senkun painat hommia.

Missä näytä liukuhihnahommia on, ikinä löydä kun niitä etsin. Millä hakusanalla?

Vai enkö osaa etsiä. Kun joskus näyttää just liukuhihnahommalta mutta kun lukee ei oikein selviä mikä työtehtävä on, hienoja sanoja paljon kuten myös vaatimuksia. Jättää sitten hakematta tuollaisiin "mysteeritöihin"

Vierailija
22/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuhihnalle tehtaalle tai kalatukkuun perkaamaan fisuja. Ei tarvitse jutella, senkun painat hommia.

Missä näytä liukuhihnahommia on, ikinä löydä kun niitä etsin. Millä hakusanalla?

Vai enkö osaa etsiä. Kun joskus näyttää just liukuhihnahommalta mutta kun lukee ei oikein selviä mikä työtehtävä on, hienoja sanoja paljon kuten myös vaatimuksia. Jättää sitten hakematta tuollaisiin "mysteeritöihin"

Aloita vaikka hakusanalla "tehdastyö". Ja lopeta laiskottelua. Et sinä työnkuvaa saa selville hakematta paikkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen hyllyttäjän hommia. Työaika 4-5h/päivä aikaisin aamulla. 

Vierailija
24/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijan tai somevaikuttajan töihin. 

Vierailija
25/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka hakusanalla "tehdastyö". Ja lopeta laiskottelua. Et sinä työnkuvaa saa selville hakematta paikkaa. 

En minä hae sellaiseen työhön missä vaaditaan asioita mitä en osaa. Ei kai työnantajakaan halua sellaista joka on sopimaton hommaan. Esimerkiksi ripeä, tarkka ja huolellinen 

Vierailija
26/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä hae sellaiseen työhön missä vaaditaan asioita mitä en osaa. Ei kai työnantajakaan halua sellaista joka on sopimaton hommaan. Esimerkiksi ripeä, tarkka ja huolellinen 

No ole sitten työtön äläkä kitise!

Vierailija
27/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin tyhmä? Työpaikkailmoituksissa 99% on ilmaa. Ei niistä kannata välittää. Et sinä ainakaan hakematta töitä saa. Se on fakta. 

Vierailija
28/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä hae sellaiseen työhön missä vaaditaan asioita mitä en osaa. Ei kai työnantajakaan halua sellaista joka on sopimaton hommaan. Esimerkiksi ripeä, t

En, haen edelleen töitä mihin omat ominaisuudet sopii. Tarkka ja huolellinen olen mutten mitenkään ripeä

Vierailija
29/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, haen edelleen töitä mihin omat ominaisuudet sopii. Tarkka ja huolellinen olen mutten mitenkään ripeä

Eli keksit tekosyitä, jotta saisit loisia kotona. 

Vierailija
30/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pöljä. Esimerkiksi termi "ripeä" on hyvin suhteellinen käsite. Normaalielämässä se tarkoittaa sitä, että saat työt tehtyä etkä lorvaile päivät pitkät tekemättä mitään. Ei ole vaikeaa normaalille aikuiselle ihmiselle. Ei, vaikka olisi asperger ja masentunut ja muutenkin reppana. 

Vierailija
31/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä hae sellaiseen työhön missä vaaditaan asioita mitä en osaa. Ei kai työnantajakaan halua sellaista joka on sopimaton hommaan. Esimerkiksi ripeä, t

En usko olevani tyhmä, ajatteluni on hieman erilaista kuin ns normaalin ihmisen enkä ymmärrä tämmöisiä "piiloviestejä" työpaikkailmoituksissa. Pitää kirjoittaa mitä haetaan ja mikä homma eikä liirum laarumia. Jos kysyn mikä homma kyseessä niin saan vastaukseksi epäselvää sönkötystä.

Kuka tuommoiseen paikkaan hakee?

Vierailija
32/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suht älykäs olen, perus-IT-taidot hyvät, korkeakoulutettu aikoinaan, mutta koulutusalalleni ei työllisty.

Surullista ja niin tätä päivää. Se,mitä tapahtuu on valitettavasti nii, että töihin et pääse ja ainoa, mitä saat näillä keskustelupalstoilla on v..lut, että mee töihin.

Vierailija
33/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko olevani tyhmä, ajatteluni on hieman erilaista kuin ns normaalin ihmisen enkä ymmärrä tämmöisiä "piiloviestejä" työpaikkailmoituksissa. Pitää kirjoittaa mitä haetaan ja mikä homma eikä liirum laarumia. Jos kysyn mikä homma kyseessä niin saan vastaukseksi epäselvää sönkötystä.

Kuka tuommoiseen paikkaan hakee?

Jokainen, joka aidosti haluaa töihin. Sinä selkeästi et halua, vaan etsit tekosyitä olla hakematta töitä. 

Vierailija
34/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella lukemaan niitä työpaikkailmoituksia oikein. Itse ajattelin myös samoin että pitää olla superihminen kaikkeen hommaan:D Työkkärin kanssa katsottiin yhdessä ilmoituksia ja tavallaan suomensi ne. Olen sellainen joka tarttuu johonkin tiettyyn sanaan, vaikka se sana onkin sanahelinää niin minulle se on oikea sana, jota pitää pohtia.. 

Ripeästä tulee mieleen että tehtävä homma nopeasti. Loisi paineita heti. Opin itse tosi hitaasti asiat mutta toki sitten on ripeä kun työt oppinut. Ei kukaan ole seppä syntyessään.

Siivoustöitä haen pääosin ja aluksi en tajunnut että palveluvastaava on ihan normi siivooja kun luulin että kyseessä on joku isompikin tehtävä ja ei ole esim esimiestaustaa.

Vierailija
35/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka hyllyttämään kauppaan. Varastotyö on myös hyvä. Miksei myös auttava puhelin olisi ok kun sinulla on kokemusta asiasta.

Vierailija
36/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi, jos onkin täysin surkea jossakin työssä eikä siihen sovellu niin sitä varten on koeaika! Eli rohkeasti vaan hakemaan kaikkia töitä ja jos haastatteluun pääsee niin sehän tarkoittaa että olet heidän mielestään juuri sopiva. Itseluottamusta ja rohkeutta:)

Vierailija
37/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi teurastajan työ kun se on ihan viihtyisää ja aika menee nopeasti ruhoja paloitellessa.

Vierailija
38/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suht älykäs olen, perus-IT-taidot hyvät, korkeakoulutettu aikoinaan, mutta koulutusalalleni ei työllisty.

Esim. koodarit on paljon etätöissä

Vierailija
39/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo joka viestittelee, ettei ole ripeä yms, ei ole ap... Minä olen ap ja luen mielenkiinnolla mitä ihmiset ehdottelee aloitukseni jälkeen.

Vierailija
40/121 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka hyllyttämään kauppaan. Varastotyö on myös hyvä. Miksei myös auttava puhelin olisi ok kun sinulla on kokemusta asiasta.

Miten ajattelit, että ap auttaisi puhelimitse, kun ap ei halua puhua ihmisille`? :D